 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:50, 07 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
krzysiek025 napisał: | mam pytanko czy simson z zapłonem elektronik bedzie chodził bez Akumulatora ??? |
Oczywiście, bo energia do zapłonu w elektroniku jest z cewki.
Akumulator jest potrzebny przy zapłonie bateryjnym, czyli różne samoróbki nie stosowane oryginalnie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachu
Simson Fan

Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oleśnica DOL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:15, 07 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Jachu napisał: | Teraz dwa pytania:
1. Gdzie można kupić/zamówić dobre łożyska (FAG'i)?
2. Czy stop AK20 (chodzi mi oczywiście o tłok) jest jakimś lepszym stopem czy jak to jest? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsr
Simson Fan

Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:46, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
1. Na pewno są u Kniazwa albo Stateza
2. Tłok ze stopu AK20 to chyba najlepszy tłok do sima jaki mozna dostać na rynku. (tłok musi być koloru szarego a nie takie ''świecidełko'')
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:04, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
1. Nie widziałem FAGów anie w stazecie ani u kniazia.
Na allegro są takie zestawy, wiem bo sam kupiłem i szukałem.
2. j.w.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec

Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:07, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
1 Zestaw na Alledrogo albo na sztuki w sklepie Suprabike.pl
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachu
Simson Fan

Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oleśnica DOL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:50, 10 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Co sądzicie o tym cylindrze? Nie patrzcie na cene
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
choder
Bywalec

Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sępólno Krajeńskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:08, 10 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
cyl jak cyl ;p tylze ze ddr hehe
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 1:43, 11 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyfie:
1. Czy mogę cewkę ładowania 6V podpiąc pod styki EWR zamiast diody prostownieczej przed Elbą?
2. Czy w elektroniku można wymienić cewkę ładowania z 12V na 6V? Gdy stator jest 12V?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwieku
Bywalec

Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:03, 11 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
mam takie może i durne pytanie, proszę o wyrozumiałość: czy można zmienić w zapłonie platynkowym 6v cewkę tą od zasilania świateł na 12v bo chciałem założyć inną lampę z żarówką h4 kompletnie nie znam się elektronice
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:29, 11 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, sam tak mam i jest super :P
A jak w elektroniku? Chodzi mi o przesunięcoe fazowe czy coś.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:18, 11 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
warszawa_24 napisał: | 1. Czy mogę cewkę ładowania 6V podpiąc pod styki EWR zamiast diody prostownieczej przed Elbą?
2. Czy w elektroniku można wymienić cewkę ładowania z 12V na 6V? Gdy stator jest 12V? |
1. Możesz wykorzystać mostek z EWR, pod warunkiem, że nie podłączysz styku 31 do masy. Grozi to uszkodzeniem mostka
Zatem nie możesz też wykorzystać funkcji zabezpieczenia przed nadmiernym napięciem.
Podłączenie: styk 59a (albo 59b) do kabla od cewki ładowania, styk 59ab do 59a ELBY.
2. W elektroniku są inne magneta dla 6 i 12V i to raczej z tej strony mogą być problemy (zbyt małe albo duże generowane napięcie). Pozostaje więc spróbować.
Kwieku napisał: | czy można zmienić w zapłonie platynkowym 6v cewkę tą od zasilania świateł na 12v bo chciałem założyć inną lampę z żarówką h4 |
Założyć można ale żarówki o typowej mocy H4, czyli 60W jedna cewka nie pociągnie. Raczej musiałbyś użyć żarówki HS1 35W.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:47, 11 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Aha. No ale EWR będzie tylko jako mostek prostowniczy bez masy, to nie miało by sensu, gdyż ja wykorzystuje EWR jako regulator.
2. Jak to? Nie spotkałem się nigdy z czymś takim.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:50, 11 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Przecież napięcie generowane przez całą prądnice jest właśnie między innymi uwarunkowane kołem magnesowym, magnesami.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:38, 11 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
warszawa_24 napisał: | 2. Jak to? Nie spotkałem się nigdy z czymś takim. |
E. Werner "Jeżdzę..." str. 65, cytuję:
Koło magnesowe iskrownika elektronicznego jest pomalowane na czerwono. W powierzchni bocznej koła magnesowego iskrownika stosowanego w układzie o napięciu 12V, w przeciwieństwie do 6V, wykonano jedynie dwa niewielkie otwory.
Wniosek z tego taki, że są różne magneta dla 6V i 12V w elektroniku.
warszawa_24 napisał: | EWR będzie tylko jako mostek prostowniczy bez masy, to nie miało by sensu, gdyż ja wykorzystuje EWR jako regulator. |
Nie rozumiem tego zdania
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:33, 12 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
W necie nie ma magnet 6 lub 12V. Nawet w Stazecie, na magnecie AKA Electronic jest 6/12V na jednym napisane.
Chodziło mi o to, że wykorzystuję EWR jako regulator świateł, więc podłączenie masy jest niezbędne. A żeby wykorzystać EWR jako mostek prostowniczy (w 12V to normalka, ale ja mam 6V ładowanie, a Elba wymaga diody prostowniczej) to spytałem czy można podłączyć pod EWR cewkę ładowania 6V i z wyjścia na Elbę, to napisałeś mi, Syzyfie, że muszę odczepić masę. Ale jak odczepię mase to EWR nie bd już regulatorem świateł. Czy nie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|