|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filuś
Nowicjusz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:28, 06 Wrz 2011 Temat postu: po zagrzaniu słabnie i kopci |
|
|
witam . Kupiłem simsona SR 50 z 1988 r. Jak jest zimny to zapala normalnie i jedzie przyzwoicie, ale jak się zagrzeje to strasznie kopci i całkowicie traci na mocy -w końcowym efekcie gaśnie. Po zapaleniu ciężko wchodzi na obroty. Jestem początkującym użytkownikiem simka i dlatego proszę was o w miarę dokładne instrukcje i pomoc. Z góry bardzo dziękuję.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacasimson123
Bywalec
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Darnawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:41, 07 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Tłok puchnie , Wymiana tłoku na inny chyba
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:53, 07 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
No najprędzej tłok puchnie. Sprawdź jak się zagrzeje to ściągnij głowice i poruszaj kopką i jak ciężko tłok będzie się poruszał w tulei to znaczy że puchnie, sprawdź też przed tym, bo tak nie będziesz miał wyobrażenia jak ciężko powinien chodzić tłok.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filuś
Nowicjusz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:01, 07 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
wielkie dzięki za radę ale jeszcze mam małe pytanko. Powiedziano mi też , że mogą dawać w "kość"- cewka zapłonowa lub platynki. Czy to możliwe?
Ostatnio zmieniony przez Filuś dnia Śro 23:04, 07 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filuś
Nowicjusz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:23, 10 Wrz 2011 Temat postu: wymiana tłoka |
|
|
witam kolegów. chcę zapytać czy wymieniając tłok są konieczne jakieś prace przy cylindrze czy wystarczy zamienić tłoki? Jakiej firmy najlepiej kupić tłok? dziękuję i pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:31, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Nic nie musisz robić tylko tłok z osprzętem do niego. Najlepiej MZA tylko licz się z tym że pierścienie będą brzęczeć, ja mam tłok marki piston i polecam bo naprawde ładnie chodzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:34, 10 Wrz 2011 Temat postu: Re: po zagrzaniu słabnie i kopci |
|
|
Filuś napisał: | jak się zagrzeje to strasznie kopci i całkowicie traci na mocy -w końcowym efekcie gaśnie. Po zapaleniu ciężko wchodzi na obroty. |
To raczej wskazuje na uszkodzenie simmeringu na wale od strony sprzęgła.
Lepiej go wymienić na początek niż tłok (koszt kilka PLN).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filuś
Nowicjusz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:49, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
"szefie" czy słabnięcie i równocześnie kopcenie mogą być spowodowane uszkodzeniem tego simmeringu , czy tylko jeden z tych objawów pasuje do tego uszkodzenia? Dodam, Ze motorek po odpaleniu na zimnym silniku nie kopci . Jeżeli simmering to jak go wymienić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seru94
Simson Fan
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piekary Śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:57, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Otwierasz silnik od strony sprzęgła i pod zębatką wału jest Simering, zębatka jest na klinie, więc uważaj żeby nie zgubić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:39, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Ja takiej usterki z simmeringiem nie miałem i znam to tylko z opisów na Forum, więc nie chcę się wymądrzać. Ale wydaje się to dość logiczne: po nagrzaniu się silnika plastik simmeringa staje się bardziej miękki i może tracić szczelność powodując zasysanie oleju z komory sprzęgłowej i kopcenie.
Podobno można to sprawdzić poprzez chwilowe uszczelnienie komory i zobaczyć, czy dymienie się zmniejszy. Trzeba ściągnąć prawy dekiel, zdjąć zębatkę napedu licznika i zatkać ręką otwór w wałku zdawczym (na nim jest zębatka łańcucha).
Jak wspomniał Seru94, przy wymianie trzeba spuścić olej, ściągnąć lewy dekiel, odkręcić zębatkę na wale i wymienić simmering. Nowy trzeba posmarować olejem i ostrożnie wbić tak aby jego powierzchnia była na równi z powierzchnią gniazda karteru.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filuś
Nowicjusz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:54, 11 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
chłopaki dzięki za rady . Dzisiaj oczy mi wyszły na wierzch a włosy stanęły na baczność. Chciałem spuścić olej w celu wymiany simmeringu i przeraziłem się jak zobaczyłem co wypłynęło z simka. Maź podobna kolorem do oleju wymieszanego z wodą o kolorze ości słoniowej z lekkim zielonkawym podbarwieniem. Nie mam pojęcia co poprzedni właściciel dolał zamiast oleju. Zastanawiam się czym to świństwo wypłukać , bez rozbierania silnika. Proszę poradźcie mi. Myślę , że jak zaleję silnik olejem bez płukania to morze się olej mimo to zciąć. Co robić? zdjąć dekiel i płukać , czy wlać coś przy zakręconym deklu a następnie spuścić i dolać oleju?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:04, 11 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Najlepiej wypłucz ropą. Wlej i odpal sima na chwilę i po tym przechyl by wyciekły wszystkie brudy z ropą. Nie zdejmuj dekla tylko wlej przez otwór i niech chwile pochodzi i spuść.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|