 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dezip
Nowicjusz

Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sieradz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:27, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
ja mialem uszkodzoną cewke ale iskre mialem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:45, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
I tez ci slabo szedl ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dezip
Nowicjusz

Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sieradz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:46, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
ta
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:02, 12 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Kupilem kondensator i przerywacz, jutro postaram sie to zamontowac i dam znac.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:25, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
A wiec zamontowalem to wszystko i wyregulowalem. Sprawdzilem iskre na swiecy - Jest. Kopie kopka i patrze w zaplon a tam mocno iskrzy na przerywaczu, ktory zmienilem.
Sciagnalem magneto i kawaleczek metalu wylecial. Troszke iskrownik poczyscilem i zlozylem. Kopie znowu a tam znowu iskrzy mocno na przerywaczu. Pokopalem troche i przestalo iskrzec. Odpalilem, patrze na iskrownik a gdzies za przeczywaczem iskry ...
Co to moze byc panowie ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dezip
Nowicjusz

Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sieradz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:50, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
może jakieś zwarcie się robi albo kable jakieś takie sobie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:01, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
no te kable co ida do cewek takie sobie wlasnie, wystarczy je zaizolowac tasma ?
A jak sie dowiedziec o ew. zwarciu ?
Z elektryki laikiem jestem, wiec wiecie
Ostatnio zmieniony przez maciek805 dnia Śro 18:02, 14 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dezip
Nowicjusz

Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sieradz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:25, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
ja tam elelektryką sie nie bawie, ale najpierw zmień sobie te kable na nowsze, dużo ciebie to nie bedzie kosztowac
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:38, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
To moze odpowie ktos kto sie zna ? - Czy wystarczy te kable owinac tasma izolacyjna ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES

Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:09, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam swój własny sposób, aby zapłon platynkowy w Simsonie, był sprawny na długo, wymaga to bezwzględnie kilku rzeczy:
- sprawnej cewki zapłonowej, najlepiej nowej, dodatkowo należy dolutować do wyjścia masowego przewód zakończony konektorem oczkowym i przykręcić go do śruby trzymającej cewkę (nawet nowe cewki nie dają gwarancji, że masa nie odpadnie).
- nowych platynek, koniecznie z napisem "Made in Germany", takich jak na zdjęciu:
najprawdopodobniej nie są one produkcji niemieckiej, ale są jedynymi platynkami, które nadają się jako tako do założenia, pomijając oryginalne. Reszta to po prostu pieniądze w błoto i zepsute nerwy.
- smarownica krzywki magneta - bezwzględnie potrzebna, odpowiednio nawilżona olejem i wyregulowana. Gwarantuje nie ścieranie się młoteczka platynek i tym samym rozregulowywanie się przerwy.
- wyrobione gniazdo ośki platynek - częsty problem, bagatelizowany niemalże zawsze. Należy zwrócić na to szczególną uwagę, platynki powinny wpasować się możliwie jak najciaśniej w otwór podstawy zapłonu. Jako "wypełniacz" tego luzu, polecam... puszkę aluminiową, po napoju.
- nowe przewody łączące zapłon ze stacyjką, 5 przewodów, o przekroju 1mm2 (nie ma potrzeby więcej), dwa do cewki ładowania, jeden do cewki zapłonowej, jeden do cewki świetlnej i JEDEN DODATKOWY JAKO MASA ZAPŁONU. Masę należy spiąć w punkcie masy przy schowku. W tym samym miejscu spiąć masę cewki butelkowej.
- usunięcie oryginalnego kondensatora z podstawy zapłonu, przeniesienie go w miejsce punktu masy na ramie, lub bezpośrednio na cewce butelkowej. Zamiast oryginalnego, należy użyć kondensatora z przewodem i uchwytem np. z Malucha, lub WSK (niestety bywają kiepskiej jakości). Powód - przez drgania, wilgoć i brud obudowa nie masuje do podstawy.
- nowe przewody podłączające cewkę butelkową. Wszystkie masy łączone w jednym punkcie.
- sprawna cewka butelkowa, tylko Simsonowska, tylko na 12V.
- nowy, dobrej jakości przewód wysokiego napięcia.
- nowa fajka, polecam firmy Tesla, lub Beru - reszta, w tym tanie NGK, do niczego się nie nadają.
- nowa świeca zapłonowa - polecam polską Iskrę F-95.
- zapłon cofnięty maksymalnie na ile to możliwe, aż ogranicznik oprze się o karter. Poprawia to osiągi i jakość odpalania.
Tylko tak zregenerowany i ustawiony zapłon, da nam bezawaryjną pracę układu. Jeśli naprawdę chcesz naprawić swój i długo do niego nie zaglądać to musisz wykonać każdy z tych podpunktów, niczego nie pominąć i kupić praktycznie wszystko nowe, za jednym razem.
Jeśli masz zamiar zrobić tylko część lub po łebkach, daruj sobie na starcie, to nic nie da. Dalej będziesz jeździł ze śrubokrętem w kieszeni i sercem na ramieniu czy za chwile nie zgaśnie.
Niestety wielu ludzi uważa Simsony za awaryjne, a to błąd. Opinie o awaryjności zawdzięczają ludziom, którzy uważają że potrafią je naprawić. Niestety mało kto tak naprawdę to potrafi.
Ostatnio zmieniony przez KnightRider dnia Czw 15:34, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan

Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 3:30, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
''JEDEN DODATKOWY JAKO MASA ZAPŁONU'' ale przecież zapłon, dotyka silnika więc ma masę. Możesz mi (i nam wszystkim) to wyjaśnić dlaczego warto zrobić dodatkową masę zapłonu??
''sprawna cewka butelkowa, tylko Simsonowska, tylko na 12V. '' Uzasadnij dlaczego tylko 12v?? w swoim Simsonie mam 9v. Co myślisz o cewce zapłonowej np z Fiata 125p w Simsonie?
''- zapłon cofnięty maksymalnie na ile to możliwe, aż ogranicznik oprze się o karter. Poprawia to osiągi i jakość odpalania. '' w to jakoś nie wierze Tobie. Chcesz powiedzieć ,że każdy silnik odpali na tak cofniętym zapłonie?? aż muszę to sprawdzić.
KnightRider mam jeszcze jedno pytanie - czy to normalne ,że platyny po pewnym czasie są delikatnie nadpalone? w końcu przeskakuje na nich delikatna iskra.
Fajka ''w tym tanie NGK, do niczego się nie nadają. '' POTWIERDZAM! mam właśnie taką, nic nie warta...
Z góry dziękuje za odpowiedź Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES

Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:18, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
1. Owszem, zapłon dotyka silnika, ale silnik często nie dotyka ramy, a to jest niezbędne do prawidłowej pracy.
2. Cewka zapłonowa w S51 jest 12V, więc butelkowa też powinna pracować na takim napięciu. Owszem, na 6, 8 i 9V też będzie pracować, ale w większości przypadków pojawia się zjawisko "niszczenia świec", po kilku, kilkunastu kilometrach lub dniach. Cewka nadpali świece, dostaje przebicia i nie nadaje się już do niczego.
3. Co do ustawienia zapłonu - najlepiej sam sprawdź. Mówiąc ogranicznik, mam na myśli "ząbek" na podstawie zapłonu. Gwarantuje Ci, że będzie chodził bardzo dobrze
4. Tak, to normalne że platynki się wypalają. O ile cały zapłon jest zrobiony dobrze, to nawet nadpalone platynki będą działać dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toncio20
Simson Fan

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BYCINA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:30, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Knight czyli stwierdzisz by do np.6v układu dać 12v cewke?jak mam to rozumieć?bo faktycznie 6v dupczy mi świece.A co do tego cofnięcia zapłonu to chodzi ci by stator był jak najbardziej w lewo w kraterze?zglupiałem już
Ostatnio zmieniony przez toncio20 dnia Czw 13:35, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES

Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:47, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Instalacja elektryczna Simsona, akumulator, światła, żarówki, nie mają nic wspólnego z układem zapłonowym. Nawet jeśli masz instalacje tzw. 6V, układ zapłonowy pracuje na 12V.
A co do ustawienia zapłonu - TAK.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz

Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:00, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
na mocno przyspieszonym i niskich obrotach bedzie chodzil swietnie, ale na wysokich bedzie tragedia panowie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|