|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czacha159
Nowicjusz
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:18, 18 Lis 2011 Temat postu: ładowanie simson s51 pisaćć |
|
|
witam mam problem co trzeba kupić żeby mieć ładowanie i równo świecili się światła w Simsonie s51 instalacja na platynie 12v. proszę o szybką odpowiedz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:09, 18 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Co oznacza "równo się świeciły" ?
Nie musisz nic kupić, w S51 oryginalnie jest ładowanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MagnuuM
Bywalec
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:26, 18 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Pewnie chodzi mu o to aby światła się świeciły tak jak w normalnym samochodzie cały czas jednym i tym samym mocnym światłem, a nie tak jak jest w większości starych moto że im więcej gazu tym mocniej świecą światła.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdi1982
Nowicjusz
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:11, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Witam Panowie.Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.Zakupiłem Simsona SR50 1989r. 12v zapłon zwykły platynowy Elba i to coś regulator ewr też mam.Jak go kupowałem nie posiadał aku stał w garażu 8lat.Podłączyłem na chwilkę aku od samochodu żeby sprawdzić kierunki sygnał i działało wszystko.Nie działał natomiast stop.Okazało się że to nie czujnik tylko to ewr było padnięte.Po zamontowaniu nowego działa i teraz chciałem się dowiedzieć bo nie można jeździć bez aku jak sprawdzić czy mam ładowanie nowego aku który zakupiłem i mam zamiar go podłączyć.Czy to prawda że jeśli aku ma ok 9volt to nie będzie działało ładowanie?.Szukałem o tym ładowaniu ale bardzo jest chaos z tym tematem jedni piszą że mierzą napięcie inni mierzą ampery ciężko się połapać w tym.Jeśli jest możliwość to proszę mi pomóż jak krowie na granicy i jakiś prosty schemacik jak zmierzyć to miernikiem uniwersalnym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:59, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim dobrze jest mieć schemat instalacji. W tym przypadku powinien to być jeden z tych:
- jeśli światła są na stałe włączone: [link widoczny dla zalogowanych]
- jeśli można je wyłączyć stacyjką przy pracującym silniku: [link widoczny dla zalogowanych]
Objaśnienia do niemieckich nazw i inne schematy: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html
Ładowanie można sprawdzić poprzez pomiar prądu albo napięcia - jak kto lubi. Najprościej jest podłączyć akumulator wg schematu i miernik na zakresie pomiaru napięcia stałego pomiędzy styki plus/minus akumulatora. Przy pracującym silniku napięcie powinno wzrastać po dodaniu gazu. O ile miernik nie będzie świrował na skutek zakłóceń.
Jeśli będzie, to można spróbować szeregowo z kablem "plusowym" aku podłączyć żarówkę 12V/5W i sprawdzić, czy po dodaniu gazu będzie się choć lekko żarzyła.
Nie wolno uruchamiać silnika przy podłączej ELBIE i odłączonym akumulatorze - można uszkodzić ELBĘ. Jeśli bez aku, to trzeba od ELBY odłączyć kabel od styku 59a (albo 59).
Nie wiem o co chodzi z tymi 9V akumulatora - skoro jest nowy, to powinien mieć ok. 12V. Nawet jeśli się rozładował, to poprzez ELBĘ powinien się naładować podczas jazdy.
Poza tym na przyszłość zakładaj nowy temat.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 1:02, 31 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdi1982
Nowicjusz
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:32, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki Syzyf jesteś wielki.Z tym aku to było tak że miałem aku stary 12v od diesla duży pojemnościowo i jak go mierzyłem to miał 9v więc mało.Elbę mam nową więc szkoda by było ją popsuć schemat mam do swojego<wiat> i wszystko jest ok przynajmniej tak mi się wydaję.Stop działa tylko nie wiem jak to ładowanie sprawdzić.Ale pisałeś kiedyś w innym poście że jak żarówkę podłączysz do kabla cewki co dochodzi do Elby jednego lub drugiego a drugi koniec do masy to nie powinna się świecić-wczoraj to przeczytałem-a u mnie coś kojarzę że właśnie świeci czyli mam cewkę masową a powinna być bez masowa.Jeśli tak jest to nie będzie działało ładowanie?.Trzeba wymienić cewkę?.Co do miernika to właśnie wariował bardzo nie dało się odczytać a po tym wszystkim nie działa więc spróbuje żarówką.Żebym nie pomylił odłączam kabel od klemy,żarówkę w oprawcę z kabelkami podłączam jednym kabelkiem do klemy a drugim do aku tak?.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:13, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
tdi1982 napisał: | odłączam kabel od klemy,żarówkę w oprawcę z kabelkami podłączam jednym kabelkiem do klemy a drugim do aku tak?. |
Tak.
Trzeba tylko zwrócić uwagę aby połączenie było pewne. Gdyby nie było styku, to tak jakby do ELBY nie był podłączony akumulator i grozi to jej uszkodzeniem na wysokich obrotach.
tdi1982 napisał: | pisałeś kiedyś w innym poście że jak żarówkę podłączysz do kabla cewki co dochodzi do Elby jednego lub drugiego a drugi koniec do masy to nie powinna się świecić- |
Tu chodziło zapewne o podłączenie żarówki do "wyjścia" ELBY, czyli między styk 49 i masę. Niektórzy myślą tak: na styk 59 podaje się napięcie z cewki i mostka zatem to jest "wejście" ELBY. Na styku 49 ("wyjście") powinno się więc pojawić napięcie stabilizowane przeznaczone do ładowania aku. Podłączają więc żarówkę między styk 49 a masę aby sprawdzić, czy tam pojawia się napięcie, czyli żarówka powinna świecić.
To jest rozumowanie błędne, ponieważ aby ELBA pracowała musi być zasilona z akumulatora, czyli podłączona do niego stykiem 49.
Wynika to z tego, że ELBA nie stabilizuje napięcia a tylko je przepuszcza z 59 na 49. Warunkiem tego "przepuszczenia" jest porównanie z napięciem aku. Jeśli tego napięcia nie dostanie, to nie ma z czym porównać i klops. To w uproszczeniu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdi1982
Nowicjusz
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:15, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Dzieki kolego jeszcze raz.Aku przyszedł dziś ale zimno na podłączanie i zalewanie elektrolitem więc poczekam i dam znać co i jak.Heh co do tego zacisku 59 to u mnie jest on wolny nie podłączony do niczego.Zaciski 59a to wejście z cewki silnika 59b drugie wejście z cewki 59ab jeszcze jest podłączony kabelek no i 49 również kabelek a 59 puste miejsce wg. schematu tez tam nic nie ma tak ma być?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:34, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie mylisz moduł EWR z ELBĄ, bo styki 59a, 59b, 59ab są na EWR.
Moduł EWR ma 6 styków a ELBA tylko 4. EWR pełni w obwodzie ładowania jedynie funkcję mostka prostowniczego i wyjście z niego (59ab) powinno być doprowadzone na styk 59 (albo 59a - zależy od oznaczeń producenta) ELBY.
Styk 59 w module EWR podłącza się równolegle do przedniej żarówki i jest to układ ograniczenia napięcia aby nie uległa spaleniu na wysokich obrotach. Jeśli nie zamierzasz tego używać, to może zostać nie podłączony. Ale jeśli jest, to warto go używać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdi1982
Nowicjusz
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:35, 02 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tak masz rację pomyliłem się dzięki jak narazie i napiszę o dalszych postępach prac jak tylko temperatura się zmieni bo nie mam ogrzewania w komórce.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|