|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plastus
Bywalec
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kozłów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:21, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No wszyscy pisali że ja (cytuje) ''gówno wiem'' a i tak wyszło na moje jak syzyf wszystko wytłumaczył. (dzięki syzyf)
że konstruuje zapłon cdi i zadaje głupie pytania i nic nie wiem i co żal **** ściska . . I jak odkręciłeś magneto? jakim sposobem co było ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:52, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Syzyf porównam to troche do innej sytuacji ale wydaje mi się podobnej, dlaczego uczą mnie na kursie żeby przy wymianie koła wrzuca się jedynkę? Bo wtedy koło się nie będzie obracało, tzn będzie ciężej je obkręcać. Dziwne teorie tu snujecie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:53, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
stasiu007 napisał: | uczą mnie na kursie żeby przy wymianie koła wrzuca się jedynkę |
I słusznie uczą
Tylko te sytuacje nie są takie same, bo zależy czym kręcisz: wałem silnika, czy kołem.
Przy blokowaniu magneta kręcisz wałem tzn. chcesz mu utrudnić obrót i wtedy przełożenie w skrzyni musi być odwrotne, czyli musisz "większym" kółkiem zębatym napędzać "mniejsze" (tak jest na biegu 4).
Jeśli odkręcasz koło, to musisz podobnie poruszać "większą" zębatką, która napędza "mniejszą", co powoduje opór (tak jest na biegu 1).
Pisząc "większe", "mniejsze" mam na myśli przełożenie na zębatkach, czyli wzajemny stosunek liczby zębów na danym biegu.
Przemyśl to sobie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plastus
Bywalec
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kozłów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:57, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Wymiana tylniego koła (jego unieruchomienie) a unieruchomienie magneta biegami i jego odkręcenie to całkiem co innego poczytaj o przełożeniach w necie (do stasia)
Ostatnio zmieniony przez plastus dnia Czw 22:59, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:58, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Czy ja mówię o tylnym kołe tempaku?
Spokojnie. - Pustack
Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Czw 22:59, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plastus
Bywalec
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kozłów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:03, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
a co przednie koło w simie tak chcesz wymienić hehe co za rużnica w jakim pojeździe i które koło wyrażej sie jakoś nobie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:06, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jakbyś czytał dokładnie to pisałem o samochodzie, Ja Pzd co tacy ludzie na forum robią? Czytaj ze zrozumieniem, chyba nie pisze aż takich skomplikowanych zdań, idzie się domyślić że o samochód chodzi, i licz się ze słowami!
A co do Twojego postu Syzyf to chyba nie do końca masz racje, na jedynce mniejsze koło większe napędza większe, chodzi mi tu oczywiście o koła zębate.
W sumie napisałeś że tak samo jest na 1 jak na 4. Może ktoś jeszcze się wypowie?
Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Czw 23:14, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:42, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Najpierw to zaznaczcie czy mówicie o sytuacji czy blokujecie wał, żeby odkręcić magneto czy blokujecie tylko koło, bo tak jak pisze Syzyf są to odwrotne sytuacje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:54, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Pustack: już to napisali - chodzi o utrudnienie obrotu magneta, bo:
plastus napisał: | jak klin zetnie to najlepiej wrzucić najwyższy bieg 4 lub 3 i nacisnąć tylni chamulec i odkręcamy (magneto, dop. Syzyf) |
Na co
stasiu007 napisał: | Lepiej najniższy bieg, wtedy koło ciężej przekręcić |
Na co
plastus napisał: | najwyszy bo przełożenia wtedy pracują w drugą strone na 4 silnikowi jest trudniej przekrencić a na jedynce łatwo. |
----------------------------------------------------------------------
stasiu007 napisał: | na jedynce mniejsze koło napędza większe |
Tak, ale patrząc od strony silnika, jego wału. Na tej samej jedynce, jeśli zaczniesz kręcić kołem, to koło większe będzie napędzało mniejsze - stąd opór na jedynce przy odkręcaniu.
P.S. Tępaku pisze się przez "ę"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:09, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Sorki Syzyf za małego orta, naprawdę rzadko używam takiego słowa więc nie byłem pewien pisowni.
Różnie można by interpretować te sytuacje, ale masz sporo racji w tym co piszesz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maras.85
Nowicjusz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:27, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie jak najwyższy.....odkręcając śrubę na magnecie poruszasz wałem prawda? A kiedy wał(silnik) ma najlżej obrócić kołem? Na jedynce
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:46, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Udzielę się w danym temacie. Przykładowo: przy ustawianiu rozrządu w samochodzie jak wiadomo należy zakręcić wałem/kołem aby ustawić znaki tak? który wtedy rzucamy bieg, aby zakręcić tym kołem bądź wałem? najwyższy! wtedy jest najmniejszy opór. Na pierwszym biegu nie zakręcimy wałem/kołem.
A co jeżeli nie możemy odkręcić koła zębatego u wałka rozrządu? bierzemy wtedy klucz nasadowy, wrzucamy pierwszy bieg (największy opór) naciskamy na hamulec i odkręcamy śrubę.
W Simsonie jest podobnie. Na pierwszym biegu ciężko jest zakręcić kołem (tak samo koszem sprzęgłowym który jest połączony z wałem za pomocą małej zębatki) gdy Simson stoi na stopkach i ma podniesione tylne koło, możemy sobie pokręcić magnetem na pierwszym biegu jak i na ostatnim...
Osobiście gdy nie mogę odkręcić magneta to - wrzucam pierwszy bieg, siadam no motorek i naciskam na hamulec. Później odkręcam nakrętkę wału. Ale to nie jedyna metoda aby odkręcić koło zamachowe.
Podsumowując: pierwszy bieg - największy opór. Ostatni bieg - opór najmniejszy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:19, 03 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Okazało się że koledze z problemem pierścień pękł.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek5000
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Pole Malbork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:09, 22 Cze 2013 Temat postu: klin magneta |
|
|
Siema. Zakładam nowy klin magneta i niemoge wbic go do końca nawet jak mocniej wbijam młotkiem,czy ten klin może wystawać i być troche luźny ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toncio20
Simson Fan
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BYCINA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:21, 22 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Co do scięcia klina to racja że zaczyna zgrzytac w silniku.Lepiej by nie było luzu bo łatwiej go ściąć
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|