|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:18, 21 Maj 2016 Temat postu: Problem z odpaleniem Simson S51 B2-4 |
|
|
Witam, Dziś jadąc sobie spokojnie simson nagle gaśnie próbując wydaje z siebie dziwny dźwięk tak jakby coś tarło o ścianki cylindra.Przyprowadziłem go do domu próbowałem go odpalić 1h później simson odpalił dosłownie na 3 sekundy i zgasł wydając z siebie ten dziwny dźwięk jakby się zatarł próbowałem dalej i za każdym kopnięciem simek odpalał na 3 sekundy:
Zaznaczę że:
-Iskra idealna
-zapłon idealnie ustawiony
-paliwo elegancko dochodzi
-Olej w silniku max
Zaniepokój to ten dziwny dźwięk
Proszę o pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:18, 22 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Trzeba zdjąć głowice i cylinder i zobaczyć co się dzieje, wygląda na uszkodzenie mechaniczne w cylindrze i skrzyni korbowej. Raczej go już nie próbuj odpalać bo jeśli jakiś kawałek metalu skacze sobie w cylindrze i skrzyni korbowej, to może narobić dużo szkód.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:28, 22 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Zdjąłem cylinder i nie ma nawet żadnej ryski z tłokiem też wszystko Ok
-Chciałem tłokiem pokręcić własnymi siłami ale wał ani rusz
-Dopiero kiedy kopie delikatnie ciężej niż jak simek był na chodzie to wał się kręci
Myślę że to zatarte łożysko na wale ?? Czyli muszę rozpoławiać silnik ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:34, 22 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie łożysko stopy korbowodu. Przy ściągniętym cylindrze spróbuj poruszać korbowodem, jeśli jest opór to łożysko stopy padnięte, najlepiej wtedy wymienić wał.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:10, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dziś przygotowany już do wyciągania silnika z ramy tak z ciekawości odkręciłem magneto zobaczyłem że cewka zapłonowa się delikatnie popuściła i przecierała o magneto dlatego wał tak ciężko się obracał .
złożyłem szczęśliwy wszystko do kupy simek odpalił od kopa wkręcił się na obroty przez kilka sekund po czym spadł z obrotów za każdym razem dzieje się tak samo
Czy jest to spowodowane źle ustawionym zapłonem ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:01, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Być może, ustawienie zapłonu to warunek konieczny przed dalszymi regulacjami. Dziwne tylko że na początku piszesz ze zapłon idealnie ustawiony- z trącą cewką o magneto to niemożliwe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:09, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Zapłon był ustawiony idealnie spójrz co napisałem :
" z ciekawości odkręciłem magneto zobaczyłem że cewka zapłonowa się delikatnie popuściła i przecierała o magneto dlatego wał tak ciężko się obracał . "
Zaznaczyłem sobie układ ale najwyraźniej nie było idealnie ustawione
Problem mi się zwiększył otóż chciałem ustawić zapłon żeby wkręcał się na obroty przy którejś tam próbie simek nagle zgubił iskrę :O
Cewka (NN) jest sprawna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:11, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Elektronik czy platyniarz?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:28, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Elektronik 6v
Ostatnio zmieniony przez bigusta12 dnia Pon 21:32, 30 Maj 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bigusta12
Nowicjusz
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:58, 31 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Z tym zapoznałem się już bardzo dobrze
Tak jak napisałeś padł mi moduł zapłonowy trochę się zdziwiłem że to moduł bo on siedział tam prawdopodobnie od nowości (DDR) przez tyle lat dopiero teraz padł
Teraz simek pali jak zapalniczka
Dziękuje bardzo za pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|