|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mat96
Nowicjusz
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:07, 04 Maj 2007 Temat postu: Simson Sr50 z instalacją 12V i problem |
|
|
Witam! Jestem nowy na tym forum i przychodze z problemem... Otóż mam Simsona SR50 z instalacją 12V, niedawno wymieniałem łożyska i simeringi na wale no i po tej wymianie pojawiły sie problemy... Najpierw nie było w ogóle iskry, ale jakoś sobie z tym poradziłem (wymieniłem cewkę i po sprawie). Teraz jest iskra, ale nie wiem dlaczego nie chce palić na kopa... Na tzw "popych" idze go odpalić, ale chodzi tak jakby chciał a nie mógł... Gaśnie jak mu się nie doda gazu (czyt. gaśnie na wolnych obrotach). Co zrobić, aby palił na kopa?? Pomóżcie.
P.S. Ten simson nie ma przerywacza zapłonu, tylko jakiś czujnik położenia wału i nie wiem czy należy w takim przypadku ustawiać zapłon czy on sam się ustawia...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lolowo
Bywalec
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Pią 12:30, 04 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Zapłon sie napewno sam nie ustawi może sie jedynie przestawić ... i jak niechce na kopa palić to przerwe na świecy zmniejsz a jak ci gaśnie na wolnych podkręć obroty śrubką w gaźniku obok iglicy (zależy jaki masz typ gaźnika) typ pisze gdzieś na boku gaźnika
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
berecik
Śpiący na Forum
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 3643
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Poznania Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:05, 04 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
dokladnie na lewym boku pisze typ gaznika
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mat96
Nowicjusz
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:18, 04 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Gaźnik typu 16N3-4. Jak ustawić ten zapłon?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:26, 05 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ustawienie zapłonu sprawdza się przez ustalenie momentu rozwarcia styków przerywacza, przy jednoczesnym ustaleniu położenia tłoka względem ZZ. W tym celu, po wykręceniu świecy zapłonowej, w otwór głowicy wkręca się czujnik zapłonu lub suwmiarkę z głębokościomierzem, przez pokręcenie kołem magnesowym ustala się ZZ. Jednocześnie pomiędzy styki przerywacza wkłada się pasek bibułki (Np. z papierosa) i cofa się koło magnesowe w lewo. Przy prawidłowo ustawionym zapłonie rozwarcie styków przerywacza powinno nastąpić 3mm przed GMP (górny martwy punkt) i jednocześnie włożona bibułka między styki przerywacza powinna dać się wysuwać.
Przy pokręceniu w lewo wcześniejsze rozwarcie styków (zwolnienie bibułki) wskazuje na opóźniony zapłon, natomiast późniejsze rozwarcie wskazuje na zapłon przedwczesny. Zapłon reguluje się przez odpowiednie ustawienie podstawy iskrownika. W tym celu należy poluzować 3 śruby mocujące podstawę iskrownika. Przedwczesny zapłon opóźnia się przez przekręcenie podstawy w prawo, a opóźniony zapłon przyspiesza się przez przekręcenie podstawy w lewo. Po ustawieniu zapłonu należy jeszcze raz sprawdzić prawidłowość jego ustawienia. Zapłon można ustawiać podstawą iskrownika bez zdejmowania koła magnesowego, jeżeli będzie stosowany odpowiednio wąski klucz 8 mm umożliwiający dojście do śrub. Zbyt duża lub zbyt mała szczelina przerywacza powoduje trudności w uruchomieniu silnika oraz nierówną jego pracę, zwłaszcza przy wyższych obrotach. Takie same objawy dają też nadpalone styki przerywacza. Po stwierdzeniu silnego nadpalenia styków należy sprawdzić czy kondensator nie ma przebicia lub luźnego osadzenia w podstawie iskrownika. Prawidłowa szczelina przerywacza powinna wynosić 0,3-0,4 mm. Sprawdza się ją szczelinomierzem, który wsuwa się między styki przerywacza Zbyt małą lub zbyt dużą szczelinę należy wyregulować. Zluzowany korpus regulacji przerywacza przesuwa się w górę, gdy szczelinę należy zmniejszyć, lub w dół gdy szczelinę należy powiększyć. Po przeprowadzeniu regulacji i dokręceniu wkręta należy jeszcze raz sprawdzić czy szczelina jest prawidłowa. W przypadku gdy nie można ustawić zapłonu, należy sprawdzić czy nie został ścięty klin ustalający koło magnesowe na wale korbowym.
ZZ=GMP= Górny Martwy Punkt = najwyższe położenie tłoka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudnik nad Sanem
|
Wysłany: Sob 13:08, 05 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
spoko romek tylko że kolega ma zapłon elektroniczny a nie platynkowy.
Już gdzieś pisałem jak sie ustawia zapłon elektroniczny,
Luzujesz dwie śrubki które trzymają iskrownik i ustawiasz do znaka na silniku i powinien grać
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|