|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rea1996
Nowicjusz
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 9:46, 30 Cze 2011 Temat postu: Jak prawidłowo ustawić zapłon w Simsonie? |
|
|
Witam. Jestem zielony na temat zapłonu:/. Ale można ustawić po przez ustawienie przerwy na przerywaczu, przerwy na platynach no i przez kręcenie iskrownikiem. Jak to wszystko prawidłowo ustawić?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rea1996
Nowicjusz
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 9:53, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
To jest ustawienie zapłonu za pomocą iskrownika. Już wiem jak się ustawia. Teraz jaka przerwa musi być na przerywaczu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:58, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
0,4mm
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rea1996
Nowicjusz
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 10:09, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ok. Jak ją prawidłowo ustawić? Trzeba przerywaczem poruszać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:47, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Przerywacz jest przykręcony m. in. śrubką znajdującą się w otworze o kształcie łezki. Trzeba ją poluzować (nie wykręcać), co pozwala na lekki obrót i ustawienie przerwy.
Należy ustawić koło magnesowe tak aby szczelina na stykach była największa i wtedy zmierzyć odstęp 0,4mm. Jeśli jest większa/mniejsza, to obracasz magneto w inne dowolne położenie, przekręcasz trochę lewo/prawo przerywacz i dokręcasz śrubkę.
Potem znowu mierzysz przy maksymalnym rozwarciu styków i korygujesz.
Nie jest określone w jakim położeniu ma być magneto w tej pozycji, czyli np. w GMP itp. - szuka się tylko max szczeliny.
Dopiero potem ustawia się moment zapłonu.
Zawsze kolejność powinna być taka:
1. Ustawienie odstępu styków przerywacza
2. Ustawienie zapłonu
Nigdy nie na odwrót, bo zmiana odstępu styków powoduje zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rea1996
Nowicjusz
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 14:53, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Wiem już co i jak. Do ustawienia zapłonu potrzebne jest koniecznie zdjęcie koła magnesowego?
Ostatnio zmieniony przez rea1996 dnia Czw 14:55, 30 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:22, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
O ile iskrownik można ruszyć bez ściągania koła to jednak lepiej zdjąć bo przy ustawianiu przerwy na przerywaczu może być problem. Zdjęcie koła niczym nie grozi, nie będziesz musiał nic ustawiać czy coś
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rea1996
Nowicjusz
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 15:27, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ok. A czy przy platynach, w ogule coś takiego się ustawia przy Simsonie? Jeśli tak, to jak?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:47, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem o co Ci chodzi..
Mi chodziło o że że koło można ściągać bez obawy o to że przestawisz zapłon. Koło magnesowe wchodzi na wał tylko w jednym położeniu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rea1996
Nowicjusz
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 16:09, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zgadza się. Czyli w Simsonie ustawie się tylko przerwę na przerywaczu oraz ustawienie momentu rozwarcia styków zgodnym z ustawieniem 1.5-1.8 mm tłoka przed GMP, tak? Tylko w taki sposób?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:48, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Gmp = 0,4mm ustawiasz to jako pierwsze. Wkładasz suwmiarkę patrzysz ile wynosi i do tej wartości dodajesz 1.8mm wkładasz suwmiarkę ponownie i cofasz magneto robisz kreskę na magnecie i na karterze. Kiedy te dwa znaki się zgrają przerywacz ma zacząć się otwierać. W tym celu można użyć miernika wyposażonego w sygnał dźwiękowy albo jakiejś próbówki. Ściągasz kabel który jest przykręcony do platynek zakładasz magneto.. jeden kabel np miernika dajesz pod masę a drugi do tego cypla i sprawdzasz gdy styki będą zwarte będziesz słyszał dźwięk gdy będą się rozwierać wiadomo dźwięku nie będzie. Korygujesz kręcąc statorem. W lewo - zapłon przyspieszasz w prawo - opóźniasz. Nigdzie jednak nie jest powiedziane że Twój silnik będzie dobrze pracował na takich ustawieniach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rea1996
Nowicjusz
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 20:50, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Temat. Można zamknąć. Dowiedziałem się wszystkiego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|