|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomczas
Nowicjusz
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:34, 10 Paź 2011 Temat postu: Simson S51, problem z poprawna praca silnika - czarna świeca |
|
|
Witam!
Problemem jest nie umiejętność wyregulowania poprawnej pracy silnika.
Simson S51 ma przejechane zaledwie 12000km, przez 5 lat stał nie jeżdżony.
Wymieniłem wszystkie dysze w gaźniku, pływak, iglice, uszczelkę - sprawy gaźnikowe. Wymieniono także tłoczek ssania. Zapłon, przerwa na przerywaczu ustawione tak jak należy, na świecach również. Mieszanka paliwowa wporządku.
Problem:
zimny nie odpala na ssaniu tylko bez (nie powinno tak być do tego służy ssanie) i lekko mokra świec, kopci, wchodzi sam na wysokie obroty mimo tego że na ciepłym silniku pracował normalnie
po rozgrzaniu i pracy ok 15 minutowej gaśnie - czarna świeca
Poziomy na iglicy wszystkie sprawdzane, obroty regulowane, śruba od składu mieszanki w gaźniku także, kilka świec próbowano.
Aha występują jeszcze wycieki na kolanku i łączeniu..
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:36, 10 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
A może to wina simeringow?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomczas
Nowicjusz
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:42, 10 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tez już takiej odpowiedzi się doczytałem, tylko których?
z tego co wyczytałem są cztery...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:41, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego, to logicznie że uszczelniacze do wymiany. Motorek stał 5 lat i one stwardniały...
Kopci dlatego że pobiera olej przez nieszczelny simmering. Wkręca się na obroty sam ponieważ zasysa lewe powietrze. Na 100% są to wadliwe uszczelniacze wału.
lewy - 20x35x7 od str sprzęgła
prawy - 20x47x7 od str zapłonu
Pozostałe też możesz wymienić, bo pewnie stwardniały.
Nie trzeba rozpoławiać silnika.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomczas
Nowicjusz
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:04, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
wymieniłem dziś simmering od strony sprzęgła, problem był ze zdjęciem małej zębatki ale poradziłem sobie (a Wy macie jakieś swoje sposoby jak łatwo odkręcić tą nakrętke, która trzyma małą zębatkę??). Oleju w skrzyni faktycznie ubyło...
Ostatnio zmieniony przez tomczas dnia Śro 10:43, 19 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:13, 19 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Ale tam nie ma żadnej śruby, jest ale nakrętka. A to różnica... Wsadzasz stary pasek pomiędzy małą zębatkę a kosz sprzęgłowy i odkręcasz nakrętkę. Możesz też wrzucić 1 bieg, zahamować hamulcem nożnym i wtedy odkręcić tą nakrętkę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomczas
Nowicjusz
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:45, 19 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
sorki za błąd już poprawiłem... ja poradziłem sobie kawałkiem drewna...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:43, 19 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Nic się nie stało. Dobrze że sobie poradziłeś z odkręceniem tego, a teraz do rzeczy. Jak pracuje silniczek? dalej kopci? wymień jeszcze prawy uszczelniacz wału.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomczas
Nowicjusz
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:28, 19 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
silnik pracuje lepiej, już tak nie kopci, mniej kapie na kolanku (ale jeszcze jednak trochę). Świeca jest lekko mokra a po czasie robi się okopcona....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:53, 19 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
No dobrze, pamiętaj o prawym uszczelniaczu. Teraz kłania się regulacja... daj mu mniej paliwa (ustaw na iglicy) gdy po takim zabiegu nadal będzie źle, to przyspiesz zapłon (stator w lewo)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomczas
Nowicjusz
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:15, 19 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
ciężko wymienić simmering z prawej strony?? Co do iglicy, myślę że poziom środkowy jest najlepszym rozwiązaniem (ma pięć ząbków). Pobawię się obrotami i śrubą od składu mieszanki. aha jeszcze ssanie zostało tak by zimny na nim startował...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:24, 19 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Simering najgorzej wyciągnąć, ale jest to wykonalne bo kiedyś sam wymieniałem bez rozdzierania silnika. Musisz tylko jakąś technikę obrać żeby wału nie uszkodzić w miejsc styku z simeringiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:17, 19 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Moj sposob na simmering: wkrecic w niego wkreta i wyciagnac kombinerkami za leb. Gwarancja ze karter czy wał się nie uszkodza.
Poza simmeringami wazne jest tez polaczenie cylinder - kartery, zdaza sie tam nieszczelnosc, zwlaszcza przy przerabianych cylindrach. Nie nalezy tez zapominac o dobrej uszczelce miedzy gaznikiem a cylindrem. Powinna byc gruba (ok 3-4mm) zdaje sie z bakielitu. Gwarantuje to szczelność i nie nagrzewanie sie gaznika od cylindra, co w brew pozorom jest bardzo wazne.
Co to za gaznik? Jaki model? Radzilbym zalozenie starych dysz ( o ile sa oryginalne).
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj link do zdjec gaznika oraz jakie dysze powinny byc gdzie zamontowane.
Dla leniwych:
16N3-4 (waska iglica):
glowna: 70
ssania: 60
wolnych obrotow(pod sruba): 35
16N1-11 (szeroka iglica):
glowna: 72
ssania: 50
wolnych obrotow: 35
Radze tez zmienic platynki, najlepiej z napisem na kowadelku "Germany" trudno powiedziec czy sa oryginalne, ale z obecnych na rynku - najlepsze. Wazne jest tez kondensator, a wlasciwie jego polaczenie z masa, musi byc bardzo dobrze umasowiony. Osobiscie montowalem kondensator z Malucha, WSK, Poloneza, przy ramie, lub przy cewce W/N. Lepsze warunki, dostep i mniejsza awaryjnosc. Warto tez zmienic sparciala wiazke zaplon - silnik.
Wszystkie te prace, pomijajac regulacje gaznika, gwarantuja dluga i dobra prace gaznika i zaplonu.
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andikss51
Simson Fan
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krasnystaw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:28, 20 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Simmering banalnie łatwo się wyciąga matekk91 nie opowiadaj głupot koledze... trzeba mieć tylko na to patent bądź odpowiednie narzędzie.
tomczas nie ma czegoś takiego jak najlepsze położenie iglicy, bowiem każdy silnik jest inny. Jeden potrzebuje mniej paliwa, a drugi więcej.
Dodam tutaj jeszcze moje skany może autorowi tematu się przydadzą:
http://www.simsonrulez.fora.pl/download,13/gaznik-16n1-11-i-16n3-4-bfv-instrukcja,32597.html
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomczas
Nowicjusz
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:37, 20 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
dzięki
simmering od strony prawej już kupiony, a czy to że dalej kapie na łączeniu kolanka może być właśnie spowodowane nim?? (lewy wymieniony to nie powinno nic przeciekać od strony skrzyni biegów hmm... tak mi się wydaje..?
)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|