|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:49, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No dobrze panowie , poczytam tą lekturkę co Syzyf podesłał , i raczej będę musiał kupić te części naprawcze , ale czy one pomogą ? Bo przed rozkręceniem to się nie lało , dopiero po czyszczeniu . ale te blaszki od pływaka nie były ruszane , więc raczej to nie ich wina . a wy co sądzicie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:25, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Siemanko . Kupiłem dziś ten zestaw . założyłem i dalej się leje ;/ . ale jak zdjąłem kopułkę gaźnika i zdjąłem pływak to podłączyłem do gaźnika kranik z wężykiem i jak otworzyłem kranik to się ta mieszanka lała z zaworku pływaka , ale jak przytkałem palcem to już nie . Sądzicie że to wina źle ustawionego pływaka ? Proszę help me , bo nie mam już siły .
Ostatnio zmieniony przez PlayerOne. dnia Pon 20:30, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:18, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Co więcej dodać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:45, 17 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Witam ! Ustawiłem pływak i nie cieknie . Ale panowie stała się rzecz okropna . pękła mi kopułka pływaka w miejscu gdzie wkręca się śrubkę... . Ale mogę to normalnie skręcić i się trzyma , ale nie wiem jak będzie podczas jazdy... . Można kupić samą kopułkę ? A może lepiej nowy gaźnik ? nie powiem że się potężnie wkurzyłem ale co zrobić , pękło podczas przykręcania... . Aha , i jeszcze jedno chciałem odpalić dziś simka z kopa i tak w niego kopie kopie i nagle odpalił , popierdział przez 3 sekundki i zgasł a później już nie chciał , tak samo na pych nie wchodzi na obroty. Czyżby to wina nie wyregulowanego zapłonu ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:40, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
PlayerOne. napisał: | pękła mi kopułka pływaka w miejscu gdzie wkręca się śrubkę... |
Miałeś pecha ale nie ma co się chlastać
Podałem wcześniej link do instrukcji obsługi gaźnika - wypadało by więc używać odpowiednich nazw. Gdyby chodziło o komorę pływakową, to trzeba ją wymienić, bo paliwo będzie ciekło podczas jazdy. Jeśli masz oryginalny gaźnik, to lepiej go zostawić bo nowe nie cieszą się dobrą opinią.
Można kupić nową np. w Stazecie albo kupić używany gaźnik/komorę na Allegro, czy dać ogłoszenie na Forum. Przy okazji kup sobie uszczelkę komory.
Ustawienie zapłonu warto sprawdzić tak, czy siak i przy okazji nauczyć się tej prostej umiejętności, którą wiele osób traktuje jak czarną magię
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:16, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Mam uszkodzone gazniki na sprzedaz, moge sprzedac dowolny element z nich.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:56, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Witam ! Trafiłem już na tablica.pl gaźnik DDR 16n3 za 20zł ; ) . Przy okazji przyda się jakby coś . Antonio to dobrze że masz bo i tak jeszcze jedna komora mi się przyda , więc na pewno nie długo się odezwę . ; ) .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:41, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie Panów . Próbowałem ustawić zapłon ale jeszcze nie zdołałem z nim wygrać ale nie o tym dziś . Chodzi mi o to iż dziś odkręcam kranik a tam dupa pęcherz powietrza u góry(na wężyku) i paliwo nie dochodzi do gaźnika.. . No myślałem że oszaleje , zrobiłem że nie leje się paliwo bo pływak jednak był źle ustawiony , to zrobiłem jak Syzyf kazał . Pomożecie ? aha , i dysze są nowe i zaworek bo kupiłem też ten zestaw naprawczy więc na pewno to nie wina zapchanego gaźnika .
Aha panowie i czy tak w ogóle przepustowości na dyszach są ważne ? bo ponoć dysze powinny być (główna 70 , iglicowa 215 , biegu jałowego 35 , dysza układu rozruchowego 60) Ja już do swojego gaźnika wkręciłem dysze i nie zwróciłem uwagi na numerki na nich , ale jedna mi została a nie niej jest 125 . Nic z tego nie rozumiem jutro pójdę to sprawdzę jak to tam wygląda .Taki kupiłem super chiński zestaw naprawczy . Wiem że dysza biegu jałowego to jest ta pod śrubą płaską taką dużą ale te 3 to nie mam pojęcia . Nie wiem czy dobrze rozkminiam (Główna 70-ta co jest w zaworku pływaka ? ,Iglicowa 215-jest wkręcona w to coś co się wkręca w środek między zaworkiem a śrubą biegu jałowego ?)a układu rozruchowego to koniec kaputt nie wiem .
Ostatnio zmieniony przez PlayerOne. dnia Wto 0:07, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:35, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Na wszystkie te pytania bez trudu znajdziesz poprawną odpowiedź w łatwo dostępnej dokumentacji do Simsona. Radziłbym nabyć książkę E. Wernera "Jeżdzę motorowerem Simson" (ok. 25 zł) a następnie ją przeczytać .
Warto też mieć książkę z serii "Z motorem na ty" - instrukcję oraz katalog części.
Poleganie jedynie na poradach z internetu wcześniej, czy później doprowadzi cię np. do podjęcia bezsensownej decyzji o zakupie czegoś niepotrzebnego, więc koszty i tak poniesiesz
Lepiej je ponieść z sensem (na książki) niż np. za zakup "uszkodzonego" czegoś, na podstawie rad jakiegoś matoła, który udzieli rady typu: "słyszałem...", "stare baby w mięsnym mówiły, że ...", "miałem to samo i ..."
Odnośnie gaźnika: http://www.simsonrulez.fora.pl/download,13/gaznik-16n1-11-i-16n3-4-bfv-instrukcja,32597.html
Dysza ssania jest wkręcona w komorze pływakowej. Dysza główna sięga najniżej w komorze pływakowej, jest zamocowana w mosiężnym uchwycie obok zaworu iglicowego. Dysza wolnych obrotów (biegu jałowego) jest pod dużą śrubą.
Dysza iglicowa, to zapewne ta wkręcona w zawór iglicowy - nie wiem.
Numer dyszy oznacza "przepustowość", tzn ile paliwa przez nią przepłynie z naczynia zawieszonego na jakiejś wysokości. Czyli np. 35 oznacza, że gdyby zawiesić np. 50cm nad dyszą bańkę z paliwem i połączyć ją wężykiem, to do podstawionego naczynia wpłynie 35ml paliwa w ciągu 1 minuty.
Czyli: większy numer=większy otwór.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 11:39, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:44, 01 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Witam panów ! Zaglądnąłem dziś do simka i zauważyłem że ten klin na wale(nie wiem jak to nazwać dobrze)ten co w chodzi w rowek w magnecie jest starty i magneto nie ma o co się zaczepić . dopiero jak mocno przykręcę to jakoś się trzyma . da się to jakoś wymienić/naprawić cokolwiek ?
Ostatnio zmieniony przez PlayerOne. dnia Wto 21:46, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:09, 01 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Bez problemu sie da wymienić ten klin, w sklepie kupisz bez problemu, lub jak chcesz to możesz sam sobie taki zrobić np. z kluczu rowerowego.
Ostatnio zmieniony przez mikixo dnia Wto 22:10, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:26, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Siemka . Spoko bardzo mi pomogłeś , wybiłem dziś ten klin bez problemu ; ) . Teraz potrzebuje nowy i szukam na allegro i nie wiem co za różnica jest między lewym a prawym . Jak tak patrzę na aukcję to są jakieś grube i cienkie , ale to jest chyba cienki bo ma 3mm . To jak to teraz z tym prawym/lewym ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:51, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Chodzi o to, ze od strony sprzegla, czyli z lewej strony przychodzi klin na maly trybik i on jest wyzszy od tego ktory trzyma magneto. Kiedys dalem na magneto ten od strony sprzegla i momentalnie scielo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PlayerOne.
Nowicjusz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:29, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
To mam zakupić prawy ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:28, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jesli chcesz kupowac, to tak ten co jest z prawej strony, on jest troche nizszy.
Ale polecam zrobic samemu klin z jakiegos klucza rowerowego, to nic trudnego, wystarczy Ci imadlo, brzeszczot i pilnik, i to wszystko.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|