Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Biegi, trykanie, spalenizna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alabastrowy
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:27, 05 Maj 2014    Temat postu: Biegi, trykanie, spalenizna

Cześć. Wyregulowałem porządnie zapłon i byłem z siebie dumny. Simson chodził jak marzenie. Wybrałem się w dalszą przejażdżkę. Pierwsze 10 km poszło dobrze, z simsonem wszystko było okej. Gdzieś już jak wracałem coś z biegami zaczęło się dziać. Jadę na jedynce, chcę dać dwójkę, załączył mi się luz, daję jeszcze raz do góry, trójka. Simson zaczął szarpać, daję dwójkę ok jedzie... Przejechałem kolejne 5km dosyć dobrze, tylko trójka dziwnie chodziła. Jechałem na trójce a tu dwa razy się zdarzyło jakby na 1 sekunde włączył się luz.
W sensie jadę nagle tak jakby simson stracił momentalnie moc i jechał na luzie i po 1 sekundzie wszystko wróciło do normy.
Jadę dalej i tu najgorsze. Jadę pod górkę i nieudana redukcja... Redukuję z trójki na dwójkę, wbił mi się znowu luz. Znowu wajchą w dół i tu bęc, jedynka. Simson aż zawył. Potem w ogóle nie mogłem wbić dwójki jadąc pod górę bo się luz załączał, a potem odrazu trójka. Nie wiedziałem o co chodzi.

Zgasiłem i tu najdziwniejsze. Simson trykał coś jakby w skrzyni, nie wiem dokładnie. Pali bez problemu, ale przez to trykanie już nie jechałem tylko wolałem poprowadzić żeby coś bardziej nie uszkodzić. Nagrałem nawet filmik jak prowadziłem xD ale to przy końcu postu dam linka.
No nic, doprowadziłem, rozebrałem niby wszystko w środku dobrze, nic nie odpadło (jak luz się załączał to myślałem że blokadę biegu zerwało czy coś) jednak dalej "tryczy" przy kręceniu kołem na luzie. O i jeszcze coś. Jak zdjąłem te dekle to strasznie coś waliło takim przepalonym plastikiem. Taki charakterystyczny zapach.


No i sam nie wiem co to mogło się stać. Nie wiem czy jakieś łożysko na skrzyni siadło czy co, nie znam się...
Tu link do filmiku jak prowadzę i słychać to trykanie :
https://www.youtube.com/watch?v=0SMG7idQio8
Co mogło paść? xd
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HubertSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:42, 05 Maj 2014    Temat postu:

To trykanie to pewnie miałeś nie ten luz włączony Happy
Zamiast między 1 a 2 to może 2 a 3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alabastrowy
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:00, 05 Maj 2014    Temat postu:

Hubert! Cudotwórco! Dzięki! Już nie tryka xD

To teraz jak się pozbyć tych gównianych luzów...
Bo wrzucam dla przykładu 2, chcę 3, załącza mi się luz... Daję jeszcze raz w górę a tu przeskakuje trójkę i zarzuca czwórkę...
A tak poza tym strasznie to zmyla. Mam luz, daję na dół i ruszam zamiast z jedynki to z dwójki... Chcę mieć tylko i wyłącznie między 1 a 2
Zaczęło się od tego że miałem luz jak chciałem dać czwórkę. Musiałem najpierw w górę na luz, a potem znowu i dopiero była czwórka. A teraz zaczęły wyskakiwać pomiędzy biegami, i jakoś dziwnie w dodatku przeskakiwać nad nimi xd
I teraz zauważyłem że nie da się wbić dwójki. W sensie się da ale takim sposobem.
1. Wrzucamy jedynkę
2. Chcemy wrzucić dwójkę, pojawia się luz
3. Znowu wajchą do góry, mamy trójkę
4. Wajchą do dołu, nie za mocno bo wejdzie luz, i brawo! Mamy 2 bieg!

I co z tą spalenizną?


Ostatnio zmieniony przez alabastrowy dnia Pon 21:07, 05 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:36, 05 Maj 2014    Temat postu:

Wiesz, zacznij może od wyregulowania skrzyni biegów, na forum jest temat jak to fajnie zrobić. Wydaje mi się że to tylko kwestia regulacji. A jeśli chodzi o ten zapach to nwm może coś pod pod magnetem w iskrowniku się przypaliło, najlepiej będzie jak zdejmiesz magneto i poogladasz co jest nie tak. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alabastrowy
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:43, 05 Maj 2014    Temat postu:

Ale biegi chyba reguluje się chyba jak jakiegoś nie ma.
W sensie nie ma 4 kręcimy w lewo, nie ma 1, kręcimy w prawo. Tak to zrozumiałem
A u mnie wszystkie biegi są, tylko czasem luz wyskoczy i np. przeskoczy nad jakimś biegiem.
W takim wypadku mam kręcić w prawo czy w lewo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:40, 05 Maj 2014    Temat postu:

Powiem tak, metoda prób i błędów. Reguluj tak że najpierw np pół obrotu w lewo jak nie będzie różnicy to o kolejne pół i tak dalej, jak poprawy nie będzie tylko się pogorszy to wróć do poprzedniego położenia i kręć w prawo o pół o jeden obrót i tak dalej... Musisz próbować na różne sposoby
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alabastrowy
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:32, 07 Maj 2014    Temat postu:

Bawiłem się dzisiaj praktycznie cały dzień z tą regulacją i nie wszystko jest zrobione.

A więc tak. Mam dwa wyjścia.
Kręcę śrubką w lewo - czwórka działa bez problemowo, ale za to pojawia się luz koło dwójki. I czasem dwójka wejdzie a czasem trzeba działać schematem jak wyżej :
1. Wrzucamy jedynkę
2. Chcemy wrzucić dwójkę, pojawia się luz
3. Znowu wajchą do góry, mamy trójkę
4. Wajchą do dołu, nie za mocno bo wejdzie luz, i brawo! Mamy 2 bieg!
Kręcę śrubką w prawo - dwójka działa ok, ale czwórka tak jak wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alabastrowy
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:50, 09 Maj 2014    Temat postu:

Jednak to nie jest wina regulacji. Ustawiłem tak biegi by była 1, 2 i 3, a 4 bieg by wchodził tak jak wcześniej. Jednak w czasie jazdy zauważyłem że aby wszedł czwarty bieg bez problemów muszę dać wajchę lekko w dół a potem dopiero do góry i wchodzi bez problemów.

Co to może być? Na chwilę obecną mam odkręcony dekiel więc chciałbym szybko to załatwić Happy


Ok biegi zrobiłem. Okazało się że co prawda był seger na tym takim czymś co wybiera się biegi, ale trzeba go było wepchać bardziej bo się wcale nie trzymał. Ale kur&a znowu inny problem się pojawił... ale to nowy temat


Ostatnio zmieniony przez alabastrowy dnia Pią 19:38, 09 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin