Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z pracą silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:48, 04 Lut 2010    Temat postu: Problem z pracą silnika

A więc tak. Simson jest prawie gotowy (zostały drobiazgi).

Nie miałem czasu i ochoty się z tym męczyć na tym mrozie. Dałem do złożenia gościowi. Chodził ładnie, palił za 1, wchodził odrazu na obroty - idealnie.

Ale pewnego dnia odpalam, odpalił na niskich, nie reagował na gaz. Zgasł. Załapywał dopiero jak wyłączyłem zapłon, 2x z ssaniem i włączałem zapłon, odpalił (bez ssania), inaczej (na zapłonie dalej kopać, z ssaniem czy bez) się zalewał.

Po tym drugim odpaleniu, trzymając gaz ma maxa, 2 razy załączy gaz na maxa, a między tym takie buu jakbym mu na pełnym gazie zapłon wyłączył. Czasem sobie strzeli ale to raz kiedyś i nie przy każdym odpalaniu. Zgaśnie, wyłączam zapłon, 2x z ssaniem, odpali, pochodzi mieszanie chwilę, by zaraz chodzić tak jak powinien.

Podczas jazdy wszytsko OK, 60/4 Lukenowa daje fajne rezo, nic nie strzela.

Gaźnik 16N3-4, platynki (mam wg. gościa przyśpieszony).

Świeca: (Iskra F95 (PRL), Isolator (Nowa), Bosh (PRL), NGK R (nowa)) daje taką samą iskrę.

Cewkę butelkową mam od syreny (chyba).

Błagam, ratujcie 8O , mam ochote się powiesić, zezłomowac Simsona, a gdy odpali to już jest moim kochanym motorkiem :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartus12345
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:41, 04 Lut 2010    Temat postu:

tylko się nie zabijaj ... no masz dziwny problem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:42, 05 Lut 2010    Temat postu:

Jak odpalam na ssaniu (na zapłonie) to odapli i chodzi jak powinien, tylko ssanie trochę go zamula ady po chwili wyłączę ssanie, chodzi dobrze.

Więc tak:
Czy to wina gaźnika - regulacji?
Czy poprostu 16N3-4 jest za słaby do 60/4?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:11, 05 Lut 2010    Temat postu:

Ja stawiam na gaźnik, źle wyregulowany.
Bartus - nie wiem jak warszawa odwdzięczy ci sie za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cepe
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ś-ca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:24, 05 Lut 2010    Temat postu:

kondensator, ewentualnie platynki... wymien, to nie sa drogie czesci Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:28, 05 Lut 2010    Temat postu:

Dostał nowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pią 23:49, 05 Lut 2010    Temat postu:

Strasznie namotałeś w temacie, ale skoro piszesz, że na ssaniu odpala dobrze to w czym problem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łysy0201
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gracze (Woj. Opolskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:47, 06 Lut 2010    Temat postu:

Ja myślę że to wina gaźnika, napewno jest niewyregulowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:32, 16 Lut 2010    Temat postu:

Podmnieniłem cewkę butelkową na DDR orginał i chodził lepiej (krótko przed tym spalił mi Iskrę F95 i Isolatora 260). Następnie padła NGK (która dostała na starej cewce i po kilku dniach padła).

Założyłem starego Boscha, mimo, że iskra jest malutka, chodził ładnie. 16N3-4 został przeczyszczony, lecz był idealnie czysty. Było wszystko ok.

Teraz znów coś nie tak. Kupiłem nową Iskrę F75 i iskra jest 2x większa niż na Boschu.
Na tych świecach motor ostatnio chodzi coraz gorzej. Rezo osłabło, jak nie zniknęło, jak jadę bez ssania to przerywa co kilkanaście metrów. Na ssaniu się nie wkręca na max. obr. ale nie gaśnie przynjamniej, lecz jest mułowaty.

Gdy włączę światła raz przerywa odrazu a czasem po kilkuset metrach. Na ssaniu i włączonym zapłonie nie ma siły załapać. Muszę nakopać z 5-7 razy na ssaniu, włączyć zapłon, wyłączyć ssanie i trzymając gaz za którymś razem odpali. Ma niskie obroty, nie reaguje na gaz. Po chwili chodzi ok, nagrzeje się czy się nie nagrzeje chodzi tak samo - jedzie, przerywa (jak pisałem musi mieć ssanie co też go osłabia).

Świeca po wykręceniu jest idealnie sucha i ruda.

O co chodzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cepe
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ś-ca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:57, 16 Lut 2010    Temat postu:

moze to nie wina wina zapłonu czy gaźnika, moze sprawa lezy w sercu silnika, sprawdz łozyska, zimmerigi, tlok piersienie i te sprawy ;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamS512
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Praszka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:04, 17 Lut 2010    Temat postu:

Jeśli świeca jest ruda i sucha to znaczy ze nic z gaźnikiem (Tu poprawiam nic z dawka paliwa i powietrza a nie z całym gaznikiem) . Myślę ze coś Się dzieje z elektryka Simsona. Jakby zanik iskry ? wymieniałeś ten kondensator?

Ostatnio zmieniony przez AdamS512 dnia Śro 22:06, 17 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:51, 17 Lut 2010    Temat postu:

Wypiąłem bezpiecznik od cewek - ok.
Akumualtor podpiąłem pod 56 - ok
Aqu zamiast cewek do stacyjki - ok
Na kazdym trybie stacyjki - ok
Znów z cewkami - przerywa, na światłach gaśnie
1 cewka - to samo
Tylko druga cewka - ok

Wnosiek? Coś nie tak z cewką nr.2

Teraz tylko został problem z słabszym rezo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin