|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:22, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
maciek805 napisał: | na mocno przyspieszonym i niskich obrotach bedzie chodzil swietnie, ale na wysokich bedzie tragedia panowie. |
Mógłbyś to uzasadnić? Przecież w silnikach, które mają regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu, przy wyższych obrotach moment zapłonu ulega właśnie przyśpieszeniu. Zatem jeśli zapłon będzie nieco przyśpieszony, to silnik będzie właśnie lepiej pracował na wyższych niż niskich obrotach.
Przy okazji potwierdzam to, co napisał KnightRider - silnik na pewno będzie odpalał przy przyśpieszonym zapłonie. Miałem okazję to dobrze przetestować i odpala nawet przy kącie wyprzedzenia rzędu 50 stopni (zamiast 20). Trzeba tylko pamiętać, aby nie przyśpieszać za bardzo, czemu zapobiega właśnie ten ząbek na podstawie iskrownika (nie da się bardziej obrócić w lewo). Nie warto go usuwać, bo przy zbyt mocnym wyprzedzeniu silnik będzie się grzał, spadną mu osiągi i ogólnie jest to dla niego szkodliwe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:49, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki Knightrider za odpowiedź usprawnię swojego Simsona... kręcąc stator w lewo (zapłon przyspieszamy) źle doczytałem i coś mi się pomieszało z opóźnionym zapłonem. Tak potwierdzam, na maksymalnie przyspieszonym zapłonie Simson odpali. Kiedyś tak ustawiłem i było oki, ładnie zapalił i dobrze się wkręcał ALE nie jeździłem...
Więc wniosek jest z tego taki - ustawiamy platyny na 0,4mm następnie maksymalnie przyspieszamy zapłon i ma być??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:08, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Andikss - Troche nie ladnie wcinac mi sie w temat ?
Panowie, jakis dziwny problem. Zdjalem magneto, wyczyscilem okolice nowego przerywacza, ale iskra nadal gdzies byla w okolicach platynek, juz nie mam na to sil.
Ale zlozylem magneto i co sie okazalo ? Ze zaplon jaki max opozniony byl, a jak max przyspieszylem ( stator w lewo ) to dopiero wtedy platynki zaczely sie rozwierac !
No coz, odpalam, a tu echo. Za nic nie szlo odpalic. Przelozylem stare platynki, tam juz wyprzedzenie bylo ok, ale i tak nie odpalil, a iskra byla.
Co to moze byc ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:27, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Goddammit Maciek, dlaczego tak uważasz? te informację mogą przydać się również Tobie...
Wracając do Twojego problemu to powiedz czy aby na pewno dobrze ustawiasz tą przerwę na platynach ? Zapłon platynkowy nie jest trudny w budowie i regulacji.
Jeżeli nie ma iskry należy spr :
1-świeca
2-czapeczka
3-przewód WN
4-cewka WN
5-cewka zapłonowa
6-kondensator
7-platyny
8-wszystkie przewody, masy..
9-magneto
Jeżeli masz prawidłowo ustawiony zapłon i gaźnik to Simson musi odpalić.
Silnik szczelnie złożony? paliwo świeże? spróbuj odkręcić gaźnik i nalać trochę paliwa do cylindra, jeżeli załapie to problem leży w gaźniku. Może masz jakieś zwarcie na przewodach od iskrownika? obejrzyj je. Ewentualnie wymień na nowe... Spróbuj też zmniejszyć przerwę na świecy.
Trudno jest zobaczyć zwarcie gołym okiem. Zresztą nie zawsze to widać... wymień też przewody cewki Wn. Spr wszystkie kable w skrzynce instalacji.
Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Czw 18:33, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:38, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Andiks - Iskra jest. Sluchaj - Na nowych platynkach i kondku iskra jest elegancka. Jednak jak wloze stare platynki to iskra idzie "bokiem" i jest cienka.
Jednk jak zamontuje nowe platynki to zmienia sie calkowicie wyprzedzenie zaplonu, oczywiscie przerwe na platynkach reguluje.
Co radzisz, co to moze byc ?
A to, ze nie odpalal, to moze sie przylal i jutro jak podejde to odpali ? Swieca po kopaniu zalana.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:39, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem Cie Maciek zupełnie. Poprosiłeś o rade co zrobić, żeby wszystko było ok, napisałem Ci post na stronę A4 i nawet palcem nie ruszyłeś. Skoro nie masz zamiaru robić tego co Ci radzimy, to po co piszesz?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dezip
Nowicjusz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sieradz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:44, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja zupełnie teraz zgadzam sie z "KnightRider" ja ci mówilem zobacz konensator i inne a ty po ilu to dopiero, bo postawiłeś na swoim, że tak i koniec
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:46, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiecie mnie majstry, za duzo juz wladowalem simka, zeby kupowac cewki i kable, a to jest raczej dobre. Pytanie czemu nie chcial zapalic ( moze sie mocno przylal ? ) i czemu wyprzedzenie zaplonu sie zmienilo ?
Oczywiscie te rady co opisal majster na poprzedniej strony bede zawsze pamietac i w przyszlosci tak zrobie, dzieki za to.
Ostatnio zmieniony przez maciek805 dnia Czw 18:46, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:49, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Nikt Ci nie karze kupować cewki, jeśli jest dobra to ja popraw, jak pisałem, kable razem z peszlem będą Cie kosztować 5zł, kondensator 10zł, platynki 10zł.
Dobra rada- jeśli sobie z tym nie radzisz, to nie naprawiaj tego. Oddaj komuś, kto naprawdę ma pojęcie, może szkody jakie narobiłeś będą jeszcze do odratowania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dezip
Nowicjusz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sieradz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:52, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli moge teraz to ci powiem, ty mówisz że:
"Nie rozumiecie mnie majstry, za duzo juz wladowalem simka,"
Powiedz mi tylko jedną rzecz ile władowałes w simka
Z innej beczki: teraz ja w swojego władowałem z 700 zł a ty mówisz że już za dużo w niego wkładasz
Z kupnem takiego sprzętu powinieneś liczyć sie z tym że możesz do niego dużo włozyć, ale jeśli to twój 1 motorower to mogłes kupić sobie np: Rometa ogara.
P.S JEŚLI KOGOŚ TĄ ODPOWIEDZIĄ URAZIŁEM TO PRZEPRASZAM
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:14, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
''Jednak jak wloze stare platynki to iskra idzie "bokiem" i jest cienka. '' To nie zakładaj starych platyn. Po co to robisz? skoro masz nowe to raz a dwa sam wspominasz ,że na starych przeskakuje bokiem iskra więc jaki z tego wniosek? platyny idą do kosza.
''Jednk jak zamontuje nowe platynki to zmienia się całkowicie wyprzedzenie zapłonu''
No logiczne. Po wymianie platyn trzeba ustawić ponownie zapłon. W pierwszej kolejności ustawiasz platyny... kiedy są na maxa rozwarte ich wartość ma wynosić od 0.4mm do 0.5mm. Potrafisz ustawić ten zapłon?? Tak, może jest teraz zalany. Sprawdź na innej świecy.
Trochę Cię nie rozumiem... chcesz naprawić tego Simsona? to musisz zrobić to co piszemy.
'' za duzo juz wladowalem simka, zeby kupowac cewki i kable, a to jest raczej dobre''
Raczej?? czy na pewno?? przewody pewnie masz jakieś w domu.
Rozumiemy ,że sporo na niego wydałeś, ale pamiętaj ,że z gówna bata nie ukręcisz.
Jeżeli masz zamiar jeździć tym Simsonem to go zrób. Jeżeli nie to sprzedaj...
Nie potrafisz naprawić? zrób tak jak pisze KnightRider.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:31, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dzieki Andikss, jutro zrobie wszystko co napisales i zdam relacje.
Dezip - 700 zl ? Nie ma nic wiecej do powiedzienie, zakonczmy spam i wracamy do tematu
Ostatnio zmieniony przez maciek805 dnia Czw 19:33, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 3:52, 16 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Nie ma za co dziękować czekamy na dalsze informacje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:47, 16 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Wrocilem z garazu i troche metlik w glowie mam.
Paliwo dochodzi, iskra jest - Ale nie pali, nawet nie zagada.
Z iskrzeniem juz nie mam problemu, a tu znowu drugi problem z odpalaniem ... Iskra jest lepsza niz na starych platynkach, paliwo dochodzi, nawet wstrzykiwalem do cylindra, gaznik rozkrecilem i wyczyscilem, zmienilem uszczelke gaznik-cylinder i nic.
Zaplon dobrze ustawiony, przerwa na platynkach tez.
Panowie, co to moze byc ?
Dodam, ze na tych nowych platynkach i kondku odpalilem go 2 dni temu normalnie i chodzil 10sekund, ale zgasilem i postanowilem sprawdzic powod iskrzenia z okolic platynek. Potem tak jak wyzej
Ostatnio zmieniony przez maciek805 dnia Pią 17:48, 16 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:06, 16 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ma kompresję? wykręć świece, paluchem przytkaj otwór świecy i kopnij starterem.
Powiedz czy czuć kompresje? następnie odkręć gaźnik i przytkaj otwór którym dostaje się paliwo do cylindra, ponownie kopnij w starter. Sprawdzisz wtedy czy zasysa... jeżeli tak to dobrze. Znajomy dał mi do zrobienia Simsona Sr. Nie odpalał... okazało się ,że nie zasysa mieszanki. Więc do wymiany był cylinder+tłok razem z pierścieniami.
Uszczelniacze są na swoim miejscu ? (koniecznie sprawdź lewy uszczelniacz wału)
miałem taki przypadek ,że raz mi wyleciał (wyrobione gniazdo) Simson za cholerę nie chciał odpalić, a sprawdziłem dosłownie wszystko.
Silnik jest szczelny? (kartery, łączenie cylindra z karterami. Głowica dobrze dokręcona) ? na ilu świecach go próbowałeś odpalić? możliwe ,że ta świeca jest wadliwa albo zalana. Na ile mm ustawiłeś ten zapłon? wymień wszystkie przewody iskrownika i cewki butelkowej.
Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Pią 18:08, 16 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|