|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudys123
Nowicjusz
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: N.b ( Podkarpacie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:43, 30 Paź 2011 Temat postu: wszystko jest a nie odpala. co to moze byc?? |
|
|
witam was koledzy.
mam problem z simkiem a mianowicie jezdzilem simkiem jakis tydzien temu i zaczalmi przerywac , myslalem ze to wina swiecy albo zaplon sie przestawil. wiec wymienilem swiece oraz ustawilem zaplon i nadal lipa. teraz nawet nie chce odpalic . zaplon ustawiony iskra jest paliwo dochodzi bo jak kopie dluzszy czas to swiece zalewa. gaznik przeczyscilem caly. dodam ze cewka butelkowa takze wymieniona
możliwe ze mogl sie wal przestawic??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Nie 11:49, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
wał przestawić ? wał może mieć luzy nie spotkałem się z pojęciem by się przestawił jeszcze a sprawdzałeś simeringi ? może olej dostał się i do środka i nie chce odpalić..
1 masz iskrę wgl ?
2 próbowałeś na "pycha" odpalić ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudys123
Nowicjusz
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: N.b ( Podkarpacie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:25, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
no tak. kolega takze mial wal z 50 i wsadzil do seta 80 i nie wytrzymal przestawil sie.
pisze przeciez ze jest iskra.
simeringi sa na swoim miejscu wgl ich nie wypchalo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Styropian
Stały bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:16, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
To masz 80cc i wał od 50cc?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SRC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:15, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Może klin na wale ci poszedł od strony magneta?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudys123
Nowicjusz
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: N.b ( Podkarpacie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:21, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
naucz sie czytac pisze ze kolega tak zrobil a nie ja.
na klina patrzylem jest caly
jakby klina scielo to by iskry nie bylo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:01, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
kudys123 napisał: | jakby klina scielo to by iskry nie bylo. |
Niekoniecznie, bo nawet obrócone magneto generuje normalnie napięcie w cewkach. Choć iskra może być słabsza z uwagi na przestawiony moment zapłonu.
Ostatnio miałem taki przypadek, że nie odpalał choć iskra na świecy była. Okazuje się, że musi ona jeszcze mieć dostateczną energię w warunkach panujących w komorze spalania. Cewkę wymieniałeś ale może być uszkodzona fajka, kabel WN albo kiepska masa.
Spróbuj "zmierzyć" długość iskry na gołym kablu tzn. po odkręceniu fajki i na gołej końcówce kabla między nim a cylindrem. Jeśli masz zapłon elektroniczny, to nie zwiększaj tej odległości powyżej 10mm, bo jest ryzyko uszkodzenia modułu. Przy platynkach to nie ma znaczenia.
1. Jakiej długości masz tą iskrę?
2. Jaki rodzaj zapłonu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:56, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Jeśli masz zapłon elektroniczny, to nie zwiększaj tej odległości powyżej 10mm, bo jest ryzyko uszkodzenia modułu. |
Chodzi o to, że energia z kondensatora w module nie zostanie uwolniona i może spowodować uszkodzenie modułu ? A konkretnie czego?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 1:04, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Chodzi o to, żeby nie wystąpił niekontrolowany przeskok iskry pomiędzy przewodem wysokiego napięcia a np. kablem doprowadzającym napięcie z modułu do cewki butelkowej. Wiadomo, że tak wysokie napięcie jest zabójcze dla elementów półprzewodnikowych.
Miałem okazję to zaobserwować u siebie (zapłon bateryjny-elektroniczny): przy nadmiernym zwiększeniu odstępu między końcem kabla WN a cylindrem nastąpiły przeskoki iskry spod gumowego kapturka osłaniającego łączenie cewki butelkowej z kablem WN. Na szczęście iskra (o długości ponad 20mm!) przeskoczyła do kabla masowego i nic się modułowi nie stało.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|