|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz54
Bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Pon 18:24, 02 Lip 2007 Temat postu: problem z oponami |
|
|
co kurde jest z moimi oponami
napompowalem do 1,8 i 2,0 jak kazaliście
i przy tym ciśnieniu jak dojezdzalem do sprzyzowania w słoneczny dzień LEKKO niciskając na hamulec kolo stanęło, straszliwy pisk opony i o mały wlos nie przejechalem srzyzowania
za duże ciśnienie?
teraz napompowalem dokladie 1,0 i 1,5 bara opona sie lekko ugina pod nacisniem niewiem czy dobrze bo duzo nizsze ciśnienie od zalecanego przez Was
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:32, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Musisz miec walniety cisnieniomierz. 1.8 i 2.0 to sa wartosci ksiazkowe i jak najbardziej prawidlowe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek
Bywalec
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 8:53, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
a lukasz trochę fizyki teraz napompowałeś pewnie do 1,8 i 2,0 bara w garażu. Jak jechałeś na skrzyżowanie w słoneczny dzień na w skutek tego iż przewodnictwa ciepła przez oponę (która jest na dodatek czarna) zwiększyło to prędkość cząsteczek powietrza w oponie co było skutkiem zwiększenia ciśnienia w oponie dlatego takie pompuje się na dworze takie rzeczy i latem trza sprawdzać ciśnienie i jesienią i zimą i wiosną bo ciśnienie zależy również od warunków pogodowych. A to że tak ci piszczało to dlatego że miałeś zbyt duże ciśnienie i może sam za mocno przydusiłeś hamulec
pozdro
ps. mat- fiz wymiata ;D
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz54
Bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Wto 10:15, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
marek napisał: | a lukasz trochę fizyki teraz napompowałeś pewnie do 1,8 i 2,0 bara w garażu. Jak jechałeś na skrzyżowanie w słoneczny dzień na w skutek tego iż przewodnictwa ciepła przez oponę (która jest na dodatek czarna) zwiększyło to prędkość cząsteczek powietrza w oponie co było skutkiem zwiększenia ciśnienia w oponie dlatego takie pompuje się na dworze takie rzeczy i latem trza sprawdzać ciśnienie i jesienią i zimą i wiosną bo ciśnienie zależy również od warunków pogodowych. A to że tak ci piszczało to dlatego że miałeś zbyt duże ciśnienie i może sam za mocno przydusiłeś hamulec
pozdro
ps. mat- fiz wymiata ;D |
pompuje na dworze
w instrukcji gdzies czytalem ez prawidlowe ciśnienie to 1 i 1,5
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek
Bywalec
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 11:12, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
nie możliwe w instrukcji do simka (Tej oryginalnej) było że prawidłowe to 1,8 i 2,0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michu
Simson Fan
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: okolice Staszowa ;)
|
Wysłany: Wto 11:22, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
moze masz wieksze dętki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz54
Bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Wto 12:19, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
michu napisał: | moze masz wieksze dętki |
dziwi mnie fakt ze jak jest gorąco i mam napomowane 2,0 to przy lekkim naciśnięciu hamulca pisk opony i staje demba!
poprostu nieda sie jezdzic tak napomowaną oponą w lecie trzęsie niemislosiernie przy takim ciśnieniu jakie mi kazaliście mi napomować
nawet na asfaldzie jak wjedziesz w dziure jest nieprzyjemnie
przy 2,0 opona sie wcale nie ugina!!!
nawet maluch ważący 600kb ma ciśnienie 1,4 z przodu i 2,0 z tyłu
a simson 1,8 i 2,0 albo i więcej?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek
Bywalec
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 17:30, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
no lol ale jakie masz opony w maluchu a jakie w simsonie porównaj sobie ich grubość
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz54
Bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Wto 18:21, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
marek napisał: | no lol ale jakie masz opony w maluchu a jakie w simsonie porównaj sobie ich grubość |
znalazłem ciśnienie no i inne niz podawaliście: żrudlo z ks jezdze motorowerem simson !!!
Cytat: | Simson S-51 model E\4 (Enduro z uproszczoną instalacją elektryczną).
Części składowe Simsona to:
Silnik:
Typ: M541/2KF
Pojemność skokowa (cm3) 49,8
Skok/średnica (mm) 44/38
Stopień sprężania 9,5:1
Moc maksymalna (kW/KM) 2,72/3,7
przy prędkości obrotowej(obr/min) 5500
Maksymalny moment obrotowy
(Nm/kGm) 5,0/0,51
przy prędkości obrotowej 4800
Stosunek benzyny do oleju 50/1
Rodzaj chłodzenia powietrzem
Typ gaźnika 16N3-4
- wielkości dysz w drugiej roździale
- filtr powietrza mokry
Typ iskrownika-prądnicy 8307.10/2
Odstęp styków przerywacza 0,4
Typ cewki zapłonowej 12V 8352.1/2
Świeca zapłonowa M14-260
- odstęp elektrod 0,4
Wyprzedzenie zapłonu
(mm przed ZZ) 1,8
Układ napędowy:
Rodzaj sprzęgła mokre
Rodzaj skrzynki biegów z klinem przesuwnym
Liczba biegów 4
Położenia
- I/II bieg 4,4/2,43
- III/IV bieg 1,89/1,54
- wał silnika/sprzęgło 3,25
- wyprowadzenie napędu 2,26(15/34)
Łańcuch napędowy tulejkowy jednorzędowy
- liczba ogniw 110
Olej przekładniowy/ilość (cm3) GL 100/400
Układ jezdny:
Ogumienie (rozmiar/nr profilu) 2,75-16R/K32
Ciśnienie w ogumieniu (kPa)
- bez pasażera (przód/tył) 125/180 = 1,25 i 1,8bara
- z pasażerem 125/280 = 1,25 i 2,8bara
Hamulce (typ/mm) Simplex/125
Skok sprężynowy -przód/tył (mm) 130/90
Amortyzator hydrauliczny
Rodzaj/ilość (cm3)oleju w tel. HLP 46/34
Prędkość maksymalna (km/h) 60
-z przyczepką (km/h) 40
Pojemność zbiornika paliwa 8,7
- w tym rezerwa 1,0
Zużycie paliwa (dm3/100km) 2,5
Instalacja elektryczna:
Akumulator 4 bat. R20
Rodzaje żarówek (W)
- światło reflektora 25/25
- hamowania/cofania 21/5
- oświetlenie prędkościomierza 1,2
Masy:
Masa pojazdu (kg) 80
Obciążenie użyteczne (kg) 180
Dopuszczalna masa całkowita 260
- w tym na tylna oś 180
Dopuszczalna masa holowanej
przyczepki 60
Charakterystyka gaźnika
Dysza główna (0,01 mm) 70
Dysza iglicowa (0,01 mm) 215
Iglica częściowego obciążenia 2B511
Położenie iglicy częściowego
obciążenia (nr rowka od góry) 4
Dysza biegu jałowego 35
Liczba obrotów wkręta regulacji
powietrza lub mieszanki biegu j. 2…2,5
Liczba obrotów wkręta regulacji
powietrza dodatkowego ok. 3
Dysza układu rozruchowego
(0,01 mm) 60
Poziom paliwa (mm) przy ciśnieniu
Słupa paliwa o wysokości 0,5m 8+-1 |
a nie 1,8 i 2,0 lub więcej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek
Bywalec
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 23:37, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
no z przodu to się faktycznie pomyliliśmy ale z tyłu jak najbardziej 2,0 to bardzo dobre ciśnienie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz54
Bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Czw 13:38, 05 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
marek napisał: | no z przodu to się faktycznie pomyliliśmy ale z tyłu jak najbardziej 2,0 to bardzo dobre ciśnienie |
wiec prawidlowe to wkońcu jakie?
trzeba napompować an kamien czy zeby sie uginały
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emilkok1
Stały bywalec
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 1044
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Janów Lubelski ( polowa trasy lublin-rzeszow )
|
Wysłany: Czw 14:32, 05 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
a ja mam kostke opone hideahu czy jak to sie tam pisze i pisze mi ze mam pompowac jak sam jade to 1,8 przod a tyl 2,2 a z pasazerem 2,5
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz54
Bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Czw 16:25, 05 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
emilkok1 napisał: | a ja mam kostke opone hideahu czy jak to sie tam pisze i pisze mi ze mam pompowac jak sam jade to 1,8 przod a tyl 2,2 a z pasazerem 2,5 |
niewiem gdzie Ty jezdzisz ale ja raz napompowalem tyle co piszesz to o malo sie nie wywalilem na zakręcie
lekko nacisnąłem hamlec i kolo staje demba
ale to nawet niewygodnie jezdzic po drogach napomowana oponąna kamień trzęsie
a po lesie to jeszcze gorzej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emilkok1
Stały bywalec
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 1044
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Janów Lubelski ( polowa trasy lublin-rzeszow )
|
Wysłany: Czw 18:14, 05 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
jak kamien ?? ugina sie opona ;P jedz napompowac do wulkanizaci gdzie maja dobry ten do wskazywania cisnienia :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek
Bywalec
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 22:38, 05 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
łukasz pojedź na wulkanizacje i napompuj tak jak ci mówimy 1,8 2,0 a jak ci będzie źle to sobie napompuj do swoich potrzeb i koniec. Nie ma co się sprzeczać z każdym użytkownikiem że ciśnienie 2,0-2,5 to dużo i prawie byś się zabił. napompuj jak ci wygodnie i tyle każdy jedzie na swoją odpowiedzialność
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|