|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:50, 10 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Masz pojęcie, skoro uważasz że simson kręci się do 6 tys. Załóż łożyska z luzem c2 i wymieniaj je co 2 tys km. Producent wiedział co robił, zakładając łożyska z takim luzem a nie innym. Ale skoro jesteś mądrzejszy od niemieckich inżynierów to okej, ale nie mów tego na głos co myślisz, bo ktos kto sie nie zna posłucha Cie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rekda1
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: www Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:51, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
stasiu007 napisał: | Masz pojęcie, skoro uważasz że simson kręci się do 6 tys. Załóż łożyska z luzem c2 i wymieniaj je co 2 tys km. Producent wiedział co robił, zakładając łożyska z takim luzem a nie innym. Ale skoro jesteś mądrzejszy od niemieckich inżynierów to okej, ale nie mów tego na głos co myślisz, bo ktos kto sie nie zna posłucha Cie. |
1. Nie miałem zamiaru się wymądrzać! chcę zwrócić tylko uwagę na fakt że te łożyska za 15 zł są niewiele warte, GÓWNO warte i dał bym sobie wiele obciąć że inżynierowie nie wkładają tam takiej tandety.To że niemiecka instrukcja pisze o jakimś wskazanym luzie nie znaczy że prawdę przekazują, poza tym z góry zakładają że łożyska nie zostaną należycie założone!
2. Simek kręci się do 7, 8 tyś może i więcej ale obroty są na czerwonym i nie jest to normalna praca silnika i łożyska nawet najlepsze padną przy nagminnej takiej jeździe.
3. Nie szukam mądrali wychowanych w kapitalizmie, szukam osób z wiedzą z którymi idzie pofilozofować!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rekda1
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: www Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:52, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
?
?
Ostatnio zmieniony przez rekda1 dnia Sob 16:03, 13 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:36, 12 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Tu nie ma co filozofować. I te Twoje słowa "z góry zakładają że łożyska nie zostaną należycie założone!" No to mnie rozwaliło. Można kupić drogie łożyska z luzem C3 taki jak przewidzieli producenci, które bardzo dobrze się sprawują.
I tak na marginesie wysokie obroty simsona to obroty rzędu 10 tys. Należy tez pamiętać że główna przyczyną wybijania luzów są luzy, Wybite magneto itp.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:28, 12 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jajko mądrzejsze od kury
- pozwolę sobie zadać pytanie, co ma wspólnego luz łożyska z jego trwałością?
Gdyby każdy zajrzał do książki czy google, to ten temat nie byłby "kompendium wiedzy" tylko np. jakiej firmy przy jakich temperaturach, obrotach itp.
Ostatnio zmieniony przez pss dnia Sob 22:29, 12 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murarz
KIEROWNIK
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 6:52, 13 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
To kup sobie teflonowe. Będziesz miał i cichsze i żywotne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rekda1
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: www Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:59, 13 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
stasiu007 napisał: | Należy tez pamiętać że główna przyczyną wybijania luzów są luzy, Wybite magneto itp. |
Nie rozumiem co masz na myśli Wybite magneto? wybijania luzów są luzy ?
A jak mają się te luzy do bicia wału na czopach? Czyż nie jest to ściśle ze sobą związane? czy nie zwraca się uwagi na bicie czopów dobierając łożyska?
Jeśli masz na czopie po jednej stronie bicie 0,2 a na drugim 0,3 (krzywo ''zbity'' wał) to żadne łożysko 3c, c4, c5 nie będzie miało dużej trwałości, ale gdyby Wasz wał miał bicie 0,01 mm na oby dwóch czopach czy nie lepiej zastosować właśnie te cn? 8000 obr/min to nie dużo i c2 CHYBA mieszczą się w zakresie tych obrotów. ( nie umiem znaleźć tabeli)
czy ważniejszą sprawą jest umiejętnie złożenie silnika jak i posiadanie takiego wału który ma minimalne bicia?
Ostatnio zmieniony przez rekda1 dnia Sob 16:29, 13 Cze 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:59, 13 Cze 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Kwestia jest taka jak te łożyska były montowane.Jeśli wbijane młotkiem to wiadomo jaki jest efekt.Montuje się je na ciepło lub zimno.Druga sprawa to łożyska z luzem C3 mają wyczuwalny luz i jest to normalne!!!!!!!!!!!!Cena łożyska nie zawsze mówi o jego trwałości!!!Są chińskie podróby wkładane w firmowe opakowania.Więc pisanie że jedno łożysko powinno kosztować 40 zł to absolutna bzdura,absurd!!!!Najważniejsze jest gdzie dane łożysko zostało wyprodukowane!!!!Firmy mają siedziby na całym świecie.Podam przykład z życia.Łożysko wyprodukowane w niemieckiej fabryce i oryginalnie pakowane z przeznaczeniem na niemiecki rynek a drugie łożyska zamawiane z chin i pakowane w te same opakowania na rynek europejski.Więc głupota jak cholera z tym 40 zł za łożysko,skoro też może być z chin.
Luz łożyska ma bardzo duże znaczenie z jego trwałością.Pod wpływem obrotów i temperatury następuje rozszerzenie wału i luz ten jest w tym momencie zniwelowany i łożysko pracuje bez naprężeń.Przy łożysku bez luzu następują straszne naprężenia i szybkie jego zużycie.Tak samo w kołach powinny być z luzem gdy jest pomiędzy nimi tuleja dystansowa która też puchnie.A jest ściśnięta przez łożyska.I brak luzu powoduje naprężenia na łożyskach i zużycie szybsze.
Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Sob 20:09, 13 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rekda1
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: www Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:58, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
OCZYWISCIE ze Luz łożyska ma bardzo duże znaczenie z jego trwałością po prostu na niektóre odpowiedzi niewarto odpowiadać.
TYLKO że łożysko c2 PO NAGRZANIU w simsonie dalej ma luz i pracują względnie cicho w mojej ocenie, natomiast łożysko c3 ma mega duży luz (po nagrzaniu) co jest słyszalne i w kródkim czasie szcególnie gdy jest biciena na wale robi się luz na przełożeniu głównym co jest też dodatkowo słyszane niech dojdzie luźna nakrętka na wydechu kolanka i mamy co ? rozklekotanego simsona.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawula9
Nowicjusz
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radłów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:39, 01 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Prześledziłem ten wątek od początku i muszę stwierdzić jedno.Tak na chłopski rozum kolego ,jeśli fabryka przewidziała łożyska z luzem C3 to chyba miała jakieś tego powody.Polskie łożyska nie są najgorsze i po prawnym montażu nikt mi nie wmówi ,że nie wytrzymają tych 20 tys km .Co prawda zamontowałem takowe tylko do Jawki ,która przejeździła już z 10 tys km na tych łożyskach i jak najbardziej jest wszystko ok.Zasadnicze pytanie mam takie,ile już przejechałeś tak szczerze na tych łożyskach z luzem C2???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rekda1
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: www Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:43, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Na tamtych łożyskach rosyjskich zrobiłem około 1000 maszynę sprzedałem okazyjnie .
A czy ktoś może wyjaśnić jak skasować luz między zębny na przełożeniu głównym?
Ruszając magnetem w lewo i prawo 1-2 stopnie wyczuwalny i widoczny jest luz na tych zębach jest to względnie nowe przełożenie 800km, nie jest to luz na łożyskach choć istnieje też luz osiowy, u kolegi który ma oryginalny silnik nie rozkręcany nie wyczuwam nic, nic a nic. Nawet gdybym podkładkami skasował minimalny luz osiowy, luz między zębny nadal będzie znaczny.
Czy dzisiaj produkowane te części są tak tandetne i nie dokładnie wykonane że trzeba na to przymknąć oko? Bo regulacji tego luzu przecież nie ma. prawda?
A tu mam coś dla chętnych do testu [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez rekda1 dnia Pon 21:12, 17 Paź 2016, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|