|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mareksim
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jeziorno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:20, 11 Lut 2011 Temat postu: problem ze skrzynią biegów w sr50 -cały czas jest luz |
|
|
Witam serdecznie niedawno zakończyłem generalny remont silnika i po włożeniu w ramy i próbie włączenia biegu okazało się że cały czas jest luz choć słychać jak biegi wskakują ale nie zdają napędu na koło
Nie wiem co może być przyczyną tego problemu proszę o odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez mareksim dnia Pią 20:45, 11 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maniek1994
Bywalec
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:43, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Musisz odnowa rozłożyć silnik i złożyć go z powrotem tylko poprawnie. Ja nie wiem po co ludzie berą się do roboty jak pojęcia nie mają.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konradq1209
Stały bywalec
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 1296
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard Szcz. Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:55, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
a może po prostu trzeba skrzynie wyregulować..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mareksim
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jeziorno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:25, 13 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
skrzynia jest dobrze wyregulowana na jedynce jest 46,6 mm
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kira
Simson Fan
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:30, 13 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Wchodzą Ci biegi ale jest luz, czy wajcha chodzi luźno i słychac tylko jak chodzą biegi?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:30, 13 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
A ja mam 39mm i też jest dobrze...
Książkowa regulacja nie zawsze jest odpowiednia dla wszystkich Simsonów. Ba nawet śmiem przypuszczać, że na dobrą sprawę to max kilka osób będzie miało idealnie wyregulowaną skrzynię przy magicznych 46,6mm...
Wyreguluj porządnie a jak nie to chyba trzeba będzie coś rozkręcić. Ja nie wiem czego wy się boicie. Najpierw bez żadnej wiedzy rozkładacie silnik, a potem boicie się go znów rozkręcić żeby nic nie zepsuć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TERY
Stały bywalec
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 18:54, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
mareksim napisał: | skrzynia jest dobrze wyregulowana na jedynce jest 46,6 mm |
skąd to wiesz jeżeli niemasz biegów ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mareksim
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jeziorno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:08, 15 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
udało mi się wbić do trzeciego biegu ale niestety czwórka mi " wypada " to znaczy uda mi się wpić i koło załapie ale zaraz puszcza i jest znów luz
Ostatnio zmieniony przez mareksim dnia Wto 21:09, 15 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
M A C K
Bywalec
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlaskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:22, 15 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Ale od 1 do 3 biegu wbijasz i 4 nie wskakuje?
Jak tak to miałem niemalże identyczny problem 2 lata temu
Regulacja powinna pomóc :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mareksim
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jeziorno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:26, 15 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
no dokładnie 1 2 3 wchodzi a 4 niema
A jak się ją reguluje bo nie kojarzę nigdy tego nie robiłem więc nie za bardzo to kojarzę
Ostatnio zmieniony przez mareksim dnia Wto 21:32, 15 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
M A C K
Bywalec
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlaskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:52, 17 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
1. Robisz cos takiego: [link widoczny dla zalogowanych] (trzpień do regulacji)
2. Czytasz to :P
Cytat: |
poluzować przeciwnakrętki śrub oporowych mechanizmu sterowania znajdujących się na górnej powierzchni lewej części korpusu i wykręcić śruby o dwa do trzech obrotów;
włączyć pierwszy bieg i przytrzymać dźwignię przełącznika nożnego w najniższym położeniu; tylną śrubę zderzaka ostrożnie wkręcać do chwili wyczuwalnego zetknięcia z elementem sterującym i unieruchomić w tym położeniu przeciwnakrętką;
włączyć trzeci bieg i przytrzymać dźwignię przełącznika w górnym położeniu; przednią śrubę oporową wyregulować w taki sam sposób i zablokować.
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:01, 17 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
MACK - coś ten opis nie bardzo pasuje do silnika w SR50 (może do S50?).
Tego trzepienia nie trzeba robić - wystarczy głębokościomierz suwmiarki.
Opis regulacji jest tutaj
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal91a
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lewniowa
|
Wysłany: Pią 1:24, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Ja to tak wezmę od początku najpierw rozbierz cały mechanizm zmiany biegów żebyś mógł ręką przesuwać tym prętem który się wciska lub wyciąga (fachowej nazwy to ci nawet nie powiem bo to różnie gadają wybierak wałek garbowany baranek itd.) i wbijasz go do samego końca wtedy powinna być jedynka potem wyciągasz go tylko w miarę delikatnie żebyś całego nie wyciągną bo ci śruty powypadają i sprawdzasz biegi wtedy nie masz automatu zmiany biegów nie ma ci co zablokować tego pręta w pół drogi. Jeżeli wtedy będą biegi to znaczy regulacja jeżeli nie to śruty powypadały ale jeżeli mówisz że czuć przeskoki i coś łapie koło to raczej nie.
W te 46.6mm nie masz co wierzyć bo części są wyeksploatowane a wymienione pewnie z DDR-owską precyzją mają mało wspólnego tak że to trzeba trochę czasu poświęcić i porządnie skrzynię wyregulować.
I pytanie czy coś wymieniałeś przy automacie zmiany biegów bo ja kiedyś chciałem pokasować luzy jak robiłem remont i się okazało że połowa części z naszych kochanych polskich fabryk jest do wywalenia bo nie dało się biegów wyregulować
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|