|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:30, 10 Maj 2012 Temat postu: szarpie |
|
|
Panowie, o co chodzi:
Gdy silnik jest zimny - wszystko gra, gdy przejade około 5 km to simek mi szarpie, nie wkeręca się na obroty a na niskich obrotach gaśnie. Nie za bardzo wiem w co ręce wsadzić... gaźnik jest całkowicie nowy, raczej dobrze go wyregulowałem, wymieniłem na dniach magneto i przerywacz mechaniczny, zapłon chyba ustawiłem w miarę dobrze. Świeca ma może z 60km przebiegu.
Dodam, że gdy gaśnie, bardzo ciężko go odpalić... bardzo proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez blumen dnia Czw 23:31, 10 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:25, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Odkręć gaźnik i komorę pływakową (wężyk paliwa zostaw podłączony), podstaw pod niego słoik i zobacz, czy po odkręceniu kranika paliwo swobodnie i szybko spływa. Czasem wystarczy zatkane sitko, zła uszczelka kranika (ta z 4 otworami), brak odpowietrzenia korka wlewu i paliwo będzie się zbyt wolno dostawało do gaźnika, czego efektem jest szarpanie na skutek zbyt niskiego poziomu paliwa w komorze.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 10:45, 11 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:55, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
kranik jest nowy, ale go sprawdziłem i paliwo spływa jak złoto. Powodem takiego zachowania może być kijowo ustawiony zapłon?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:10, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jasne, że może być.
Przerwa na świecy i przerywaczu jaka?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:45, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
na oko a poważnie to 0.4 mm na świecy i tyle samo na przerywaczu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:33, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
To jest objaw, który nagle się pojawił, czy po wymianie niektórych elementów (gaźnik, magneto, przerywacz)? Których?
Masz jakiś filtr paliwa? Może to jednostkowa sprawa spowodowana np. zatykaniem się dyszy paliwa.
W zapłonie mechanicznym jedynymi elementami jakoś tam wrażliwymi na temperaturę mogą być: przerywacz i kondensator. Kondensator można założyć w schowku (z Malucha, Żuka itp.) wtedy nie będzie wrażliwy na ciepło.
Przerywacz to raczej na skutek mechanicznych odkształceń, chociaż nie bardzo sobie to wyobrażam.
Szarpanie - jak sądzę - powstaje przy raptownym, chwilowym zaniku jednego z 2 czynników: brak paliwa oraz brak iskry.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:30, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
ciężko powiedzieć czy nagle się pojawił. Dopiero go oblatuje po wymianie prawie wszystkiego (łożysk, wału, cylindra, tłoka, gaźnika, przerywacza, magneta i jeszcze paru pierdółek). Filtr powietrza jest stary, ale umyty - po mojemu całkowicie drożny. Filtr paliwa jest wbudowany w kranik. Cewka butelkowa (stara) jest wrzucona pod dekielek bo nie miałem mocowania.
Ma ktoś jakiś pomysł czym szczególnie się zająć?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:42, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Dla własnego spokoju załóż sobie dodatkowy filterek na wężyku paliwa, również mam filtr wbudowany w kranik, ale sam mi się odkręca...sprawdź czy filtr powietrza masz dobrze dokręcony, czy nigdzie powietrze go nie omija, łączenie filtra z gaźnikiem również. I przerwa na świecy jak i platynkach chyba troszkę za duża, jak masz szczelinomierze to ustaw na 0.3mm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|