|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:08, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Masa, to metalowa rama motoru, silnik - od strony elektrycznej jest to punkt wspólny, względem którego mierzy się napięcie. W Simsonie minus akumulatora podłącza się do masy, czyli ramy.
Nie mam SR50, więc nie powiem gdzie konkretnie podłącza się minus aku - może ktoś podpowie.
Zatem czarny kabel miernika zwierasz np. do silnika a czerwony do punktu pomiarowego.
Czyli pisząc "podłącz go miedzy masę a kabelek odłączony od styku" , mam na myśli podłączenie czarnej końcówki do silnika/ramy a czerwonego np. do danego kabla.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:16, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Super stary , dzięki ! Zaraz lece do garażu i zobacze co i jak !
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:30, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Kolega ma minus z aku podłączony do śrubki imbusowej, która trzyma lewy dekiel
A gdzie są te zdjęcia? ;>
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:23, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Benzine napisał: | Kolega ma minus z aku podłączony do śrubki imbusowej, która trzyma lewy dekiel
A gdzie są te zdjęcia? ;> |
Witam Panowie ! Syzyf słuchaj zrobiłem tak jak mi napisałeś (bez miernika) że mam poprowadzić kable i ta żarówka się zaświeciła . Iskra także była ! . Jestem wniebowzięty ! To teraz mam wyczyścić platynki i kondensator wymienić ? Zaraz wrzucę gdzieś fotki Simka , tylko on nadal zakurzony jest trochę :P . A tak w ogóle to czym mam umyć tego simka bo jak na nim jest błoto to schodzi z lakierem i odpryski są . Rozpuszczalnik ? Benzyna ? Woda z płynem ?
Ostatnio zmieniony przez PlayerOne. dnia Śro 20:28, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:12, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Hm ? Panowie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:27, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Skoro uzyskałeś iskrę, to cewka butelkowa jest OK. Rozumiem, że ta iskra była tylko przy podłączeniu aku a normalnie już nie?
W takim razie wyczyść platynki oraz odtłuść je (benzyną ektrakcyjną, rozp. nitro albo alkoholem) i sprawdź, czy się zamykają/otwierają.
Kondensatora na razie nie musisz wymieniać, bo po co.
Masę masz na takim złączu 8-stykowym, przynitowanym na ramie, poniżej cewki butelkowej. Od tego złącza jest brązowy kabel podłączony do silnika (po lewej stronie obok gaźnika) - wyczyść to połączenie z silnikiem aby był dobry styk.
Mocno zabłocone elementy możesz najpierw nawilżyć np. zraszaczem do kwiatków a potem ostrożnie zebrać błoto aby nie porysować lakieru. Potem szmata, woda z płynem do naczyń, szampon przeciwłupieżowy
Nie polewaj wodą aby się nie dostała do gaźnika i instalacji elektrycznej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:26, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Witam ! Wczoraj odpaliłem simka , wyczyściłem platynki i iskra się pojawiła . odpalić , odpalił na kopa , ale później tylko na pych i do tego jak dawałem gazu do się jakby ksztusił , nie wchodził na obroty i gasł . Więc obstawiłem że to gaźnik jest pozapychany i dziś wziąłem się za czyszczenie - odkręciłem go no i podmuchałem w niego coś tam się odepchnęło bo aż słychać było . no to ja wkręcam gaźnik leje odkręcam sobie kranik a tam zaczęło się lać jak cholera z gaźnika [link widoczny dla zalogowanych] dokładnie stąd . To jest gaźnik 16N3-2 . Chłopaki już byłem tak blisko i teraz jest lipa . Pomożecie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:38, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Leje się, bo zaworek iglicowy nie zamyka dopływu paliwa - to jest ta część, którą porusza pływak w gaźniku. Trzeba go odkręcić a potem rozkręcić, wymoczyć w benzynie i wyczyścić wacikiem. Chyba, że jest bardzo zużyty, to wymienić.
Taki nie używany gaźnik najlepiej zamoczyć na noc w benzynie i dopiero przedmuchać.
Mam nadzieję, że olej w skrzyni wymieniłeś i wyczyściłeś bak oraz filtr w kraniku. Załóż sobie też na wężyk paliwa jakiś filtr.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:20, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Nie mam pojęcia jak wygląda ten zaworek ale spoko zaraz wrzucę foto tego gaźnika bez pokrywy .
Dobra mam zdjęcia .
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] (Gdzieś tu jest ten zaworek ?)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Znalazłem Ten zaworek . Wykręciłem go , ale jak mam go rozkręcić ?
Ostatnio zmieniony przez PlayerOne. dnia Sob 20:58, 14 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:10, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Pływak jest zamocowany na ośce z drutu. Zaworek jest zaraz pod ośką i korpus pływaka naciska na niego blaszanym języczkiem - na fotce pierwszy element od góry w kształcie sześcioboku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Aby go rozkręcić, trzeba odkręcić śrubkę na płaski śrubokręt.
Obejrzyj sobie też fotki w tym temacie: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-ogolne,23/trudna-do-zlokalizowania-usterka-gaznika-16n3-4,21928.html
gdzie jest pokazany mało widoczny kanalik (występuje tylko w gaźnikach 16N3-..). Trzeba sprawdzić jego drożność, bo jeśli będzie zatkany, to nie będziesz mógł ustawić wolnych obrotów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:44, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki już rozkręciłem i wrzuciłem na noc do słoika z benzyną . Mam nadzieje że jutro to odpali chociaż na "pych"(przez nie ustawiony zapłon bpo czyszczeniu platynek). A Co do regulacji zapłonu i zapewne gaźnika jak nie dam rady czeka mnie mechanik . Ale spytam się go co i jak(jeśli trza było coś jeszcze zrobić) i napiszę tutaj dla innych mających podobny bądź ten sam problem . Syzyf Tobie za pomoc , którą mi udzieliłeś należy się porządna flaszka . Jutro napiszę co i jak wynikło z moim simkiem .
Ostatnio zmieniony przez PlayerOne. dnia Sob 22:45, 14 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:10, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Kurde, gdzie te foty ;p
Ten gaźniczek przeładny w środku Przydałby mu się zestaw naprawczy ;p
To, że potem nie odpala od kopa to wina kąta zapłonu pewnie. Musisz iskrownikiem pokręcić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:22, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Witam Panowie ; ) . Wstałem dziś rano wyjąłem gaźnik z benzynki przedmuchałem , skręciłem go , wkręciłem w simka , a tam dalej się leje z tego miejsca .Nie mam pojęcia co może być przyczyną . Ale nalałem mieszanki do przepustnicy i na pych odpaliłem , pojechałem aż 10 metrów . Ktoś wie czemu dalej się leje ? Zrobiłem tak jak napisał mi Syzyf .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:55, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
PlayerOne. napisał: | czemu dalej się leje ? |
Leje się, bo ten zaworek nie zamyka dopływu paliwa. Być może jest nieszczelny i trzeba go wymienić. Można też doraźnie spróbować dotrzeć do siebie powierzchnie styku, który odcina dopływ.
Trzeba go rozkręcić i obejrzeć stożek, który jest na tym bolcu w środku - nie powinien mieć nierównej powierzchni. Można dać na niego trochę pasty ściernej albo pasty do zębów i ruchem obrotowym dotrzeć go do miejsca styku w tej małej śrubce z otworkiem.
Ale najlepiej kupić nowy.
Druga przyczyna, to źle ustawiony pływak tzn. języczek nie dociska tego bolca i dopływ się nie zamyka. Trzeba ustawić poziom paliwa w komorze - na Forum jest to opisane.
Choćby tutaj: http://www.simsonrulez.fora.pl/download,13/gaznik-16n1-11-i-16n3-4-bfv-instrukcja,32597.html
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:58, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kup to i masz po problemie Nie zawsze da się coś naprawić, tym bardziej jak zalegało tyle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|