Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson s51- dziwna zagadka elektryczna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil14a6
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:15, 16 Sie 2011    Temat postu: Simson s51- dziwna zagadka elektryczna

Witam. Ostatnio z moim simsonem s51 6v działo się bardzo dużo więc zacznę od nowa. Na początku w simsonie miałem zapłon elektroniczny, niestety co chwila paliło mi oduł zapłonowy więc go wywaliłem i założyłem zwykły platynowy zapłon. Po kilku problemach w konću udało mi się ustawić zapłon i simson w miarę dorze chodził poza tym, że sie czasami przestawiała przerwa na platynach, ale wymieniłem uchwyty iskrownika i wszystko było w porządku. Wziołem się więc za elektryke kupiłem akumulator założyłem go zrobiłem kierunki(kable były przepalone) i wszystko było na dobrej drodze. Niestety po przejechaniu dłuższej trasy światła(krutkie) z przodu mi zgasły więc przełaczyłem na długie lecz po pewnym czasie i te wysiadły. Z drugą żarówką działo się to samo. W końcu założyłem żarówke 12v i przez dłuższy okres było wporządku. Niestety pojawił się nowy problem, mianowicie akumulator się rozładował. Pomyślałem, że może elba ładuje za dużo na światła a wogule nie ładuje akumulatora. Mój wszech wiedzący tata przeprowadził test, odpalił simsona zaświecił swiatła i podczas dodawaniea gazu było widać, że śwaitło się mocniej świeci niz na wolnych obrotach. Na tej podstawie stwierdził, że elba jest dobra. Nie przejmując się tym jęzdziłem bez akumulatora i kierunków aż do pory gdy coś się stało ze światłami z przodu i styłu. Z przodu krutkie tak osłabły, że sie tlko lekutko świecą długie azś świeciłe dobrze. to sam było z tyło, bardo słabo świeciły. Zauważyłem jednak, że tylna żarówka to 12v więc założyłem 6v ale ta o dziwo w ogóle nie świeciła. WTF? NIe wiem co już mam robić w dodatku niewdawno przejechałem dłuższy odcinek drogi i po nagrzaniu simson na pełnym gaazie zaczoł przerywac, na niskich obrotach ledwo dojechałem do domu. Po drodze jescze założyłem inną świecie i przez krótki czas dobrze chodził ale po 1min jazdy problem wrócił. Nie mam już sił do niego, więc prosze was o pomoc... Osy za nazwę tematu ale nie mogłem wymyślić nic innego;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:30, 16 Sie 2011    Temat postu:

Do h . . ja pana po co dwa tematy?
Człowieku co ci to da, że założysz dwa. Chyba oprócz dwóch postów to nic!
Zastanów się czasami co robisz!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil14a6
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:41, 16 Sie 2011    Temat postu:

po h**a odrazu sie złościsz. siedziałem na strym kompie który mi się zacina i nawet nie zauważyłem, że kliknołem 2x.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:14, 16 Sie 2011    Temat postu:

Może dobrze nie naładowałeś akumulatora i słabo świeci. A ty masz światła z aku czy z cewki ?? Jak z cewki to może się przepala i daje coraz mniej prądu,zobacz miernikiem.

Zobacz na innej świecy,bo może akurat masz takie lipne, mogło ci klin ściąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalski_4
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:26, 16 Sie 2011    Temat postu:

Człowieku..... Z tego co zrozumiałem to Ty masz popieprzoną całą instalację. Jak masz simsona 6v to żarówki maja być 12v. Jeżeli 6v nie świeci a 12v świeci to coś nie tam chyba. A z tymi światłami to może być cewka świetlna 12v jeżeli pali żarówki 6v. Obczaj czy masz dobrze instalacje położoną jeżeli nie jesteś w 100% pewny pobierz schemat z forum:
1) i sprawdź czy wszystkie kabelki idą tam gdzie mają iść, bezpieczniki, sprawdź czy masa nie zardzewiała, cewki wszystkie (rozwiązanie tańsze i dłuższe )
2) Wywal całą instalacje i wsadź nową (rozwiązanie krótsze i tańsze)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Śro 0:15, 17 Sie 2011    Temat postu:

a) Ładowanie akumulatora i światło tylne jest z jednej cewki, a przednie światło z zupełnie innej cewki

b) Jazda na instalacji z elbą bez akumulatora powoduje jej uszkodzenie.

c) Burdel masz w tej instalacji, zrób to porządnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil14a6
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:52, 18 Sie 2011    Temat postu:

Własnie pożyczyłem od kolegi multimetr uniwersalny i nie wiem na jaki zakres go ustawić żeby wykonywać pomiary w simsonie. Sory ale ja się za bardzo na tym nie znam a nie chciałbym go spalić;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Czw 11:58, 18 Sie 2011    Temat postu:

kamil14a6 z tym będzie raczej ciężko pomóc nam na forum. Najlepiej było by samemu ocenić wzrokowo co się dzieje , ja bym powiedział i radził ci żebyś oddał Simsona komuś kto wie jak zrobić elektrykę bo jak masz ją "do bani zrobioną " to ciężej będzie się zorientować co jest nie tak niż położyć nowe okablowanie. A dobry elektryk zrobi ci to szybko i będziesz miał pewność ze wszystko gra
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:02, 18 Sie 2011    Temat postu:

Dobry elektryk_ dobra cena...
najlepiej wydrukuj sobie schemat do swojego simka i posprawdzaj dokładnie, nawet u mnie tak popieprzonej elektryki nie było :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wision
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:23, 18 Sie 2011    Temat postu:

Moim zdaniem też, musisz przejrzeć wszystkie przewody, bo raczej wina tkwi po stronie starych i (lub) przetartych przewodów...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:47, 18 Sie 2011    Temat postu:

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę co chcesz mierzyć.
Funkcje multimetru przydatne przy simsonie to najczęściej: woltomierz, omomierz, ciągłość przewodu, czasami amperomierz.
Woltomierz do obwodu włączamy równolegle. Jeśli mierzysz napięcie na akumulatorze, kierunkach, klaksonie i ogólnie na odbiornikach z akumulatora to miernik ustawiasz na zakres prądu stałego do 20 V. Oczywiście zakres możesz dać większy ( 200V) ale wtedy wskazania są mniej dokładne.
Jeżeli mierzysz napięcie z cewek ładowania (bez mostka czy diody), świetlnej i zapłonowej to miernik ustawiasz na zakres prądu przemiennego.
Dla cewki zapłonowej zakres 750 V a dla pozostałych 250 V wystarczy.

Jeśli mierzysz prąd ( natężenie ) miernik włączasz szeregowo z odbiornikiem.
Na mierniku ustawiasz zakres pomiaru natężenia na 10 A ( jeśli będzie mało dokładne przełącz na mniejszy zakres. Jeśli zakres miernika będzie za mały w stosunku do mierzonego prądu lub napięcia miernik pokaże " 1 "

Jeśli mierzysz opór, miernik ustawiasz na zakres pomiaru oporu.
Dla cewek w platynkowym zapłonie wystarczy zakres 200 ohm, dla zapłonowej z elektronika trzeba dać na 2000 om. Dla reszty cewek zakres powinien być 200 om.

Badanie ciągłości przewodu - miernik ustawiasz na symbol diody. Po ustawieniu w tym położeniu, jeśli złączysz przewody miernika powinien on zacząć piszczeć.
Jeden styk przykładasz do jednego końca przewodu, drugi do drugiego i jeśli piszczy przewód jest cały. Możesz tak samo lokalizować przebicia na masę czy inne przewody.


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Czw 22:49, 18 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin