 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bednar
Nowicjusz

Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnobrzeg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:58, 12 Sie 2015 Temat postu: Problemy bez ssania |
|
|
Witam, jestem początkującym właścicielem simsona s51 3b, zakupiłem go rok temu i nie wymagał większych napraw. Gdy po raz kolejny miałem problem z pływakiem i nie chciałem regulować go po raz kolejny (benzyna lała się z nadmiaru ciurkiem) kupiłem sobie nowy gaźnik 16n - 4. Nie posiada on śruby regulacji obrotów, od razu po założeniu go odpalił bardzo ładnie i chodził na bardzo dobrych obrotach. Ma on natomiast jedną śrubę odpowiedzialną (chyba) za regulację powietrza. Gdy wyjechałem, od razu odczułem duże problemy. v-max jakieś 40 oraz bardzo przerywała się praca silnika. Gdy dokręciłem śrubę do końca zaczął chodzić lepiej, mniej się szarpał, ale dalej jechał bardzo powoli. W trakcie jazdy włączyłem ssanie, i poleciał jak rakieta. Ogólnie problem jest taki, że na ssaniu jeździ bardzo ładnie, a bez ssania źle. Czy ktoś wie co mogę zrobić? Oraz drugie pytanie, czy jazda na ssaniu ma jakieś minusy, np większy zużycie paliwa?
Jak już mówiłem, znam podstawy, ale nie jestem bardzo obeznany w simsonach.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Bednar dnia Śro 20:02, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:21, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Na pewno na ssaniu spala więcej paliwa.
Ogólną przyczyną jest chyba zbyt mała ilość paliwa, bo włączenie ssania, to dodatkowe paliwko, podawane osobnym kanałem.
Przede wszystkim musisz sprawdzić:
- czy nie jest zamieniona dysza paliwowa główna z dyszą biegu jałowego (wolnych obrotów) i jakie wartości są na nich nabite (wolnych: 35, główna ok. 67)
- sprawdzić ustawienie iglicy
Opis, gdzie znajdują się dysze i iglica, znajdziesz w instrukcji: http://www.simsonrulez.fora.pl/download,13/gaznik-16n1-11-i-16n3-4-bfv-instrukcja,32597.html
Wolne obroty reguluje się tą pionową "śrubką ze sprężynką" (śruba powietrza), natomiast skład mieszanki jest zaplombowany w nowym gaźniku (lepiej na razie tego nie ruszać).
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 21:32, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gabriel2407
Simson Fan

Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 878
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 21:36, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Witam skoro zakupiłeś gaźnik 16n3-4 troche źle zrobiłeś te gaźniki to przeważnie tanie podróbki na których żeby uzyskać dobrą prace silnike poprzez regulacje graniczy z cudem,ale skoro już wydałeś kase jest kilka sposobów aby jakos na tym złomie jeździć Sam kiedyś też to przerabiałem jak miałem ubogą wiedze na temat simsona podobnie jak Ty a więc śruba ktora kreciles jest zapewne tylko obrotow a nie skladu mieszanki,śruba od skladu mieszanki jest w kroćcu gaznika i jest zaslepiona biała zaslepka,ja radze zaczac regulowac gaznik,po drugie sprawdz jaki masz poziom paliwa w komorze plywakowej jesli jest niski simson bedzie dalej mial muła,po trzecie sprawdz dysze głowna zalecam 72 jesli nie masz takiej,po trzecie zwieksz maksymalnie dawke paliwa na iglicy,po tych zabiegach Twoj simson powinien nabrac troche wigoru i checi do jazdy oraz v-max powinien sie sporo zwiekszyc.A co do jazdy na ssaniu nie jest za bardzo wskazana na dluzsza mete dla silnika noi spalanie wzrasta Mam nadzieje ze choc troche pomogłem.Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bednar
Nowicjusz

Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnobrzeg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:59, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Okej, jutro rozkręcę gaźnik i sprawdzę poziom paliwa, podwyższę iglicę. Co do tej śrubki to dość dziwna sprawa, ponieważ wydaje mi się że nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika. Chodzi o to że silnik na jałowym biegu pracuje równo, ładnie i powoli zarówno gdy jest ona odkręcona, jak i przykręcona.
Ostatnio zmieniony przez Bednar dnia Śro 22:00, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bednar
Nowicjusz

Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnobrzeg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:02, 13 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | czy nie jest zamieniona dysza paliwowa główna z dyszą biegu jałowego (wolnych obrotów) i jakie wartości są na nich nabite (wolnych: 35, główna ok. 67) |
Mógłby mi ktoś przybliżyć, o co chodzi z wartością 35, 67 ustawionych na dyszach?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:17, 13 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
To nie są wartości ustawione na dyszach, tylko wybite na nich (napis).
Ta liczba określa przepływność dyszy, czyli ile paliwa jest ona w stanie przepuścić: im mniejsza liczba, tym mniej. Mniejsza liczba - mniejszy otwór w dyszy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bednar
Nowicjusz

Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnobrzeg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:10, 13 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Rozkręciłem cały gaźnik, na dyszach wartości są odpowiednie, podwyższyłem iglicę a śrubę wkręciłem do połowy, teraz wszystko chodzi dobrze. Problem rozwiązany, dzięki za pomoc
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|