|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wperek
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:21, 05 Kwi 2012 Temat postu: jest iskra, paliwo dochodzi, nie odpala (elektronik) |
|
|
To znowu ja.
mam simsona s51 elektronik 12v, problem jest w tym że w ogóle nie reaguje jak chce go odpalić.
- paliwo dochodzi bo świeca zawsze jest mokra kiedy wyjmuje
- iskra też jest za każdym razem
- zapłon przestawiałem różnie i to samo jest(stroboskopem też ustawiałem)
- gaźnik wyczyszczony, przedmuchany kompresorem
- patrzyłem na 4 świecach (dobrze ustawiona przerwa)
- simmeringi od strony sprzęgła i magneta nie wypadły
- zmieniałem moduł na inny
- zmieniałem cewke butelkową na inną
- patrzyłem cylinder czy nie ma jakichś więszych rys
- klin nie jest ścięty
- kompresja chyba też dobra, tylko nie wiem czy dobrze sprawdzałem, przytrzymując palec przy wejściu świecy i kopiąc 2 ręką w "kopajke"
- odkręcałem tłumik, zostawiając kolanko, i na początku za prawie każdym kopnięciem strzelał, teraz już nawet nie strzela..
nie mam pojęcia co mogę jeszcze sprawdzić/zrobić ? ;/
p.s wiem że dużo jest takich tematów, tylko że z posiadaczami platynek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:05, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Iskra jest słaba czy raczej mocna ?
Jeśli świeca za każdym razem jest mokra to spróbuj zmniejszyć dawkę paliwa.
Zapłon ustaw tak jak ma być stroboskopem jeśli tylko masz do niego dostęp - pozwoli to wyeliminować błędnie ustawiony zapłon.
Jeśli iskra jest za każdym razem mocna to instalacje zapłonową można uznać za sprawną.
Jak pisałem, zmniejsz dawkę paliwa.
Spróbuj zapalić na popych. Mieszankę masz zrobioną odpowiednią? Uszczelka gaźnik-cylinder jest w dobrym stanie ? Uszczelka pod cylindrem również ? Głowica dobrze przylega do cylindra ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wperek
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:15, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
na moje oko to jest mocna duża iskra, nie przeskakuje.
co do uszczelek gaźnik cylinder jest jeszcze dosyć nowa, tak samo pod cylindrem, co do głowicy to wydaje mi się że dobrze przylega, nie czuje podmuchów jak przykładam rękę z każdej strony i kopie.
mieszanka powinna być dobra bo odmierzam sobie butelką wyliczoną na 2 litry, to samo z olejem, też dokładnie wyliczam miarką ;p
na popych też próbowałem, zero reakcji.
Ostatnio zmieniony przez Wperek dnia Czw 17:16, 05 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekklaczkowski123
Bywalec
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:34, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Próbowałęś na pych ? poprubuj coś nie wiem zmień kabel N/W
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wperek
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:24, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
na pych też próbowałem i zero reakcji.
do tego jeszcze przez otwór w głowicy wlałem bezpośrednio mieszanki do cylindra, i to samo..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:53, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Zmniejsz dawkę paliwa skoro świeca jest cały czas mokra.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wperek
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:26, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
zmniejszyłem dziś, i dalej kompletnie nic nie zagadał. ;/
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kira
Simson Fan
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:25, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Tłumik w jakim stanie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wperek
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:13, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
napisałem w 1 poście że zdjąłem tłumik, zostawiłem tylko kolanko.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:53, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jakiego koloru jest iskra ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wperek
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:21, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
niebieskiego ;p
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:00, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Przy zapłonie elektronicznym co prawda nie powinno się sprawdzać długości iskry na kablu bez fajki, ale z braku innych pomysłów...
Niebezpieczeństwem jest możliwość uszkodzenia modułu zapłonowego, gdyby przeskok iskry nastąpił spod kapturka kabla WN na styk doprowadzający impuls z modułu. Dlatego podczas próby nie należy zwiększać odstępu pomiędzy końcem kabla WN a cylindrem do więcej niż 10mm.
Czyli ściągasz fajkę, zaglądasz na koniec kabla WN, czy ma na końcu widoczne druciki (jak nie, to obcinasz ze 3mm), przykładasz do cylindra na odległość 8mm i kopiesz starterem.
Jak zmieniałeś cewkę butelkową, to ona była też od elektronika?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wperek
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:07, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
znalazłem przyczyne.
rozkręciłem gaźnik umyłem go dokładnie denaturatem, zrobiłem nową mieszankę, wlałem troche do osobnej butelki, w której poprowadziłem węzyk do gaźnika, no i po paru kopnięciach i zmianie świecy odpalił, chodził z 5-10 sekund i gasł zmieniłem ustawienie zapłonu no i mi klin ścięło, na szczęście juz zamówiłem 2 bo zamawiałem do innego motocykla części, więc problem rozwiązany.
a pare miesięcy temu miałem właśnie problem z bakiem, myślałem że już go rozwiązałem no ale jednak nie.
Czyścilem go dokładnie, wkładając śrubki i nakrętki do niego z benzyną ale to jednak nie pomogło, więc chyba będę musiał jakimś środkiem to wypłukać typu fosol.
Dzięki za szybkie odpowiedzi w temacie.[/list]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|