|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz199001
Bywalec
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Brutus
|
Wysłany: Wto 16:50, 08 Cze 2010 Temat postu: S53 Elektronic Problem z iskrą |
|
|
Mam ogromny problem z zapłonem, dostałem simsona S53 z elektronicznym zapłonem do naprawy, okazało się że był w nim rozwalony impulsator, został wymieniony cały stator na nowy i magneto bo było po przejściach i to właśnie ono rozwaliło impulsator, simson pochodził jakiś czas, i pojawił się problem nie łączyła masa cewki zapłonowej przy statorze mase poprawiłem nawet teraz podłączyłem ją kablem do statora dla pewności, simson pochodził jakiś czas i znowu pojawił się problem z zapłonem, nie ma iskry, rezystacja cewki prawidłowa, przy kopnięciu pojawia się około 70V, rezystacja impulsatora prawidłowa, moduł wymieniony na nowy, cewka butelkowa wymieniona a iskry dalej niema, nie mam już pomysłu co może być nie tak, przy kopnięciu na cewkę butelkową idze jakiś tam prąd jak się dotknie ręką kabli idących do cewki to nieźle kopie przy odłączeniu impulsatora kopie mocniej, co może być nie tak???
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:39, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Skoro po odłączeniu impulsatora kopie mocniej więc myślę że może to być tyrystor w module albo dioda prostownicza.
Tutaj masz co i jak sprawdzić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz199001
Bywalec
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Brutus
|
Wysłany: Wto 21:16, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Moduł kupiłem nowy i jest to samo więc to nie wina modułu chyba że nowy był uszkodzony
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:22, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wiesz, to że nowy nie zawsze znaczy że jest dobry :)Sam jestem świadkiem. Też miał być dobry.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz199001
Bywalec
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Brutus
|
Wysłany: Wto 23:25, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Może ktoś z elektronicznym zapłonem zmierzyć czy do cewki butelkowej po odłączeniu impulsatora od modułu dochodzi jakiś prąd przy kopnięciu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:08, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Bez podłączonego impulsatora tyrystor w module nie będzie wyzwalany, więc żadne napięcie i prąd na cewce butelkowej się nie pojawi.
Odłącz od modułu kabel od styku 2 (stacyjka zwiera go do masy) i zobacz, czy jest iskra.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz199001
Bywalec
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Brutus
|
Wysłany: Śro 17:36, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Żartujesz sobie myślisz że tego nie spróbowałem, na pewno nic się nie pojawi chce żeby ktos sprawdził a nie teoretyzował, teoretycznie to cały układ jest sprawny, i wszyzstko powinno działać a nie działa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:05, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Bez obrazy ale na tym forum są ludzie którzy mają wiedzę o elektronice i wiedzą że jeżeli tyrystor jest zatkany to nie przepuści prądu dalej. Nie mam tu siebie na myśli.
Więc zrozum,że po odłączeniu impulsatora od modułu żaden prąd na cewce się nie pojawi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz199001
Bywalec
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Brutus
|
Wysłany: Śro 18:12, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wierze po prostu że nowy moduł może byc uszkodzony w dodatku w identyczny sposób jak stary.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:21, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Aż takie trudności sprawia Ci sprawdzenie tyrystora w module?
Sprawdź i będziesz miał jasno sprawę przedstawioną...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz199001
Bywalec
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Brutus
|
Wysłany: Pią 19:24, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Tyrystor był sprawny winna okazała się dioda 1N5408, była spalona w obu modułach po dołożeniu diody na wejściu cewki nn moto śmiga, dzięki za pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|