|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:35, 18 Paź 2013 Temat postu: Problem z S51 |
|
|
Cześć.
Piszę bo mam problem z Simsonem S51, odrazu piszę zapłon platynki. Wracałem wczoraj w bardzo gęstej mgle, widoczność do 20m, cały motor był mokry jak i ja. Po 8 km jazdy zaczęło się coś pieprzyć, przerywanie, strzelanie w tłumik czasem, z bólem udało sie przejechać jeszcze 8 km po trzech postojach i kombinacjach. Pod deklem od strony aku było mokro, myślałem, że jak wyschnie będzie ok ale dziś dalej to samo. Na wolnych obrotach pyrka ale jak trzeba ruszyć to nie ma mocy i przerywa. Gaźnik regulowałem 2 dni temu, filtr powietrza sprawdziłem. Winnego bym szukał w zapłonie, sprawdziłem kondensator, cewke butelkowa, fajke, spiąłem kable na krótko ale dalej nic, zapali ale przerywa tak jakby miał przebicie gdzieś (kiedyś miałem przebicie na fajce jak ją zamoczyło i działo się podobnie). Stator jest ustawiony tak jak był, nie rusza się. Nie mam już pomysłu co by to mogło być...macie jakieś propozycje?
/EDIT
Odnośnie sprawdzania kondensatora.
Wyczytałem na jakimś forum, żeby podpiąć kondensator pod prostownik na chwilę, odłączyć go i zetknąc + z - na kondensatorze, ma być słychać "cyknięcie" i ma się pojawić delikatna iskra. U mnie się to wszystko pojawiło i wygląda na to, że kondensator jest ok. Dobra to diagnoza?
Cewka butelkowa po zetknięciu styku nr 15 z + na aku daje ładną, duża i niebieską iskrę.
Sprawdziłem cewkę zapłonową za pomocą żarówki. Pierwsze sprawdziłem jak żarówka świeci zasilana bezpośrednio z aku, świeci bardzo mocno. Później do odbiegu dorzuciłem cewkę zapłonową, żarówka wyraźnie słabiej świeci. Następnie spróbowałem z cewką świetlną, żarówka świeci tak jak bezpośrednio z akumulatora. Czy na podstawie tego można stwierdzić, że z cewką zapłonową coś nie tak?
Ostatnio zmieniony przez matekk91 dnia Pią 20:59, 18 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Pią 23:43, 18 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Być może, że coś jest z cewką. Nie widać na niej żadnych uszkodzeń mechanicznych ? Tragicznie wielkich pieniędzy nie kosztuje, a jak już wszystko inne sprawdziłeś to wymień ją.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:00, 19 Paź 2013 Temat postu: Re: Problem z S51 |
|
|
matekk91 napisał: | Cześć.
Odnośnie sprawdzania kondensatora.
Wyczytałem na jakimś forum, żeby podpiąć kondensator pod prostownik na chwilę, odłączyć go i zetknąc + z - na kondensatorze, ma być słychać "cyknięcie" i ma się pojawić delikatna iskra. U mnie się to wszystko pojawiło i wygląda na to, że kondensator jest ok. Dobra to diagnoza?
|
Nie ponieważ kondensator jeżeli ma przebicie? to może być ono przy znacznie wyższym napięciu, wówczas rozładuje się cała energia zgromadzona w obwodzie pierwotnym.
Takie rozładowanie występuje przy różnym napięciu a co za tym idzie w różnym położeniu magneta. Jakie są tego objawy myślę że nie trzeba opisywać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:14, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem zapłon bateryjny i wszystko wygląda na to, że cewka do wymiany. Na cewce nie ma żadnych śladów zużycia, wymieniana była 3 lata temu...przebiegu ma może 7000 km, jakiś feler mi się trafił najwidoczniej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:42, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli piszesz o cewce pierwotnego to możesz jeszcze sprawdzić czy umasowienie jej przypadkiem nie puściło? Powinno znajdować się w widocznym miejscu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:07, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Chodzi o cewkę na statorze. Masa jest. Dodatkowo wymieniłem platynki i sprawdziłem czy będzie jakaś zmiana. Ale to samo nadal.
/EDIT
pss z tą masą dobrze myślałeś, ale masa na cewce jest ok, gorzej już z masą statora...poprawiłem masę no i jeździ!!
Zastanawia mnie tylko, dlaczego silnik przestał ciągnąć już po pierwszym kilometrze od pierwszych objawów oO
Ostatnio zmieniony przez matekk91 dnia Pon 16:55, 21 Paź 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:23, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Będziesz musiał jeszcze pośledzić ten zapłon, zobacz tylko jeżeli masz oryginalny kondensator? żeby pewnie siedział w statorze inaczej to syzyfowa praca - nie mylić z naszym "elektromajstrem"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:30, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Kondensator mam w schowku także z tym problemu nie ma, a ze statora poprowadziłem masę bezpośrednio do ramy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:16, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
"Zastanawia mnie tylko, dlaczego silnik przestał ciągnąć już po pierwszym kilometrze od pierwszych objawów oO "
Nie rozumiem opisu usterki, jest ok , czy nadal coś go boli?
Ostatnio zmieniony przez pss dnia Pon 22:17, 21 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:23, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Już wszystko ok tylko wracam do sytuacji kiedy się zepsuł. Chodzi o to, że skoro to była wina masy to dlaczego tak szybko motor przestał jechać (po przejechaniu 1 km nie chciał już współpracować ze mną). Powinno się stopniowo to odbywać mi się wydaje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:36, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Otóż nie, w sytuacji poluzowania się przewodu zapłonowego (każdego) nie koniecznie masowego otrzymujemy efekt bardzo zbliżony do uszkodzenia kondensatora.
Podobnie ma się sprawa z wsuwkami na stacyjce (nie tylko simsona) i połączeniach z cewką WN.
Często jest luźny kondek w statorze i objaw jest identyczny z jakim miałeś nie przyjemność.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:30, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
No tak, tylko u mnie była taka sytuacja, że żaden z elementów zapłonu się nie poluzował. Dziwna sprawa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:09, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Wiesz może to zabrzmi dziwnie, jednak jeżeli problemem "była" masa statora? to ta usterka może jeszcze dać o sobie znać. Pomyślałbym gdzie przykręcana była ta masa, jakie przewody zostały poruszone w trakcie ostatniego zabiegu. W razie czego pozwoli to ustalić gdzie leży problem, ale mam nadzieję że to tylko błędne podejrzenie i sim będzie latać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:48, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Przeanalizowałem sobie wszystko i tak, to masa statora była problemem. Ale już ją poprawiłem prowadząc kabel do ramy. Mam nadzieję, że pojeździ długo Myślę, że problem można zaliczyć do rozwiązanych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|