Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

szarpie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:30, 10 Maj 2012    Temat postu: szarpie

Panowie, o co chodzi:

Gdy silnik jest zimny - wszystko gra, gdy przejade około 5 km to simek mi szarpie, nie wkeręca się na obroty a na niskich obrotach gaśnie. Nie za bardzo wiem w co ręce wsadzić... gaźnik jest całkowicie nowy, raczej dobrze go wyregulowałem, wymieniłem na dniach magneto i przerywacz mechaniczny, zapłon chyba ustawiłem w miarę dobrze. Świeca ma może z 60km przebiegu.

Dodam, że gdy gaśnie, bardzo ciężko go odpalić... bardzo proszę o pomoc.


Ostatnio zmieniony przez blumen dnia Czw 23:31, 10 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:25, 11 Maj 2012    Temat postu:

Odkręć gaźnik i komorę pływakową (wężyk paliwa zostaw podłączony), podstaw pod niego słoik i zobacz, czy po odkręceniu kranika paliwo swobodnie i szybko spływa. Czasem wystarczy zatkane sitko, zła uszczelka kranika (ta z 4 otworami), brak odpowietrzenia korka wlewu i paliwo będzie się zbyt wolno dostawało do gaźnika, czego efektem jest szarpanie na skutek zbyt niskiego poziomu paliwa w komorze.

Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 10:45, 11 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:55, 11 Maj 2012    Temat postu:

kranik jest nowy, ale go sprawdziłem i paliwo spływa jak złoto. Powodem takiego zachowania może być kijowo ustawiony zapłon?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:10, 11 Maj 2012    Temat postu:

Jasne, że może być.
Przerwa na świecy i przerywaczu jaka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:45, 11 Maj 2012    Temat postu:

na oko Happy a poważnie to 0.4 mm na świecy i tyle samo na przerywaczu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:33, 11 Maj 2012    Temat postu:

To jest objaw, który nagle się pojawił, czy po wymianie niektórych elementów (gaźnik, magneto, przerywacz)? Których?
Masz jakiś filtr paliwa? Może to jednostkowa sprawa spowodowana np. zatykaniem się dyszy paliwa.

W zapłonie mechanicznym jedynymi elementami jakoś tam wrażliwymi na temperaturę mogą być: przerywacz i kondensator. Kondensator można założyć w schowku (z Malucha, Żuka itp.) wtedy nie będzie wrażliwy na ciepło.
Przerywacz to raczej na skutek mechanicznych odkształceń, chociaż nie bardzo sobie to wyobrażam.
Szarpanie - jak sądzę - powstaje przy raptownym, chwilowym zaniku jednego z 2 czynników: brak paliwa oraz brak iskry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:30, 11 Maj 2012    Temat postu:

ciężko powiedzieć czy nagle się pojawił. Dopiero go oblatuje po wymianie prawie wszystkiego (łożysk, wału, cylindra, tłoka, gaźnika, przerywacza, magneta i jeszcze paru pierdółek). Filtr powietrza jest stary, ale umyty - po mojemu całkowicie drożny. Filtr paliwa jest wbudowany w kranik. Cewka butelkowa (stara) jest wrzucona pod dekielek bo nie miałem mocowania.

Ma ktoś jakiś pomysł czym szczególnie się zająć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:42, 11 Maj 2012    Temat postu:

Dla własnego spokoju załóż sobie dodatkowy filterek na wężyku paliwa, również mam filtr wbudowany w kranik, ale sam mi się odkręca...sprawdź czy filtr powietrza masz dobrze dokręcony, czy nigdzie powietrze go nie omija, łączenie filtra z gaźnikiem również. I przerwa na świecy jak i platynkach chyba troszkę za duża, jak masz szczelinomierze to ustaw na 0.3mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin