Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie chce odpalic po remoncie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
omamo
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 17:52, 24 Maj 2015    Temat postu: Nie chce odpalic po remoncie

Siemano, mam simsona sr50 12v w zime robilem remont ( lozyska, uszczelniacze, cylinder 60/4/3 tłok) po zlozeniu nie bylo iskry wymienilem kondensator i platynki, teraz iskra jest b. ładna ale problem jest w tym ze simson nie chce odpalic, z popychu zagada ale na obroty nie chce wejsc a z kopa tylko pryknie i gaśnie. Dajcie propozycje co mam sprawdzic.

( zapłon ustawiany, gaźnik czyszczony : ) )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:01, 24 Maj 2015    Temat postu:

Wypadałoby ustawić zapłon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
omamo
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 16:18, 25 Maj 2015    Temat postu:

czytanie ze zrozumieniem, zapłon ustawiany
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:02, 25 Maj 2015    Temat postu:

To może gaźnik ustawić (na początku na bogatszą mieszankę), sprawdzić czy w układzie dolotowym nie ma lewego powietrza...
Można tez sprawdzić czy paliwo leci ze zbiornika.


Ostatnio zmieniony przez Nico_Grant dnia Pon 17:05, 25 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
omamo
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 17:15, 26 Maj 2015    Temat postu:

paliwo dochodzi, iskra b.ładna , a z kopa tylko pare razy pyrknie i gasnie z popychu odpali ale jak zluzuje to nie wchodzi na obroty
https://www.youtube.com/watch?v=VCOmJX2HsfM

na filmiku manetka odkrecona do końca a na obroty nie wchodzi


Ostatnio zmieniony przez omamo dnia Wto 17:15, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:43, 26 Maj 2015    Temat postu:

Tak jakby miał za późny zapłon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
omamo
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 18:12, 26 Maj 2015    Temat postu:

platynki otwieraja sie równo z 1.8 przed gmp, moze 1.6

Ostatnio zmieniony przez omamo dnia Wto 18:59, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:10, 26 Maj 2015    Temat postu:

Zakładam że przerwa na platynkach i na elektrodach świecy wynosi 0,4mm.
Sprawdź moment otwarcia platynek żarówką (tylko nie puszczaj prądu przez koło magnesowe, bo możesz je rozmagnesować), lub cienką folią ALU- gdy będzie ją można wysunąć ze szczeliny między kowadełkiem i młoteczkiem, znaczy że jest to punkt zapłonu (sprawdź czujnikiem zegarowym)
Sprawdź w gaźniku pływak- poziom paliwa w komorze pływakowej oraz zaworek dopływu paliwa - czy prawidłowo działa- czy otwiera dostateczny przepływ paliwa po obniżeniu się pływaka. Sprawdź czy nie jest zatkane odpowietrzenie korka paliwa (wystarczy zdjąć wężyk paliwa z gaznika i sprawdzić czy paliwo leci ciurkiem przez dłuzszy czas).

Silnik do szczęścia potrzebuje trzech rzeczy:
-właściwej iskry- o właściwej mocy, we właściwym momencie
-właściwego sprężania mieszanki- w komorze korbowej i komorze spalania (ale to po remoncie jest chyba ok.)
-właściwej, palnej mieszanki paliwa z powietrzem (jeśli gaźnik jest czysty i wyregulowany, to powinno być ok.)

Jeśli powyższe 3 warunki są spełnione, to według wszelkich wyroczni i przepowiedni, silnik musi prawidłowo pracować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin