Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przyspieszyć czy opóźnić zapłon?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik960609
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Kujaw.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:31, 27 Cze 2012    Temat postu: Przyspieszyć czy opóźnić zapłon?

Przerobiłem simka z pojemności 50cm3 na 60cm3, a co zrobić z zapłonem, słyszałem że ustawienie zapłonu w 60cm3 jest inne niż w zwykłej 50cm3, a więc co trzeba zrobić przyspieszyć czy opóźnić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:49, 27 Cze 2012    Temat postu:

miedzy 50 a 60 chyba nie ma róznicy.dajesz przerwe 0,4 mm na platynach a tłok 1.8 mm od gmp
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik960609
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Kujaw.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:59, 27 Cze 2012    Temat postu:

To jest elektronik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:10, 27 Cze 2012    Temat postu:

a to sorki nie doczytałem a na elektronikach to sie nie znam.musisz poczekać aż ktoś łaskawie ci podpowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik960609
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Kujaw.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:57, 30 Cze 2012    Temat postu:

Zna ktoś odpowiedź?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:23, 30 Cze 2012    Temat postu:

Według instrukcji wyprzedzenie zapłonu ma być 1,8mm dla 50cc oraz 1,4mm dla 70cc. Z tego wniosek, że 60cc powinno mieć pośrodku, czyli 1,6mm (zapłon trzeba nieco opóźnić w stosunku do 50cc).
Rodzaj zapłonu nic do tego nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:15, 01 Lip 2012    Temat postu:

Wniosek jest bledny. Wg rozumowania Syzyfa wyprzedzenie zaplonu dla 80ccm wyniosloby 1,2mm, dla 90ccm 1,0mm a to nie jest zgodne z prawda.

Wyprzedzenie dla 60ccm jest jak dla 50ccm.

70ccm ma inna wysokosc tloka, dlugosci kanalow oraz inny rozrzad. Seryjna 60tka jest 50tka po 12-tym szlifie.

Ustaw 1,4 - 1,5mm, chyba, ze znajdziesz wartosc, na ktorej wg ciebie bedzie chodzil "lepiej".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 6:35, 01 Lip 2012    Temat postu:

Dzięki Antonio za wyprowadzenie z błędu Happy
Choć Twoje zalecenie "ustaw 1,4 - 1,5mm" jest już nielogiczne w myśl uzasadnienia, które przedstawiłeś Wink (1)
Ale to są i tak rozważania teoretyczne, bo w praktyce mało kto będzie w stanie ustawić zapłon z taką dokładnością, ponieważ do tego jest potrzebny czujnik zegarowy do ustalenia położenia tłoka oraz lampa stroboskopowa do kontroli rzeczywistego momentu zapłonu podczas pracy silnika. Ile osób na Forum tego używa? Bez tego oprzyrządowania wątpię aby komuś udało się ustawić zapłon np. 1,8mm przed GMP z dokladnością większą niż 0,2mm co odpowiada przesunięciu statora na obwodzie o ok. 1,2mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik960609
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Kujaw.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:30, 01 Lip 2012    Temat postu:

Ok. Dzięki za odpowiedzi. Trochę rozjaśniliście mi sprawę. Temat do zamknięcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin