|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:38, 08 Cze 2010 Temat postu: Brak iskry w simsonie s53 z VAPE |
|
|
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Simsona S53 z zapłonem elektronicznym VAPE. Mam dość poważny problem. Mianowicie podczas wolnej jazdy motor nagle zgasł. Po wstępnych oględzinach, zauważyłem, iż brak jest iskry na świecy.
Na wstępie sprawdziłem fajkę oraz przewód wysokiego napięcia od niej idący. Niestety, to nie to jest przyczyną usterki. Sądzę, że jest to coś ,,grubszego''.
Prosiłbym o poradę, na co zwrócić uwagę i w jaki sposób dokonać przeglądu. Moduł zapłonowy, cewka wysokiego napięcia a może coś innego?
Może posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej tego typu Simsona?
Z góry dziękuję za pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:38, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Nikt nie ma pomysłu? Czas gra istotną rolę.
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:41, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
na innej świecy sprawdzałeś ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:53, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, na kilku. Sprawdzałem również ustawienie zapłonu, ale to nic nie dało. Z resztą iskra choćby byle jaka ale powinna być, nawet przy źle ustawionym zapłonie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:02, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No takie posty to można czytać Szacuneczek
Do Twojego motorku pewnie będzie pasował któryś z tych schematów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Musisz wybrać jakiś z nich choćby na podstawie ilości kontrolek.
Jeżeli masz układ EWR to możesz odrzucić schemat S 53 N.
Co do problemu... Najpierw sprwdź wszystkie połączenia przewodów i elementów zapłonowych. Sprawdź czy nie ma np zwarcia.
Nie jestem pewien czy w VAPE jest tak jak w zwykłym elektroniku, ale jeśli tak to
polecam przeczytanie tego tematu : TEMAT
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:25, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wśród schematów Mosera nie ma S53 z VAPE, ale może coś dopasujesz z S51 z VAPE, bo te instalacjie powinny być podobne:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:09, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za schematy. Zawsze się przyda. Jednakże nadal nie usunąłem usterki. Podejrzewam właśnie ten elektroniczny moduł, który jest zalany- być może tyrystor padł. A może też ten moduł pod magnetem. Nie wiem sam. Nie chciałbym strzelać, bo to parę groszy nie kosztuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:40, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jakbyś znalazł jakiś wewnętrzny schemat tego modułu, to zapodaj - może da się jakoś sprawdzić niektóre elementy przez pomiary z zewnątrz (w "normalnym" module od Simka można).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:42, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Próbuje dopasować, któryś ze schematów z VAPE. Rozważałem też wymianę zapłonu na platynowy, ale rozmyśliłem się. Poszukam jeszcze wewnętrznego schematu tego zalanego modułu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:47, 05 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Przepraszam za posta pod postem. Najodpowiedniejsze schematy to te od Syzyfa. Jednak nie wiem, który będzie dobry i czy w ogóle któryś z nich. Popatrzyłem na ilość kontrolek ale nie pasuje, ja mam 3. Wymontowałem ten zalany moduł. Być może, że to on nawalił.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli ktoś ma pomysł to proszę śmiało.
Ostatnio zmieniony przez galgann dnia Pon 19:59, 05 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:30, 07 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Podłączyłem do tego regulatora transformator 9V, do pozostałych końcówek dałem żaróweczkę, ale żadnej reakcji. Tak się zastanawiam, te zalane pudełeczko pełni rolę regulatora/prostownika napięcia, ładowania. Ponadto wnosi podobno coś do zapłonu, chociaż co do tego drugiego bym powątpiewał jak patrzę w schematy VAPE. Gdyby awarii uległ ten zalany moduł był rozwalony to prawdopodobnie albo nie byłoby części świateł, albo popaliłyby się żarówki.
Niech ktos mnie wyprowadzi z błedu, bo zaczynam snuć różne tezy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:45, 07 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ten moduł, który pokazałeś na zdjęciu zapewne pełni podobną rolę jak połączenie ELBY z mostkiem prostowniczym i EWR. No chyba, że siedzi tam tylko mostek
I być może - jak w ELBIE- nie sprawdzisz go bez podłączonego akumulatora na styku "+". Tak tylko gdybam, bo nie wiem co jest w środku.
Na liczbę kontrolek na schemacie od S51 nie masz co patrzeć - ważne jest to co wychodzi z silnika i sposób podłączenia zapłonu i układu ładowania aku. Zapewne będzie identyczny w S51 i S53, bo co tu innego można wymyślić.
Ale jeśli jest, jak napisałem wyżej, to ten układ ze zdjęcia raczej nie będzie miał wpływu na zapłon i iskrę.
Edit: jeszcze znalazłem jakieś schematy do VAPE:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 6:35, 08 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:12, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
No to jest chyba właśnie regulator, prostownik. Ale do wyjść tego regulatora podłączyłem żaróweczkę i też nic. Akumulator raczej nic by tu nie zmienił.
Ale znowu namieszał Romek, który napisał:
Zapłon sterowany elektronicznie: Jak już napisałem wcześniej, w wersji B2 zamiast platynek, które zwierają zapłon wtedy, kiedy nie ma być iskry, jest cewka sterująca. Cewka ta steruje tyrystorem umieszczonym w module zapłonowym. Odpowiedni układ prostuje napięcie z cewki zasilającej i tak wyprostowany prąd ładuje kondensator. Tyrystor w odpowiednim momencie (sterowany za pomocą cewki sterującej)przepuszcza energię z kondensatora, który wcześniej się ładował, do uzwojenia pierwotnego cewki wysokiego napięcia. Napięcie na kondensatorze to prawdopodobnie około 400 V. Układ prostowniczy, kondensator i tyrystor znajdują się w szczelnie obudowanym i zalanym w środku module.
Wśród tych zdjęć, które znalazłeś, jest też te, na którym są pokazane opory na cewkomodule, szukałem czegoś podobnego, dzięki.
Może powie ktoś bardziej kumaty w temacie ode mnie, za co w końcu odpowiada ten zalany moduł? Reguluje i prostuje prąd, wnosi coś do zapłonu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Czw 11:48, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ten zalany moduł ze zdjęcia to najprawdopodobniej jest sam mostek prostowniczy, nie ma on żadnego wpływu na pracę układu zapłonowego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|