 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motokaskader
Bywalec

Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:32, 23 Lut 2012 Temat postu: Zapłon |
|
|
wytłumaczy mi ktoś szczegółowo jak sie ustawia w simsonie s51 zapłon na platynkach, pisać na gg 8149051
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec

Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:46, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Było o tym dużo tematów, poradników, na youtube nawet znajdziesz.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motokaskader
Bywalec

Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:01, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
oglądałem film na youtube ale to zbyt ogólnie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec

Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:39, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Gdybym nie miał egzaminu w sobotę, to bym Ci to szczegółowo napisał, nie mam czasu narazie..więc jeśli nikt Ci nie pomoże, to w sobotę popołudniu postaram się pomóc.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motokaskader
Bywalec

Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:57, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
dzięki wielkie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stefan
Simson Fan

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 23 km od Nowego Sącza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:43, 24 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
W tym tutku chciałbym opisać prawidłowe ustawianie zapłonu platynki od simsona.
Więc potrzebne nam będą:
Klucz do świecy
Płaski śrubokręt jakiś duży i mały.
Szczeliniomierze 0,3 . 0,4 . 0,5mm
Nie jestem zbytnim znawcą ustawiania jeśli coś źle opiszę to z góry przepraszam i proszę o poprawienie mnie.
Odkręcamy dekiel prawy, Trzymają go 3 śruby. Po odkręceniu śrub i zdjęciu dekla ukazuje nam się na pierwszy widok magneto.
Teraz zabieramy się za ustawianie zapłonu.
Więc wykręcamy świecę, bierzemy większy śrubokręt wkładamy go w otwór tam gdzie jest świeca i przekręcamy magnetem w prawo tak aby wyczuć żę tłok jest w GPM czyt. Górnym martwym punkcie czyli na samej górze cylindra.
Po ustawieniu tłoka w GMP zabieramy się za regulację platyn.
Poluźniamy lekko śrubę od platyn i wkładamy między nie szczelinomierz 0,4mm .
Tak zalecane jest fabrycznie. Jednak każdy silnik jest inny. Ja musiałem w swoim bawić się na oko z przerwą.
Po dokręceniu platyn przekręcamy magneto w lewo trochę. Następnie przekręcamy nim w prawo (w tą stronę kręci się silnik w czasie pracy).
Dla poj 50cm prawidłowo patynki powinny się rozpocząć otwierać 1,8mm przed GMP , a w GMP powinny być otwarte jak najbardziej.
Wtedy jest prawidłowo ustawiony zapłon . Jeśli natomiast patynki otwierają się wcześniej objawami jest strzelanie w gaźnik i filtr powietrza
Jeśi natomiast jest za późny zapłon simson chodzi nie równo , strzela w tłumik i przerywa podczas dodawania gazu i przy dłuższym przytrzymaniu go strzela ale zbiera się na obroty.
Przekręcając stojanem w prawo zapłon opóźniamy a w lewo przyspieszamy.
Wszelkie zastrzeżenia co do mojego tutka proszę pisać w temacie.
Ja u siebie zapłon ustawiałem podobnie ale jednak każdy silnik jest inny i inaczej trzeba dostosować przerwę na platynkach
1.02.2010
Dla łatwiejszego ustawiania Bierzemy suwmiarkę ustawiamy tłok w GMP po ustawieniu tłoka w gmp bierzemy czerwony pisak zaznaczamy na karterze i magnecie kreske w jednym miejscu . Następnie suwmiarką mierzymy ile jest od czubka głowicy tam gdzie przylega świeca do tłoka . Jeśli się nie mylę to jest 21mm po tym dodajemy do tego wyniku 1.8mm (wiem na sufmiarce nie ma dokładnie ale robimy to na oko). no i kręcimy magnetem ustawiamy idealnie z wyczuciem tłok 1.8mm przed gmp i znowu zaznaczamy na magnecie kreskę. W tej chwili ustawiamy wyprzedzenie zapłonu tak aby w miejscu kiedy kreska 1.8mm spotka sie z ta na karterze aby minimalnie otworzyły się platynki. Jeśli dojdziemy do tego momentu po tej czynności dajemy tłok na gmp i ustawiamy przerwę 0.4mm . I mamy super iskrę
To był pierwszy artykuł jaki znalazłem na google
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec

Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:00, 24 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
A ja bym dodał do tego, aby sobie ułatwić ustawianie zapłonu, można żarówkę wykorzystać i akumulator czy baterie. Podpiąć wszystko pod platynki, i jak się zaczną rozwierać przy ustawieniu tłoka 1,8 mm przed GMP, żarówka ma gasnąć. Wtedy mamy większą pewność, że zapłon jest dokładniej ustawiony.
Ostatnio zmieniony przez matekk91 dnia Pią 12:00, 24 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|