 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qwerty
Nowicjusz

Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 1:06, 12 Lut 2011 Temat postu: 60/4 zatarty już 3 razy wciągu miesiąca POMOCY !! |
|
|
Witam,
mam problem z Simsonem 60/4 (no name). Pierwszy tłok (40.97 MZA) był docierany średnią prędkością 60km/h na zębatce 17z i do 150 km nie był rozpędzany do vmax na 4 biegu na innych tak. Gdy już wybiło te 150 km postanowiłem dociągnąć go raz na 4 do maxa i właśnie wtedy usłyszałem zgrzyt z silnika, światła z gasły Simson stanął (ok 70-75km/h). Po tym wszystkim Simson odpalił za pierwszym kopem i dojechałem do domu ok (11 km) różnica w mocy była zauważalna z względu na brak reza.
Zdjęcia z pierwszego zatarcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Parę dni później wymieniłem tłok (Piston) i docierałem z prędkością 50km/h nie był rozkręcany ani razu do 200 km do max obrotów po 200 km chcąc sprawdzić jak jeździ zatarł się na 3 biegu, fotek nie mam gdyż nie wiem gdzie jest tłok, ale idealnie tak samo wyglądał w tych samych miejscach przetarcia.
Po tym zdarzeniu wsadziłem znowu inny tłok tym razem jakiś polski efekt taki sam jak poprzednie.
Osprzęt:
zapłon platynki
zębatka 17z
60/4 no name
gaźnik org 72 dysza główna iglica podniesiona tak żeby więcej dostawał poaliwa.
filtr powietrza nowy, org.
tłumik aoa2 (wyczuwalne rezo)
mieszanka 1:30 orlen 2t (czerwony)
dodam że łożyska w silniku mają trochę luzów, cylek po zatarciach nie miał szlifów.
Ostatnio zmieniony przez qwerty dnia Sob 1:46, 12 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek16
Bywalec

Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 1:21, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Może za krótko docierałeś. Silnik w okresie docierania wymaga specjalnej opieki. Nie powinieneś go przegrzewać. I powinieneś dolewać więcej oleju do benzyny. To są takie moje pierwsze myśli.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qwerty
Nowicjusz

Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 1:27, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Docierałem już z 4 razy różne Simsony technikę docierania zawsze mam tą samą i z żądnym nigdy nic się nie działo, a z tym to jakiś koszmar... Gdzieś usłyszałem że to przez za mały gaźnik czy to możliwe ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qurier92
Bywalec

Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Stalowej Woli Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:29, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
qwerty napisał: | Gdzieś usłyszałem że to przez za mały gaźnik czy to możliwe ? | Możliwe. Jakiej średnicy masz wlot do cylindra, a jaki gaźnik? Także olej przydałby się lepszy. Orlen jest dobry, ale do serii. Spróbuj na jakimś Motul'u lub Castrol'u. No i oczywiście szlif cylindra.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qwerty
Nowicjusz

Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:11, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Cylek ma 19mm a gaźnik org 16n to nie wiem ile ma, ale chyba 16mm
a tak wygląda cylek:
wydech 25.5mm i poszerzony na 24, pułki duże na 35mm na równej wysokości, ssący 2mm w dół i 1m w górę poszerzony na max.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qurier92
Bywalec

Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Stalowej Woli Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:26, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Na tych zdjęciach cylinder nie wygląda na zatarty. Sam oceń czy warto robić szlif. A co do powodu zatarcia to ja widzę dwa i oba bym wyeliminował. Czyli lepszy olej i większy gaźnik. Zakładam oczywiście, że ten jest dobrze wyregulowany.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qwerty
Nowicjusz

Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:10, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
źle się wyraziłem na fotkach jest zdjęcie od razu po kupnie nowy. Po czym poznać czy jest dobrze wyregulowany ? Wkręcał się bez problemu obroty na biegu jałowym bez gazu też były idealne bardzo małe, więc chyba dobrze wyregulowany
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
8ohm
Bywalec

Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DB Podlaskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:14, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Ja bym radził nie przekraczać pewnych obrotów a nie tak jak to Ty robiłeś że każdy bieg prawie do końca a tylko 4 na pół manetki... i postaraj się docierać przez więcej km bo twoja liczba wydaje sie małowata. Od czasu do czasu możesz zaręcić wyżej ale rób przerwy co pare km żeby uniknąć przegrzania. Mi nie raz sie zdarzało że podczas docierania simson w jeździe sam gaśnie i odpalic mogłem go dopiero jak ostygnie -o dziwo nigdy nie zatarłem...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qwerty
Nowicjusz

Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:51, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
chyba źle zrozumiałeś tylko raz tak jak ty mówisz zrobiłem, przeczytaj temat dokładnie. (pierwszy post)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
8ohm
Bywalec

Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DB Podlaskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:18, 12 Lut 2011 Temat postu: Re: 60/4 zatarty już 3 razy wciągu miesiąca POMOCY !! |
|
|
qwerty napisał: |
Pierwszy tłok (40.97 MZA) był docierany średnią prędkością 60km/h na zębatce 17z i do 150 km nie był rozpędzany do vmax na 4 biegu na innych tak. Gdy już wybiło te 150 km postanowiłem dociągnąć go raz na 4 do maxa i właśnie wtedy usłyszałem zgrzyt z silnika
Parę dni później wymieniłem tłok (Piston) i docierałem z prędkością 50km/h nie był rozkręcany ani razu do 200 km do max obrotów po 200 km chcąc sprawdzić jak jeździ zatarł się na 3 biegu
|
Moim zdaniem te 150-200 km to za mało
Ostatnio zmieniony przez 8ohm dnia Sob 18:19, 12 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qwerty
Nowicjusz

Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:57, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
źle napisałem, tylko czasami był tak rozpędzany nie cały czas raz na 30 km
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK

Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Sob 21:00, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
DUPA GÓWNO!
Nie chce mi się nawet czytać tych wszystkich postów, więc jeśli ktoś już to napisał to sorry.
Po pierwsze primo jaki luz montażowy?
Po drugie primo kup chociaż to zasrane MZA (tłok).
Po trzecie primo... ULTIMO!! lepszy olej (na orlenie jest taki półsyntetyk - szara butelka, sam olej żółty i tak charakterystycznie capi - taki może być, według mnie bardzo dobry i w miarę tani)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qwerty
Nowicjusz

Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:32, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
MZA luz 0.03 Piston 0.02 Polak 0.03
pierwszy tłok był MZA i krócej wytrzymał niż Piston
Dzięki za informacje o oleju, a co myślicie o oleju lux 10 ? Mam tego 20l i jest wlany do skrzyni zastanawiam się czy nie nadałby się do mieszanki ?
Ostatnio zmieniony przez qwerty dnia Sob 21:34, 12 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Sob 22:18, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Strasznie małe luzy. 0,02-0,03 są odpowiednie do dobrych jakościowo tłoków z materiałów o bardzo niskiej rozszerzalności cieplnej. Przy takim badziewiu jak tam wrzucałeś lepiej byłoby dobrać luz około 0,05 a nawet nieco więcej.
Warto jeszcze zmierzyć luzy na zamku pierścienia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suszny
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:55, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Piotrek16 napisał: | Może za krótko docierałeś. |
8ohm napisał: | Moim zdaniem te 150-200 km to za mało |
Od kąd mam simsona ( 8 lat) tłok zmieniałem 4 razy, pierwszy raz jak zmieniałem na 60ccm, drugi jak mi się posypało łożysko igiełkowe i narobiło syfu, trzeci jak wyskoczyło zabezpieczenie ze sworznia i przedarło cały cylinder, ostanim razem przez własną głupote zniszczyłem tlok (poza silnikiem).
Za każdym razem kiedy miałem robiony szlif simsona nie docierałem dłużej jak 50 km, i nie ma różnicy w mocy ani osiągach miedzy moim simsonem a simsonem docieranym normalnie.
Tak wiec to ile docierał simsona nie ma tu napewno znaczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|