|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil14a6
Nowicjusz
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:15, 16 Sie 2011 Temat postu: Simson s51- dziwna zagadka elektryczna |
|
|
Witam. Ostatnio z moim simsonem s51 6v działo się bardzo dużo więc zacznę od nowa. Na początku w simsonie miałem zapłon elektroniczny, niestety co chwila paliło mi oduł zapłonowy więc go wywaliłem i założyłem zwykły platynowy zapłon. Po kilku problemach w konću udało mi się ustawić zapłon i simson w miarę dorze chodził poza tym, że sie czasami przestawiała przerwa na platynach, ale wymieniłem uchwyty iskrownika i wszystko było w porządku. Wziołem się więc za elektryke kupiłem akumulator założyłem go zrobiłem kierunki(kable były przepalone) i wszystko było na dobrej drodze. Niestety po przejechaniu dłuższej trasy światła(krutkie) z przodu mi zgasły więc przełaczyłem na długie lecz po pewnym czasie i te wysiadły. Z drugą żarówką działo się to samo. W końcu założyłem żarówke 12v i przez dłuższy okres było wporządku. Niestety pojawił się nowy problem, mianowicie akumulator się rozładował. Pomyślałem, że może elba ładuje za dużo na światła a wogule nie ładuje akumulatora. Mój wszech wiedzący tata przeprowadził test, odpalił simsona zaświecił swiatła i podczas dodawaniea gazu było widać, że śwaitło się mocniej świeci niz na wolnych obrotach. Na tej podstawie stwierdził, że elba jest dobra. Nie przejmując się tym jęzdziłem bez akumulatora i kierunków aż do pory gdy coś się stało ze światłami z przodu i styłu. Z przodu krutkie tak osłabły, że sie tlko lekutko świecą długie azś świeciłe dobrze. to sam było z tyło, bardo słabo świeciły. Zauważyłem jednak, że tylna żarówka to 12v więc założyłem 6v ale ta o dziwo w ogóle nie świeciła. WTF? NIe wiem co już mam robić w dodatku niewdawno przejechałem dłuższy odcinek drogi i po nagrzaniu simson na pełnym gaazie zaczoł przerywac, na niskich obrotach ledwo dojechałem do domu. Po drodze jescze założyłem inną świecie i przez krótki czas dobrze chodził ale po 1min jazdy problem wrócił. Nie mam już sił do niego, więc prosze was o pomoc... Osy za nazwę tematu ale nie mogłem wymyślić nic innego;D
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stefan
Simson Fan
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 23 km od Nowego Sącza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:30, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Do h . . ja pana po co dwa tematy?
Człowieku co ci to da, że założysz dwa. Chyba oprócz dwóch postów to nic!
Zastanów się czasami co robisz!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil14a6
Nowicjusz
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:41, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
po h**a odrazu sie złościsz. siedziałem na strym kompie który mi się zacina i nawet nie zauważyłem, że kliknołem 2x.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:14, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Może dobrze nie naładowałeś akumulatora i słabo świeci. A ty masz światła z aku czy z cewki ?? Jak z cewki to może się przepala i daje coraz mniej prądu,zobacz miernikiem.
Zobacz na innej świecy,bo może akurat masz takie lipne, mogło ci klin ściąć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalski_4
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:26, 16 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Człowieku..... Z tego co zrozumiałem to Ty masz popieprzoną całą instalację. Jak masz simsona 6v to żarówki maja być 12v. Jeżeli 6v nie świeci a 12v świeci to coś nie tam chyba. A z tymi światłami to może być cewka świetlna 12v jeżeli pali żarówki 6v. Obczaj czy masz dobrze instalacje położoną jeżeli nie jesteś w 100% pewny pobierz schemat z forum:
1) i sprawdź czy wszystkie kabelki idą tam gdzie mają iść, bezpieczniki, sprawdź czy masa nie zardzewiała, cewki wszystkie (rozwiązanie tańsze i dłuższe )
2) Wywal całą instalacje i wsadź nową (rozwiązanie krótsze i tańsze)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Śro 0:15, 17 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
a) Ładowanie akumulatora i światło tylne jest z jednej cewki, a przednie światło z zupełnie innej cewki
b) Jazda na instalacji z elbą bez akumulatora powoduje jej uszkodzenie.
c) Burdel masz w tej instalacji, zrób to porządnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil14a6
Nowicjusz
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:52, 18 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Własnie pożyczyłem od kolegi multimetr uniwersalny i nie wiem na jaki zakres go ustawić żeby wykonywać pomiary w simsonie. Sory ale ja się za bardzo na tym nie znam a nie chciałbym go spalić;D
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Czw 11:58, 18 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
kamil14a6 z tym będzie raczej ciężko pomóc nam na forum. Najlepiej było by samemu ocenić wzrokowo co się dzieje , ja bym powiedział i radził ci żebyś oddał Simsona komuś kto wie jak zrobić elektrykę bo jak masz ją "do bani zrobioną " to ciężej będzie się zorientować co jest nie tak niż położyć nowe okablowanie. A dobry elektryk zrobi ci to szybko i będziesz miał pewność ze wszystko gra
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:02, 18 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Dobry elektryk_ dobra cena...
najlepiej wydrukuj sobie schemat do swojego simka i posprawdzaj dokładnie, nawet u mnie tak popieprzonej elektryki nie było :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wision
Bywalec
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Grudziądz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:23, 18 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem też, musisz przejrzeć wszystkie przewody, bo raczej wina tkwi po stronie starych i (lub) przetartych przewodów...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:47, 18 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę co chcesz mierzyć.
Funkcje multimetru przydatne przy simsonie to najczęściej: woltomierz, omomierz, ciągłość przewodu, czasami amperomierz.
Woltomierz do obwodu włączamy równolegle. Jeśli mierzysz napięcie na akumulatorze, kierunkach, klaksonie i ogólnie na odbiornikach z akumulatora to miernik ustawiasz na zakres prądu stałego do 20 V. Oczywiście zakres możesz dać większy ( 200V) ale wtedy wskazania są mniej dokładne.
Jeżeli mierzysz napięcie z cewek ładowania (bez mostka czy diody), świetlnej i zapłonowej to miernik ustawiasz na zakres prądu przemiennego.
Dla cewki zapłonowej zakres 750 V a dla pozostałych 250 V wystarczy.
Jeśli mierzysz prąd ( natężenie ) miernik włączasz szeregowo z odbiornikiem.
Na mierniku ustawiasz zakres pomiaru natężenia na 10 A ( jeśli będzie mało dokładne przełącz na mniejszy zakres. Jeśli zakres miernika będzie za mały w stosunku do mierzonego prądu lub napięcia miernik pokaże " 1 "
Jeśli mierzysz opór, miernik ustawiasz na zakres pomiaru oporu.
Dla cewek w platynkowym zapłonie wystarczy zakres 200 ohm, dla zapłonowej z elektronika trzeba dać na 2000 om. Dla reszty cewek zakres powinien być 200 om.
Badanie ciągłości przewodu - miernik ustawiasz na symbol diody. Po ustawieniu w tym położeniu, jeśli złączysz przewody miernika powinien on zacząć piszczeć.
Jeden styk przykładasz do jednego końca przewodu, drugi do drugiego i jeśli piszczy przewód jest cały. Możesz tak samo lokalizować przebicia na masę czy inne przewody.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Czw 22:49, 18 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|