|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:25, 03 Kwi 2011 Temat postu: Gesty olej przekladniowy? |
|
|
Jaki znacie olej przekladniowy, ktory jest "w miare" gesty, nawet w temperaturze 60-70 stopni Celsjusza?
Mam taka przypadlosc, ze biegi mi gorzej wbija, gdy olej jest rzadki, czyli goracy silnik. Wkurza mnie to, wiec pytam, jaki olej przekladniowy znacie, ktory jest dobry.
Obecnie mam Addinol, ale gdy silnik jest goracy to on ma lepkosc jak olej napedowy, splywa z korka bardzo szybko, ciurkiem i chlapie nawet.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Nie 21:15, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
80W90 to jest chyba najgęstszy olej przekładniowy, czyli popularny hipol.
Możesz kombinwać z innymi wynalazkami.
Motodoktor do silnika jest gęsty tak że się z butelki leje jak glut, ale nie mam pojęcia jak się bedzie zachowywać w skrzyni biegów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:20, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja tylko i wyłącznie na HIPOLU
W zimie biegi idealnie wchodzą w lecie jak się rozgrzeje też nie ma problemu
Polecam produkt:D
P.S lux podobno też jest dobry ale nie testowałem.
Ostatnio zmieniony przez MrKrzysiek95 dnia Nie 21:21, 03 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartus12345
Bywalec
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:35, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
lux jest dobry miałem taki , a w zimę hippol był zagesty i słabo biegi wchodziły jak juz się rozgrzał to lepiej było ale na lato bedzie bardzo dobry.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wision
Bywalec
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Grudziądz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:46, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Na hipolu dłuższy czas eksploatacji bez zarzutów, chociaż może są lepsze oleje na rynku-nie mam pojęcia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:09, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Mam w swoim simsonku zalany hipol i jestem zadowolony, biegi wchodzą ładnie, wszystko pięknie, żadnych zgrzytów czy coś, czy zimny czy ciepły, czy zima czy lato, nigdy nie ma problemów
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kukum
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świebodzin kolo Dąbrowy Tarnowskiej małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:23, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam hipol MF (tak pisze na etykiecie) i wszystko w pozo nie za gesty nie za rzadki lezc w sam raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stefan
Simson Fan
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 23 km od Nowego Sącza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:36, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Hipol po prostu wymiata. Nie ma z nim rzadnego problemu ani w zimie ani w lecie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Wto 21:11, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Hipol to można nalać co najwyżej do mostu do poloneza, do simsona (swojego) bym nie nalał. Za gęsty w niskich temperaturach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samson
Nowicjusz
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Jagodne Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:01, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
a ty jaki preferujesz??? i do mieszanki podaj konkretną nazwe
Ostatnio zmieniony przez samson dnia Śro 20:13, 18 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1969
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:29, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Każdy olej ma napisaną klasę lepkości w niskich i wysokich temperaturach:
np. 5W to lepkość w niskich temperaturach a 50 w wysokich.
Olej przekładniowy 80 W 90 to także jest jego gęstość określana w dwóch zakresach (można zerknąć w google co to oznacza).
Olej silnikowy i przekładniowy posiadają praktycznie takie same właściwości (oba smarują między innymi koła zębate oraz łożyska) z tym że olej silnikowy musi zachowywać swoje właściwości w szerszym zakresie temperatur (smarować tak samo podczas rozruchu zimą jak i latem podczas długiej podróży w upalne dni).
I to tyle ode mnie .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samson
Nowicjusz
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Jagodne Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:22, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
do paliwa mixol czy syntetyk, a jak syn. to jaki??nazwe podajcie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1969
Bywalec
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:55, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Podstawowe (najtańsze oleje mineralne) tworzą w silniku dość dużo nagaru który jest niekorzystny ale .... także uzupełnia ubytki powłoki (np. polepszając kompresję).
Oleje syntetycznie mają znacznie więcej dodatków płuczących które nie dopuszczają do powstawania nagaru ale także ten nagar usuwają. Jeśli ktoś ma już nagar na ściankach cylindra to długotrwałe używanie oleju syntetycznego może spowodować wypłukanie nagaru i obniżenie kompresji. Lepiej wtedy stosować olej półsyntetyczny.
Najlepsze oleje mają tak dobre właściwości smarujące , że nawet przy zbyt ubogiej mieszczance są w stanie prawidłowo smarować silnik zapobiegając zatarciu oraz zakleszczeniu się tłoka na skutek zbyt dużej ilości nagaru.
Przebiegi międzynaprawcze silników w zależności od używanych olejów mogą się różnić nawet kilkukrotnie np. na zwykłym oleju przejedziesz 30.000 km a na dobrym 120.000 km.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:16, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jaki to olej?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|