|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:19, 10 Kwi 2015 Temat postu: zalewanie iskry, brak mocy. |
|
|
Panowie mam simsona s51, gaźnik 16n3, zapłon platyny. Ostatnio padł mi simering od strony sprzęgła, wymieniłem i jest ok, odpala od kopa, na luzie z pozątku delikatny muł, a później się kręci elegancko. Zalewa go i tyle, problem w tym że jak opuszczę iglice, to ma za mało paliwa, i w ogóle słabo chodzi, pływakiem się bawiłem, ale bez efektu. No i regulacja śrubką, wydaje mi się że ta śrubka ze sprężynką odpowiada za obroty, ta w króćcu odpowiedzialna jest za skład mieszanki. I teraz pytanie. Jak wkręcam ją to mieszanka staje się bogatsza w paliwo czy w powietrze? I czy jest jakaś zasada z tą regulacją?
Chyba że ktoś ma inne pomysły co można zrobić?
Zapłon ustawiałem na różne sposoby.
Wymieniłem też kondensator.
Wymieniałem cewkę ładowania, może mieć to jakiś wpływ?
Podsumowując, na luzie jest oki, wkręca się, problem zaczyna się gdy chcę jechać, nie ma siły, kompresja jest, jak ktoś miałby wątpliwości. I słychać wyraźnie że go zalewa jak już ruszy, no i świeca mokra.
Co mogłoby waszym zdaniem pomóc?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:10, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Właśnie miałem podobny problem. Pisałem właśnie o tym w temacie o świecach.. miałem właśnie tak na isolatorze. Może po prostu świeca padła czy cuś.. ale jak włożyłem świecę od kosy spalinowej - polską iskrę to chodził znakomicie. Problem jednak powrócił. Nie wiedząc za co w sumie się zabrać bo też kombinowałem i z położeniem iglicy i mieszanki to rozkręciłem gaźnik i wygotowałem go w occie. Potem wszystko skręciłem do kupy i minimalnie powiększyłem przerwę na platynach, tak tyci tyci. Nie wiem jak ale podziałało Aaa no i też obniżyłem iglicę najniżej, ale w amalu są tylko 3 rowki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:47, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem na różnych świecach. Miałem różne przypadki przez 8 lat eksploatacji simsona, ale z czymś takim się nigdy nie spotkałem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 1:57, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Pewnie spotkałeś się już z tym rysunkiem. Z niego wynika, że jedna śruba, ta ze sprężyną na zewnątrz, jest od powietrza na biegu jałowym, a druga od mieszanki czyli pewnie ile paliwa dostaje na biegu jałowym. O kurde.. i teraz dostrzegłem jaka jest różnica między BVF a amalem Czyli w obu przypadkach - im mocniej skręcisz to będzie mniej beny i powietrza.
A tak w ogóle.. to sprawdzałeś czy przypadkiem tłoczek ssania się nie zablokował?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jurcyk
Nowicjusz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Staszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:15, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Witam, ta śrubka w króćcu jest od składu mieszanki, w 16n 3-4 powinna być tam plomba , przynajmniej ja takową miałem. Zasada jest taka iż wkręcając ją zmniejszasz ilość powietrza w mieszance. Wykręcając jest odwrotnie.
Z kolei ta śrubka ze sprężynką służy do regulacji wolnych obrotów.
Spróbuj może wykręcić tą śrubkę od regulacji mieszanki o jakieś 0,5 do 1 obrotu i sprawdź zachowanie silnika. Na twoim miejscu wyczyściłbym go porządnie, ustawił pływak bo to częsta przypadłość w tych gaźnikach. Możesz wyczyścić też wydech bo może ci nagar go troche przytkał .
Kiedyś miałem podobną sytuację. Simson był słabawy i lekko go przylewało. Po wyczyszczeniu gaźnika i regulacji oraz wyczyszczeniu wydechu aż nie mogłem uwierzyć gdy się przejechałem. Był niesamowicie mocny i zrywny. Niestety po pewnym czasie, pływak znów się delikatnie przestawił i stracił nieco na mocy. Przez tych kilka lat jazdy na 16n 3-4 można się sporo nauczyć . Były to dobre gaźniki ale często się rozregulowywały. Postanowiłem zmienić gaźnik - kupiłem i założyłem Binga 17.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:49, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Tłoczek ssania sprawdzony. Panowie, jeszcze jedno pytanie, simer wkłada się równo z karterem, czy wpycha do końca? Chodzi o simer od strony sprzęgła? Bo zdania są podzielone w tym temacie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:39, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dobre pytanie. Patrząc na lehrvideo można dojść do wniosku żeby dobijać do końca
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:13, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Na forach ludzie piszą żeby zakładać równo z karterem. Jak wcisnałem do końca, nie opiera się idealnie, i idzie nim ruszać, tzn chodzi o to że jak np docisnę dół to góra odchodzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:10, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Simer zakłada się równo z karterem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:27, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Wbij simmering od strony sprzęgła tak, by było już widać powierzchnie walcową wału, - jeśli simmering jest za płytko wbity, zewnętrzny pierścień uszczelniający simmeringa siedzi na stożkowej powierzchni wału o mniejszej średnicy i gorzej uszczelnia (albo wcale)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:17, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jest taka możliwość, że gdy simering jest równo z karterem, to jest na powierzchni stożkowej?
Edit.
Powodem zalewania była niedokręcona dysza główna, a później całkowicie odkręcona pływała w komorze pływaka.
Do zamknięcia.
Ostatnio zmieniony przez stasiu007 dnia Pią 10:22, 17 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|