![Forum Forum o Simsonach Strona Główna](http://img.photobucket.com/albums/v622/Syzyf/Simson/Logoforum.jpg) |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sapog123
Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/0.gif)
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:40, 18 Kwi 2013 Temat postu: Simson - iskra jest dobra a zalewa świece |
|
|
Witam. Mam problem ze swoim Simsonem.
Otóż problem polega na tym że Simson chodził bdb - odpalał elegancko za 2-3 kopem, wkręcał się i było wszystko git.
Z dnia na dzień zaczą na zimnym palić nawet za 6 razem o ile wcześniej nie zaleje świecy, a kiedy go zgasze to już wgl. nie odpali... mozna kopać do woli i nic. Dodam że jeśli się go zapali to chodzi bardzo dobrze, żadnych zrywów elegancko można zrobić dużo kilometrów.
Nie rozumiem tego i dlatego zwracam sie do was bo juz na prawde nie wiem co mam robić.
- Gaźnik został sprawdzony, wyczyszczone, również dysze,
- Iskra jest naprawde bardzo dobra - nic dodać ni ująć,
- Iglica ustawiona prawie na każdym ząbku oprócz tych najwyższych, jest taka sama sytuacja tyle że niskim ząbku zgaśnie na wolnych - co jest normalne,
- Sprawdziłem również tłoczek od ssania z którym jest wszystko w porządku,
- Cewka działa bez zarzutu, po 30 minutach nie jest gorąca.
Zwracam sie do was Chłopaki ratujcie w tej ciężkiej sprawie, każda pomoc lub rade wezmę sobie do "serca" i będę działać
Ostatnio zmieniony przez sapog123 dnia Pią 21:07, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
![<font color = orange>V.I.P <font color = orange>V.I.P](http://images44.fotosik.pl/32/f9aab55443a78a6d.gif)
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:20, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Widzę, że jesteś nowy na forum ( Witamy Witamy ), ale proszę o zmianę pierwszych 3 linijek na czcionkę mniejszą, czyli taka jak jest później.
Przenoszę z " Porady Prawne" ( LOL )
Spróbuj po prostu na innej świecy, albo wyczyść tą którą masz.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Czw 20:23, 18 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toncio20
Simson Fan
![Simson Fan Simson Fan](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/2.gif)
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BYCINA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:57, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
A ustawianie gaźnika ( poziom pływaka,mieszanka paliwo- powietrze ).No I oczywiscie za duża dysza gł .No I jeszcze zapłon bo to że iskra fajna to nic nie znaczy.
Ostatnio zmieniony przez toncio20 dnia Czw 21:04, 18 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacper123190
Simson Fan
![Simson Fan Simson Fan](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/2.gif)
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Iłowo-Osada Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:30, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pisał ze gaźnik sprawdził więc zostaje tylko świeca lub jakiś niespodziewany cud
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toncio20
Simson Fan
![Simson Fan Simson Fan](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/2.gif)
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BYCINA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:40, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Sprawdzony nie znaczy że ustawiony.A to w nim bedzie feler albo w zapłonie.Zresztą niech założyciel tematu się wypowie bo można to różnie zrozumieć
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sapog123
Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/0.gif)
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:14, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
1. Oczywiście! pierwsze trzy linijki już zmienione. Na wszystkich taka sama sytuacja, świeca czyszczona wiele razy, przerwa poprawiana
2. Poziom pływaka jest taki jaki powinien czyli tam te mm których już nie pamiętam. Zapłon także ustawiony
Tak wgl. jest możliwość żeby zapłon sam się przestawił?
Zauważyłem że z tłumika cieknie czarna maź, po odkręceniu świecy była ona cała zalana ale nie od paliwa a od oleju. Więc już chyba wszystko jest jasne, simeringi były już stare i widać na nich że już swoje przeszły.
Także simeringi jutro dojdą, założę wleje nowy olej i dam znać czy coś się poprawiło w tej sprawie
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacper123190
Simson Fan
![Simson Fan Simson Fan](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/2.gif)
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Iłowo-Osada Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:00, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Zapłon może się przestawić jak najbardziej, jak go ustawisz to pamiętaj z całej siły dokręć go gwintu nie zerwiesz...
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
![<font color = orange>V.I.P <font color = orange>V.I.P](http://images44.fotosik.pl/32/f9aab55443a78a6d.gif)
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:30, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
kacper123190 napisał: | Zapłon może się przestawić jak najbardziej, jak go ustawisz to pamiętaj z całej siły dokręć go gwintu nie zerwiesz... |
Nie jak najbardziej, tylko czasami i to rzadko. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Można mieć wyrobione gwinty i wtedy się nie ma co dziwić że się zapłon przestawia.
Jak się ma dobrze dokręcone wszystko, odpowiednio posmarowane to nie ma prawa się przestawiać.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacper123190
Simson Fan
![Simson Fan Simson Fan](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/2.gif)
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Iłowo-Osada Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:52, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tak i dlatego mówię żeby dobrze go dokręcił... a jak ma uszkodzone gwinty to niech żrobi większe i większe śrubki niech da a następnie niech przykręci z całej siły, wątpię aby miał tyle siły by śrubokrętem gwint zerwać...
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sapog123
Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/0.gif)
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:00, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Założyłem nowe simeringi. Już olej na świece nie leci... ale powstał nowy problem, mianowicie jeśli mi zgaśnie z powodu złej redukcji biegów czy nawet jeśli sam go kluczem zgaszę (takie przykłady) to nie chce palić. Też nie wiem co to za zjawisko ale gdy go trochę popcham, lub zostawię na dosłownie minutkę odpali od kopa i chodzi płynnie.
Zapłon wyregulowałem i zapewniam że uszkodzonych gwintów nie mam.
Macie jakieś pomysły odnośnie tego dziwnego zjawiska?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
![Simson Fan Simson Fan](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/2.gif)
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:04, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
kacper123190 napisał: | Tak i dlatego mówię żeby dobrze go dokręcił... a jak ma uszkodzone gwinty to niech żrobi większe i większe śrubki niech da a następnie niech przykręci z całej siły, wątpię aby miał tyle siły by śrubokrętem gwint zerwać... |
Mistrzowska porada - gdyby się tyczyła do mnie, to bym urwał każdą śrubkę i taką M22 pewnie też (to uogólnienie nie do śrubokrętu;)).
Panowie dokręcanie śrub robi się z wyczuciem lub kluczem dynamometrycznym inaczej się zdewastuje każde urządzenie, nie tylko silnik.
Cytat: | Założyłem nowe simeringi. Już olej na świece nie leci... ale powstał nowy problem, mianowicie jeśli mi zgaśnie z powodu złej redukcji biegów czy nawet jeśli sam go kluczem zgaszę (takie przykłady) to nie chce palić. Też nie wiem co to za zjawisko ale gdy go trochę popcham, lub zostawię na dosłownie minutkę odpali od kopa i chodzi płynnie.
Zapłon wyregulowałem i zapewniam że uszkodzonych gwintów nie mam.
Macie jakieś pomysły odnośnie tego dziwnego zjawiska? |
Może dobór świecy o innej ciepłocie będzie dobrym rozwiązaniem?
Zobacz może zimniejszą ( to ta co ma bardziej wysunięte elektrody)
*************
Przypadkiem łożyska nie są wybiegane? Puszczenie simmeringa jest często konsekwencją pierwszego.
Ostatnio zmieniony przez pss dnia Nie 1:16, 21 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacper123190
Simson Fan
![Simson Fan Simson Fan](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/2.gif)
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Iłowo-Osada Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:23, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
To jest oczywiste ze z wyczuciem... Ale zapłon musi być bardzo mocno przykręcony, a jak ty zrywasz małym śrubokrętem takie śrubki to widzę ze jesteś niczym Robert Burneika czy Mariusz Pudzianowski
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
![Simson Fan Simson Fan](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/2.gif)
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:35, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
kacper123190 napisał: | To jest oczywiste ze z wyczuciem... Ale zapłon musi być bardzo mocno przykręcony, a jak ty zrywasz małym śrubokrętem takie śrubki to widzę ze jesteś niczym Robert Burneika czy Mariusz Pudzianowski ![Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/trans1.gif) |
Nie koniecznie - ale domyślam się że masz już wygłaskane główki śrub i stąd taki opis . Nie mniej jednak gdy będą nowe i odpowiednio dobierzesz (co nie jest wcale takie proste jak się to każdemu wydaje) wkrętak, to je ukręcisz lub gwint w karterze i siły również Tobie wystarczy
Do autora - jeżeli zapłon będzie zbyt wczesny (odrobinkę) to silnik będzie ciężej palił, ale za to będzie nieco mocniejszy i też znacznie bardziej się grzeje. Analogicznie przy odrobinkę opóźnionym lekko pali, ciszej chodzi, no ale też mocą nie grzeszy.
W twoim wypadku wygląda to raczej na braki w dostarczaniu paliwa. Jeżeli po odczekaniu chwili zapala? to pozostaje stygnięcie świecy i zejście paliwa do komory pływakowej (podniesie się poziom i ma łatwiej zaciągnąć na gar)
" z tond " - WTF ? - Zmieniłem - Pustack
Ostatnio zmieniony przez pss dnia Nie 10:36, 21 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sapog123
Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](http://www.forum.fora.pl/images/rangi/0.gif)
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:14, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wybaczcie że mnie przez dłuższy czas nie było.
Problem rozwiązany!
Dla osób którzy mieli podobny problem - nie łapcie się od razu za zapłon i regulacje zapłonu, zwróćcie uwagę czy na świecy nie ma oleju bo jeśli jest to puszczają simeringi. Pomogła też wymiana świecy na NGK BR7HS.
Dzięki wszystkim za pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|