Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem ze świecami

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy*
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krukas1
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puńsk

PostWysłany: Pią 23:12, 15 Gru 2006    Temat postu: Problem ze świecami

Witam wszystkich.Chciałem się zapytać co jest przyczyną że mój Simson S51 jest bardzo uczulony na świece zapłonowe.na byle jakiej nie chodzi tak jak powinien chodzić.Po wypaleniu polskiej świecy chodzi normalnie.Teraz kupiłem świecę NGK i ciepły za nic nie można odpalić starterem.Co maże być tego przyczyną???Z dóry dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudnik nad Sanem

PostWysłany: Pią 23:21, 15 Gru 2006    Temat postu:

hmmmmmm może spróbuj na tej nowej zmniejszyc przerwe troszke bo simosn lubi mała prerwe na świecy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
słuchacz
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z daleka

PostWysłany: Sob 0:10, 16 Gru 2006    Temat postu:

może kupujesz złe swiece?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skruszo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Osin k./Puław

PostWysłany: Sob 0:12, 16 Gru 2006    Temat postu:

tzn wiesz co ja miałem cos takiego w ogarze 200 czesto mi sie przegrzewały i w ogóle cos sie działo ale co to było to do teraz nie wiem ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
słuchacz
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z daleka

PostWysłany: Sob 0:20, 16 Gru 2006    Temat postu:

w ogarze 200 to same problemy byy. mi często walił kondesatory. kupił go ode mnie kumpel i zmienił cewki, platynki i zaczęło mu rozpieprzac świece. wkońcu go zajeździł i sprzedał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudnik nad Sanem

PostWysłany: Sob 9:17, 16 Gru 2006    Temat postu:

hehehe spoko historie macie z tymi ogarami ja od początku mam simka i nie chce nic innego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
William
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:49, 16 Gru 2006    Temat postu:

Panowie, to nie jest kwestią prób i błędów. Wink (1)

To, że Twój Simson nie chodzi na byle jakiej świecy, nie jest przyczyną jego kaprysu, tylko regulacji w powiązaniu z parametrami świecy. Po pierwsze musisz sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu oraz wartość cieplną świecy, po skorygowanie regulacji gaźnika. Na początek kup świecę taką, jaka jest w instrukcji, czyli Izolatora o ciepłocie 260 w jego numeracji. Odpowiednikiem Iskry, jest F100, a NGK - B8HS (o ile dobrze pamiętam), ale do regulacji najlepiej kupić świecę przewidzianą przez producenta i ewentualnie mieć zamiennik w plecaku. Na świecy Izolator'a, przerwę (0,4 mm), będziesz miał fabryczną, więc nie musisz jej zmieniać. Nawiasem mówiąc, zbyt mała przerwa też jest niekorzystna).

Jeżeli już założysz nową świecę i sytuacja będzie się powtarzała, sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu. Tylko nie na ołówek, tylko czujnikiem. Nie pamiętam, ile tam w Simsonie powinno dokładnie być, ale pewnie wiecie. Punkt zapłonu ma ważne znaczenie w powiązaniu z ciepłotą świecy. Jeżeli świeca ma większy współczynnik ciepłoty (jest większym izolatorem, czyli trudniej odprowadza ciepło), normalne, że Simson nie będzie palił za pierwszym kopem, ponieważ świeca będzie wymagała większej temperatury, aby przy oporach sprężania przeskoczyła iskra.

Po ustawieniu zapłonu ewentualnym źródłem niepowodzeń, może być gaźnik. Jeżeli musisz go kopać zimnego, kopnij go kilka razy i sprawdź, czy świeca jest sucha. Jeżeli tak - odkręć paliwa w gaźniku. Jeżeli nie - sprawdź układ zapłonowy. I nie sugeruj się iskrą na wykręconej świecy. Podczas oporów sprężania, ciśnienie może być zbyt silne, aby iskra się pojawiła mimo to, że na świerzym powietrzu będzie strzelała, że konia by powaliła.

Tyle na tą chwilę. Znikam do pracowni. Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudnik nad Sanem

PostWysłany: Sob 17:04, 16 Gru 2006    Temat postu:

ciekawą teorie masz:DWide grin lubie czytać takie posty
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snakers
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 1172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Witkowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:00, 09 Lut 2007    Temat postu:

No świeca Izolator 260 jest mistrzowska... mi nie chciał palić na ISkra f95, Iskra f80 więc wsadziłem izolatora 260 i jak marzenie Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy* Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin