|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SIMSON SR50
Bywalec
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Oleśnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:41, 02 Maj 2012 Temat postu: Przeróbka ? |
|
|
Czy można przerobić simsona 12v platynki, na Elektronika ?
Bo Platynki mnie już wkurzają cały czas się albo przestawiają albo wykanczają ;/
Doradźcie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:50, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Tak można, tylko nie wiem czy jest sens, platynki według mnie są lepsze. Ale musiałbyś wymienić stator, magneto, cewkę butelkową, moduł zapłonowy, jeśli o czymś zapomniałem to poprawcie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:23, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ogólnie to do wymiany masz cały układ zapłonowy, ale też uważam, że platynki lesze. Może ta regulacja, itp. wkurza, ale wiesz jak prosto to naprawić, a jak się zdupczy elektronik, to masz przewalone, moduły, impulsatory, cewki NN... Wiem coś o tym, bo sam mam teraz ten problem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichuS
Bywalec
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Konina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:59, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
To można porównać w taki sposób.
Samochody nowe 2011 rocznik, a samochody starsze 1996 rocznik. W samochodach starych elektryki nie było za dużo i się nie psuły, a teraz nowe samochody mają tak nawalone elektryki w sobie, że trzeba kombinować i kombinować, aby coś naprawić.
Według mnie, jeżeli masz platynki zostaw i nie kombinuj nic, żeby przerabiać. Zawsze coś kosztem czegoś.
Ja na Twoim miejscu bym zostawił tak jak mam. Źle coś podłączysz i spieprzysz całą instalację i dopiero będą jajca Rób jak uważasz, ja wolałbym zostawić te platynki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:30, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli już chcesz zmieniać zapłon to tylko na DE, LFK albo VAPE. Nowy kompletny zapłon LFK kupisz już za 250 zł do tego podstawka ok 30 zł i już jest lepiej.
Teraz o elektroniku: mam ten zapłon, zepsuł się tylko raz, bo koło magnesowe się roznitowało i poturbowało impulsator. Raz też spalił się moduł zapłonowy i tym razem z mojej winy, bo źle stacyjkę podpiąłem. Raz ustawisz ten zapłon dobrze, to jeździsz i nie zaglądasz. Nie bez powodu mówi się na ten zapłon bezobsługowy. Nie wiem czemu uważacie, że platynki są lepsze... Elektronik wykręci wyższe obroty bez żądnego problemu, a "odcinka" platyn? To topienie platyn... Jak coś ma się spieprzyć to spieprzy się przy najbliższej okazji, gdybym miał wybierać zapłon platynki vs elektronik to wybór był by prosty... Elektronik oczywiście Ale tak to jest każdy broni swego i tego nie zmienisz ( tak jak ja teraz elektronika).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:05, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja również jestem za elektronikiem.
Sam posiadam i jestem zadowolony. Największy problem jaki występuje z tym zapłonem to samo ustawienie go, bo potrzeba do tego lampy stroboskopowej, aczkolwiek bez niej też da się ustawić lecz to nie to samo.
Jak już jest ustawione to spokój święty. Nic się nie przestawia, nie wyciera, nic nie trzeba smarować, nie musisz w ogóle zaglądać do zapłonu.
Elektronik jest na pewno droższy od mechanicznego, chociażby dlatego że impulsator jest razem z całą podstawą oraz, że musisz mieć jeszcze moduł zapłonowy.
Awaryjność ? - Hmm, myślę że dobrze wyregulowany, utrzymywany w dobrym stanie zapłon platynkowy można śmiało porównać z elektronikiem.
Przy platynkach jest łatwość regulacji i naprawy. Kondensator, platynki, styki przerywacza, ewentualnie cewka NN i WN i to wszystko.
Jeśli już zdarzy się usterka elektronika to jednak trzeba trochę nad tym posiedzieć zanim dojdzie się do przyczyny - sam coś o tym wiem czego rezultatem jest mój temat w dziale ELEKTRYKA o problemach z elektronikiem.
Więc podsumowując - jeśli masz platynki to zostań przy platynkach.
Poza tym na elektronika musisz wydać +/- 300zł.
Coś za coś: platynki - łatwe w ustawieniu, tanie części
elektronik - trudniej ustawić, droższe części, ale chyba za elektronikiem zdecydowanie przemawia to, że nie trzeba do niego zaglądać. Nie ma reakcji typu: "znowu kondensator", albo " znowu platynki "
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Czw 11:07, 03 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|