 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suszny
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:43, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Widze ze i tak do wyrzucenia wiec... rozetnij tą wskazówke albo rozgrzej śrubokręt płaski i wtop go w bok wskazówki w kierunku prostopadłym do osi wskazówki.
Nie szarp tam nic bo możesz popsuć ja popsułem...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal939
Bywalec

Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:29, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
suszny napisał: | Widze ze i tak do wyrzucenia wiec... rozetnij tą wskazówke albo rozgrzej śrubokręt płaski i wtop go w bok wskazówki w kierunku prostopadłym do osi wskazówki.
Nie szarp tam nic bo możesz popsuć ja popsułem... |
No ale właśnie jest problem że wskazówkę udało mi się naprawić i nie chce jej rozwalać.No trudno dam sobie chyba z tym spokój.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:06, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Akurat chyba mi się przytrafiło najgorsze z możliwych uszkodzeń tego licznika a mimo to udało się naprawić. Więc próbuj
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gruby1155
Bywalec

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:31, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie : Słyszałem że tłumiki węgierskie są gorsze od oryginalnych DDR albo MZA . Na takim DDR/MZA będzie Sim lepiej chodził ? Wiem że węgierskie nie mają dyfuzorów ale nic więcej .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:48, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Gruby1155 napisał: | Wiem że węgierskie nie mają dyfuzorów |
Chyba każdy tłumik do dwusuwa ma dyfuzor. Poczytaj: KLIK
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gruby1155
Bywalec

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:00, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Czytałem ale tam nic nie znalazłem . Tam jest jak wyliczyć dyfuzor pod dany silnik . No więc co się będzie działo jak dyfuzora w tłumiku nie ma ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:51, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Gruby1155 napisał: | Czytałem ale tam nic nie znalazłem (...) co się będzie działo jak dyfuzora w tłumiku nie ma ? |
Słabo czytałeś, bo z tej lektury wynika, że tłumik i dyfuzor, to dwie różne części układu wydechowego.
Dyfuzor to po prostu kawałek rury o rozszerzającym się przekroju (np. stożkowym), połączony z kolankiem. Jego zadaniem jest rozprężenie spalin i wytworzenie w rurze wydechowej podciśnienia, co powoduje wyssanie spalin z cylindra.
Tłumik jest odrębnym elementem i znajduje się za dyfuzorem.
Jak obejrzy się układ wydechowy Simsona, to widać że za kolankiem jest stożkowo-owalny fragment, czyli dyfuzor.
Wydech węgierski wygląda tak samo, więc dlaczego ma w nim nie być dyfuzora?
Fotka poniżej jest z tego linku: [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 19:10, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal939
Bywalec

Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:25, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Pustack napisał: | Akurat chyba mi się przytrafiło najgorsze z możliwych uszkodzeń tego licznika a mimo to udało się naprawić. Więc próbuj  |
Udało mi się założyć nową tarczę bez ściągania wskazówki.Tamta tarcza była bardzo obskurna.
przed [link widoczny dla zalogowanych]
po [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez michal939 dnia Czw 19:26, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gruby1155
Bywalec

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:14, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Skoro mówisz że wszystkie tłumiki mają dyfuzor to dlaczego mój nie ma ( nic przy nim nie grzebałem ) ? Mój ma tylko przegrode z 2 dziurami .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:23, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
To jest temat z krótkimi pytaniami a nie na dyskusje - załóż nowy temat a ja tam przeniosę te posty.
Najlepiej pokaż też fotkę wyjaśniającą o co ci chodzi. Ja nie jestem ekspertem od tłumików - wiem tyle, ile wyczytałem z tych artykułów a z nich wynika, że dyfuzor to kawałek rury o odpowiednim kształcie, pustej w środku o określonych wymiarach.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomix0
Stały bywalec

Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:14, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Mógł by mi ktoś opisać jak to jest złożone w główce ramy ? Na dole jest miska i łożysko, a na górze ? Tak samo ?. Jeszcze jedno, na allegro są dwa typy misek cienka i gruba. Od czego to zależy ? Cienka ma być u góry ? Linki :
- [link widoczny dla zalogowanych]
- [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:13, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
tomix0 napisał: | Na dole jest miska i łożysko, a na górze ? |
Tak, łożyska są na dole i na górze. W główce ramy są na dole i na górze miseczki łożyska i to są te "grube" z aukcji na Allegro.
Ta "cienka", to bieżnia łożyska dolnego i jest ona nałożona na rurę widelca teleskopowego wchodzącą w główkę ramy.
Widać to w katalogu części (dział Download).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gruby1155
Bywalec

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:57, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No dobra mam inne pytanie . Jak ruszę kołem magnesowym o 1mm to o ile zmieni się położenie tłoka ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec

Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:26, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ogólnie jeśli wszytko sprawne to według mnie się opłaca ja np na allegro kupiłem kompletny zapłon DDR Elektronik za 50 zł i wszystko działa więc jak wszystko działa to kupuj a ten stator to jaki elektronik czy platyny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:13, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Gruby1155 napisał: | Jak ruszę kołem magnesowym o 1mm to o ile zmieni się położenie tłoka ? |
Tak postawione ogólne pytanie jest bez sensu, ponieważ zależność obrotu magneta od ruchu tłoka nie jest proporcjonalna/liniowa, lecz jest funkcją sinusoidalną.
1mm obrotu magneta w pobliżu GMP wpływa inaczej na ruch tłoka niż, gdy tłok jest np. w połowie drogi między GMP i DMP.
Jeśli chodzi o "okolice punktu zapłonu", czyli ok. 1,8 mm przed GMP, to z moich pomiarów wynika, że obrót magneta o 1 mm powoduje przesunięcie tłoka o 0,13mm. Różnica między wyprzedzeniem zapłonu np. 1,4 mm dla silnika 70cc oraz 1,8mm dla 50cc wynosi więc tylko 3 mm ruchu magneta.
Napisałem to kiedyś tutaj
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|