|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qba3
Bywalec
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Śro 18:52, 21 Mar 2007 Temat postu: zapłon bateryjny |
|
|
Mam pytani czy można przerobić instalacje zapłonową simsona na bateryjną tak aby można było zastosować moduły dostępne np. na allegro wiem że ogara z silnikiem jawki można a czy simsona też?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Muszy
Simson Fan
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 19:01, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
... chodzi ci o zmiane zapłonu ze zwykłego na elektroniczny ????...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:22, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
zapłon bateryjny jest uzależniony od akumulatora, nie wiem czy ci sie opłaca. Przerobić można
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enter26
Bywalec
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:14, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Zrobić się da, ale jak już romek powiedział nie bardzo się opłaca.Zakładając że masz jakieś uszkodzone koło magnesowe i nie będziesz musiał niszczyć dobrego koła. Problemem będzie ładowanie akumulatora a raczej jego brak, Jazda będzie wyglądała tak: ładujesz akumulator prostownikiem jeździsz aż się wyczerpie a potem pchasz sima do domu. No i zostaje jeszcze zapłon VAPE itp ale to już naprawdę sporo kosztuje
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
słuchacz
Bywalec
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z daleka
|
Wysłany: Śro 20:47, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
a co to za rodzaj zapłonu, ten VAPE? co ozacza ten skrót?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qba3
Bywalec
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Śro 21:06, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
No chyba nie bardzo się zrozumieliśmy chodzi o zapłon w którym akumulator jest ładowany z cewki zapłonowej w iskrowniku oraz z cewki pierwotnie do tego przeznaczonej chodzi o to aby energia iskry była taka sama w każdym zakresie obrotów i co za tym idzie możliwość zastosowania prostego modułu stykowo-tranzystorowego czy można cewke zapłonową po prostu podpiąć do regulatora.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarasek
PREZES
Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:08, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
A nie jest to nazwa firmy od tych modułów VAPE ?
A co do bateryjnego to musiał byś z cewki zapłonowej wyprowadzić kable osobno puścić przez mostek prostowniczy do akumulatora żeby było ładowanie , potem z przerywacza pociągnąc mase i podczepić pod zacisk "1" w Cewce WN , do zacisku "15" podczepiasz + z Aq. Jest jeszcze jedno ale a mianowicie nie jestem pewny jaki prąd daje cewka zapłonowa dlatego nie sugerujcie się , że napewno to bedzie działać :P
Edit
Można by właśnie podczepić pod regulator tą cewke i też powinno być ładowanie na zapłon, a co do modułu to polecam firme digitech.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qba3
Bywalec
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Śro 21:35, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Pomyślałem sobie że można by zamiast cewki zapłonowej dać drugą od ładowania a moduł można wykonać samemu(bardzo mały koszt(ponoć))tylko czy takie ładowanie wystarczy by akumulator sie nie rozładowywał a i czy cewka ładowania ma takie same mocowanie(rozstaw śrub) jak cewka zapłonowa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
enter26
Bywalec
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:31, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
No faktycznie nie zrozumieliśmy się . Myślałem że chcesz przerobić zapłon na bateryjny po to żeby usunąc koło magnesowe i poprawić dynamikę silnika , wkręcać go na wyższe obroty myślałem o przeróbkach w tym kierunku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qba3
Bywalec
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Śro 22:50, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
No już miałem tak w komaże efekt jest dość dobry silnik kręci się jak rakieta moc maksymalna dość znacząco wzrasta ale cierpi moment, no ale dalej nikt mi nie wyjaśnił do końca sprawy z tym zapłonem bateryjnym w simie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:53, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Musialby byc jakis czujnik polozenia walu, bo puszczajac prad przez platynki spala sie. Pozatym nawet dwie cewki ok 25W na mostku Graetza raczej nie uciagna wzbudzenia cewki w/n. Czesto motory z alternatorem maja problemy z siadajacym aku a co dopiero taka slaba pradnica.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karlik36
Bywalec
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krzyżowice
|
Wysłany: Czw 9:18, 22 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
ładowanie z 1 cewki wystarczy ale problem jest z platynkami bo starczają na nie więcej niz 1000km bo mają z duże naterzenie i przepala w nich ten drucik
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kUBA.pl
Stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Komarów
|
Wysłany: Czw 14:00, 22 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
A ja widzialem zapłon do sima który przestawiał sam kąt wyprzedzenia zapłonu przy większych obrotach i simek naprawde nie zle sie bujał a co do zapłonu WAPE to ponoć jest bardzo dobry ale wkoncu nie oto chodzi
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qba3
Bywalec
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Czw 19:25, 22 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
No o ile się nie mylę to dzięki właśnie modułowi zapłonowemu np. tranzystorowemu np. taki jak ten [link widoczny dla zalogowanych] prąd które płynie przez platynki ma wartość kilku mili amper co jaszcze wydłuża ich żywotność i zużyciu ulega jedynie młoteczek przerywacza który współpracuje z krzywką. A z tym wzbudzeniem wn to chodzi o to że jak w jawce chodzi taki patent to w simie też powinien tylko się pytam czy niema jakiś specjalnych przeciwwskazań bo myślę, że podpinając nawet 3 cewki pod mostek prostowniczy to dały by rade utrzymać aku w stanie naładowania [/url]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarasek
PREZES
Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:07, 23 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Jeżeli pod akumulator podepniesz cewke zapłonową i zapłon bateryjny to ładowanie będzie wyrabiało , gorzej jak byś podpioł obiorników pobierających więcej mocy niż może wydać cewka , a platynki wypalają się na bateryjnym w tym samym tempie co na iskrowym. Jeżeli chcesz podłączyć cewki tylko przez mostki to musiał byś zmierzyć czy napięcie nie jest za wysokie (chodzi o cwk. zapłonową) zeby nie spaprać akumulatora. A co do modułów to nawet te sterowane przerywaczem dają zajebiste efekty i jeżeli by zjebał sie moduł to można wrucić na normalny zapłon.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|