|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:49, 05 Maj 2010 Temat postu: Dziwny zgrzyt i brak Kompresji |
|
|
witam jechałem dziś z kolegą i jadę tak 55km/h i nagle zgrzyt silnik zahamował to dałem sprzęgło i jechał i chwilkę przytrzymałem zgrzyt zniknął puściłem sprzęgło i jechał dalej po jakim czasie przy tej samej prędkości sytuacja się powtórzyła potem jechałem wolniej i było dobrze tak mi się wydaje że to z skrzyni biegów (wszystkie biegi są i ładnie wchodzą). Dojechałem do domu simowi brakuje ducha ciężko odpala jak już odpali to zgaśnie. Na początku myślałem że to pierścienie ale zdjąłem cylinder i wszystko jest na miejscu jak założyłem głowicę i dokręciłem na max patrzę a między głowicą a cylkiem szpara zdjąłem ją i poprawiłem ale przed zdjęciem cylka i po simson nie ma kompresji mogę normalnie kopać ręką tak jak by nie było świecy. tak myślę że się popsuł zimering ale co wy o tym myślicie dziwi mnie ten brak kompresji i ten zgrzyt.
Ostatnio zmieniony przez Janaszioom dnia Czw 14:11, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszkal
V.I.P
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:28, 05 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Przed ściągnięciem głowicy była kompresja ? Głowice przykręcałeś "na krzyż" ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:16, 05 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
no właśnie już przed zdjęciem nie było na krzyż tzn że każda śrubka po kolei czy że wszystkie stopniowo ?? jutro spróbuję bez gum bo przez nie jakoś nie mogła dojść do cylka i zajrzę do prawej i lewej strony silnika a wie ktoś jakie są przyczyny utraty kompresji oprócz rozwalonego tłoka lub pierścieni ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konradq1209
Stały bywalec
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 1296
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard Szcz. Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:23, 05 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Mi simson raz czy dwa stracił nagle kompresje i okazało się że simering od strony magneta wypchało. Kiedy go z powrotem w sadziłem to wszystko wróciło do normy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:24, 05 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ale też tak miałeś że kopka tak lekko chodziła jak bez świecy? najbardziej mnie ten zgrzyt niepokoi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:14, 06 Maj 2010 Temat postu: Re: Dziwny zgrzyt i brak kopmresji |
|
|
Janaszioom napisał: | jak założyłem głowicę i dokręciłem na max patrzę a między głowicą a cylkiem jest szpara(...)
Jutro spróbuję bez gum bo przez nie jakoś nie mogła dojść do cylka
|
Niedawno był już temat odnośnie tej szczeliny między głowicą a cylkiem. Napiszę to jednak, bo jak zaczniesz dociągać nakrętki aby ją zlikwidować, to jeszcze szpilki sobie pourywasz
Zanim przykręcisz głowicę, to przymierz ją sobie do cylka: zobaczysz, że one razem stykają się tylko na tulei a nie całą powierzchnią.
Tuleja wystaje nad powierzchnię cylka o ok. 1 mm i dlatego po skręceniu wydaje się, że jest tam szpara.
Tak więc powierzchnia styku jest mała i dlatego trzeba dokręcać głowice na krzyż (po przekątnej) i stopniowo aby się nie przechyliła na bok.
Co ma simmering do kompresji, która "robi się" przecież w górnej części cylindra, po zamknięciu przez tłok kanałów ?
Odnośnie zgrzytu: nie wiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konradq1209
Stały bywalec
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 1296
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard Szcz. Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:20, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Tak kopka chodziła bardzo lekko tak jakby świecy nie było.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moon
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Poniatowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:10, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli wydmucha ci symering od strony magneta to co najwyżej może nie odpalać bo będzie zasysał lewe powietrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:12, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
zaraz zobaczę zimeringi tylko ten zgrzyt
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cepe
Bywalec
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ś-ca Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:26, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
jezeli bardzo lekko chodzi kopka, to bardzo mozliwe ze ci klin na magnecie scielo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:27, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
zdjąłem oby dwie klapy kliny zimeringi na miejscu są założyłem nową uszczelkę pod cylkiem i kompresji jak nie było tak nie ma klin jest na magnecie a ten zgrzyt to chyba z skrzyni bo z lewej strony silnika nic luźnego nie było chyba takie pytanko jak zdjąć tą zębatkę co wał na pędza przy koszu mechanik miał fajny ściągacz ale nigdzie go kupić nie mogę. chyba będę musiał silnik rozebrać .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konradq1209
Stały bywalec
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 1296
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard Szcz. Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:20, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ja jak ściągam tę zębatkę to najpierw odkręcam kosz sprzęgłowy i go ściągał. Następnie odginam zabezpieczenie na zębatce i ściągam ją.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:42, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
jakie jaja jeszcze mi się klin na wale przy magnecie rozsypał muszę nowy kupić założyłem nową podkładkę pod cylkiem przykręciłem na max i już jest lepsze ciśnienie ale nie takie jak było jutro może kupię nowe pierścienie i zobaczę czy będzie lepiej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:12, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra już wiem co było kupiłem jakąś badziewną benzynę( nie całe 2 litry) i była za sucha podczas szybszej jazdy spuchł tłok z powodu słabego smarowania i zatrzymał silnik dostało się wałowi i cylindrowi ale mechanik dolał więcej oleju posmarował cylek olejem i na razie jeździć można ale wał i cylek będzie trzeba wymienić bo cylek to chinol a wał nie wiem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:15, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Benzyna nie ma zadania smarowania tłoka tylko tą funkcję spełnia olej który jest dolewany do mieszanki.
To że ci mechanik posmarował olejem cylinder i teraz jeździ to chwilowe bo ten olej się wypali. Musisz lać odpowiednie proporcje oleju do benzyny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|