|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spec13
Nowicjusz
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:21, 29 Kwi 2015 Temat postu: Masakra S51 Enduro |
|
|
Witam, jest to pierwszy mój post na tym forum. Z reguły nie udzielam się zbytnio na forach internetowych. Jednakże ten problem widać mnie przerósł. Główny bohater tematu to: Simson S51 Enduro rocznik 86r. instalacja 6V zapłon platynowy, cylinder seria 50ccm, gaźnik stary BVF 16n3-4 z dyszami od chinola.
Simson miał to do siebie, że nie odpalał na ciepłym silniku, nie miał jałowych obrotów oraz wymagał uporządkowania instalacji pod przyszłe podłączenie akumulatora.
Tak więc wymieniłem platynki, kondensator, cewkę WN, fajkę, przewód WN i iskrę. Zrobiłem również porządek w instalacji wg schematów z tego forum. Po tych operacjach Simson odmówił współpracy nie odpala w ogóle. Czasem po paru kopnięciach pod rząd "pierdnie" w tłumik. To jedyny odzew z jego strony.
Dodam również że nie nie ma opcji aby dostawało się do niego lewe powietrze lub olej, ponieważ zmieniałem oba simmeringi.
Zmieniłem również gaźnik ze wspomnianego BVF na AMAL'a T16.
Może to sprawa zmiany prostownika, lub ponownego sprawdzenia instalacji?
Liczę na waszą pomoc, gdyż sam już nie wiem co robić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:38, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Simson miał to do siebie, że nie odpalał na ciepłym silniku |
Miałem kiedyś podobny problem, winna okazała się cewka niskiego napięcia w zapłonie. Tego akurat nie wymieniłeś?
Cytat: | Czasem po paru kopnięciach pod rząd "pierdnie" w tłumik. |
Być może zapłon jest opóźniony. Masz ustawione te wyżłobienie w kształcie M na karterze i zapłonie razem?
Świeca ma iskrę?
Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Śro 20:40, 29 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spec13
Nowicjusz
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:42, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Zapłon ustawiany był na wiele sposobów, przyspieszałem i opóźniałem = brak reakcji.
Natomiast jeśli chodzi o cewkę na iskrowniku nie zastanawiałem się nad nią ponieważ iskra jest prawidłowa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:54, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Iskra może być - Mój simson też miał, ale po nagrzaniu nie miał wolnych obrotów i nie chciał gorący odpalić, po wymianie cewki NN jak ręką odjął. Co konkretnie zmieniałeś w instalacji? Jakie rozmiary dysz masz w 16n3-4
Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Śro 20:56, 29 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spec13
Nowicjusz
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:00, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Hmm... przede wszystkim poukładałem przewody wg oznaczeń na stacyjce. Zrobiłem również porządek ze światłami ale to w tej sytuacji mniej ważne. Poza tym połączenie między cewką NN a cewką WN jeśli się nie mylę jest na jednym wtyku na stacyjce. Dodam, iż nie sprawdzałem przewodności żadnego z elementów. Gaźnik jest zmieniony na AMALA'a 16T i dysze są w nim standardowe tzn. 75 i 35
Ostatnio zmieniony przez spec13 dnia Śro 21:04, 29 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:07, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Bardzo ciężko sprawdzić poprawną rezystancję cewki nn bo będą to bardzo małe wartości. Ja na twoim miejscu kupiłbym cewkę NN, założył gaźnik 16n3 w miarę ustawiony, wtedy się okaże czy to to. Zimny normalnie palił? Przerwa na platynach 0,4mm?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spec13
Nowicjusz
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:08, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Przerwa 0.4mm, na zimno palił przed rozpoczęciem "napraw", teraz w ogóle ze mną nie rozmawia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:16, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
No to pewnie jeszcze coś tam źle podłączyłeś. Może najpierw spróbuj go odpalić z wypiętą stacyjką, złącz tylko kable od "odpalania". Choć ja bym zaczął od wymiany Cewki nn
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spec13
Nowicjusz
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:40, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki za wskazówki, spróbuję najpierw powypinać przewody. Dam post jeśli coś się zmieni.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|