|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:18, 08 Lip 2010 Temat postu: Całkowity brak sprzęgła-Problem! |
|
|
Szukając przyczyn braku iskry odkręciłem prawy dekiel aby dostać się do magneta, aby to zrobić musiałem zdjąć linke sprzegła.Poskręcałem wszystko linkę podciągnełem jak była poprzednio ,odpalam wrzucam jedynkę i słyszę (czuje) zgrzyt ,weszła ale po zębach. przejechałem się do trójki,wróciłem stanełem i tu zaczyna się problem właściwy
NIE mam sprzęgła wcale,nie można wybić biegu .Pomyślałem ze moze słabo linka napięta wiec ręcznie naprężyłem dzwigienkę od sprzęgła i NIC nie da się zmienić biegu ani go wyluzować.
Gdzie szukać przyczyny? jak to naprawić?
dzieki
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:06, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
wyreguluj sprzęgło musisz ten czarny korek w prawej pokrywie wyjąć i wyregulować sprzęgło.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
M A C K
Bywalec
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlaskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:40, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Janaszioom napisał: | wyreguluj sprzęgło musisz ten czarny korek w prawej pokrywie wyjąć i wyregulować sprzęgło. |
U mnie jest czerwony ale to nic ...
pawel332 Sprzęgło Ci nie odbija czy coś ?
Cytat: |
regulacja sprzęgła:
Są dwa sposoby dokonywania takiej regulacji. Pierwszy polega na tym, że pokręcając śrubą ustawia się wielkość luzu na dźwigni sterowania sprzęgłem, znajdującej się na lewej rączce kierownicy. Jej wykręcanie powoduje zmniejszanie, a wkręcanie � zwiększanie luzu. Drugi sposób stosuje się w sytuacji, gdy zakres regulacji śruby nastawczej dźwigni sterowania zostanie wyczerpany. W pierwszej kolejności należy śrubę ustawić w położeniu wyjściowym, zdjąć pokrywę sprzęgła lubRegulacja sprzęgła za pomocą śrubokręta- kluczem 10 należy dokręcić solidnie kontrnakrętkę, by sprzęgło nie uległo rozregulowaniu podczas pracy silnika w przypadku silników M501/701 zdemontować czarny, gwintowany korek. Następnie po poluzowaniu przeciwnakrętki na tarczy dociskowej sprzęgła (za pomocą wygiętego klucza oczkowego lub nasadowego o rozwartości 10 mm) wkręcać wkrętakiem śrubę dociskową do chwili zlikwidowania luzu zarówno przy dźwigni sterowania sprzęgłem, jak również przy uchwycie mocującym linkę do silnika. Następnie wykręcić ją o 1/2 do 3/4 obrotu i zablokować w tym położeniu przeciwnakrętką. Na zakończenie założyć pokrywę sprzęgła lub wykręcić gwintowany korek i wyregulować luz dźwigni sterowania sprzęgłem na kierownicy. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dam92
Stały bywalec
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:18, 09 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Janaszioom napisał: | wyreguluj sprzęgło musisz ten czarny korek w prawej pokrywie wyjąć i wyregulować sprzęgło. |
W prawej to gdzie on dokładnie jest??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 5:51, 09 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
jezeli jest to kwestia regulacji to mnie uspokoiliscie
mack ono nie wysprzęgla
Ostatnio zmieniony przez pawel332 dnia Pią 5:56, 09 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:18, 09 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
sory w lewej pokrywie, tam gdzie jest wybita ilość biegów, w orginale jest czarne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:41, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
kicha regulacja nic nie daje po wcisnięciu klamki do oporu i próbie wbicia np.jedynki wali po zebach.
Co jeszcze moze być a i jeszcze nie powraca mi klamka gdy ją puszcze,stoi praktycznie w tym samym miejscu ale to moze wina sprezynki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:15, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Klamka musi wracać do położenia wyjściowego - jeśli przy jej naciskaniu nie czujesz oporu, to sprzęgło nie będzie działać.
Masz źle założoną linkę, za duży luz albo całkiem wykręciła się śruba regulacyjna na sprzęgle (w środku silnika, pod tą zaślepką w lewym deklu).
Na początku napisałeś "ręcznie naprężyłem dzwigienkę od sprzęgła" - o co chodzi?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:32, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: |
Na początku napisałeś "ręcznie naprężyłem dzwigienkę od sprzęgła" - o co chodzi? |
Chodziło mi o to ze po wcisnieciu klamki dalej było tak jak gdybym jaj wcale nie wcisnął lub raczej na pół sprzęgle to wspomogłem ją popychając ręką dzwignie do oporu i nic (linka przy klamce juz dalej sie nie wyreguluje max. odkręcona,a ta śrubka z lewego dekla( pod zaslepką) jest już też maksymalnie wkręcona ,do tego stopnia ze nakrętka kontrująca łapię ja za 3-moze 4 zwoje
{Wcześniej chodziło bez problemu stał nie ruchomo jakies 2pół tygodnia}
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:02, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
To coś dziwnego naprawdę. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że pancerz linki nie jest zakontrowany w uchwycie na deklu, ale to raczej zbyt proste. Uchwyt zaznaczyłem strzałką:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:14, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
to moze gdzie indziej szukać przyczyny ten element w który wkładamy linkę tą dzwigienkę ze sprężynka,otóż on mi wyszedł tzn.wyjąłem go niechcacy i włożyłem z powrotem
czy jest możliwe abym coś tam zgubił? Bo inaczej się włożyć niz jest ustalone to sie nie da prawda?
problemy zaczeły się wcześniej niz go wyjąłem
edit
dobra luzy na lince polikwidowane za bardzo ,bo tak jak dokręce śrubkę aby zlikwidować luz i popuszcze troszkę to wraca sytuacja od nowa jak nie popuszczę to gdy zapale silnik i wciskam sprzęgło to silnik gaśnie
co robię źle?/
zapomniałem dopisać gdy zaczynam wciskać klamkę to słychać ZGRZYT
Ostatnio zmieniony przez pawel332 dnia Sob 14:53, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:53, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli wyjąłeś dźwignię, to być może jest za płytko wciśnięta. Tylko, że może być problem aby ją włożyć głębiej, bo może ją blokować wałek/pręt który ona w środku popycha.
Pytanie jak głęboko tą dźwignię masz włożoną - zobacz na fotce powyżej jak jest u mnie. Albo tak: czy ten uchwyt na koniec linki blokuje się jak jest w pozycji na zdjęciu, tzn. czy stawia mocny opór jak go popchasz ręką (tak jak ciągnie go linka)? Bo jeśli daje się lekko obrócić dalej, to znaczy że wałek w środku nie jest popychany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:56, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
jest wsadzony tak jak na zdj. a gdy popycham ręką to jest opór w pewnym momęcie mniej wiecej tam gdzie po wcisnieci klamki odchyla sie dzwignia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:01, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli w tej chwili, jak naciskasz klamkę na kierownicy, to dźwignia przy silniku się wychyla? Na klamce czujesz opór i wraca ona do położenia wyjściowego?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:04, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Czyli w tej chwili, jak naciskasz klamkę na kierownicy, to dźwignia przy silniku się wychyla? Na klamce czujesz opór i wraca ona do położenia wyjściowego? |
tak tyle ze gasnie w tym momęcie silnik i słuchać zgrzyt
Ostatnio zmieniony przez pawel332 dnia Sob 15:04, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|