 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz

Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:12, 22 Gru 2012 Temat postu: Chodzi lepiej na ssaniu |
|
|
Witam.
Od dłuższego czasu zmagam się z jednym problemem. Simson chodzi lepiej na ssaniu a dokładniej przy początkowym podniesieniu tłoczka. Bez ssania po dodaniu gazu słychać buuu, buu.. Dysza główna czyściutka(70) i ogólnie cały gaźnik(16n3-4). Iglica ustawiona na największą dawkę. Uszczelniacze w porządku. Zdjąłem głowice, tłok ustawiłem 1-2 cm od GMP i wlałem troche benzyny. Może po minucie paliwo "uciekło" Delikatnie szczelinomierzem sprawdziłem: tłok w tulei ma ok 0,1mm luzu.
Doradźcie co może być przyczyną
Z góry dziękuje za pomoc i życzę wszystkim Wesołych Świąt
Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Sob 14:14, 22 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:21, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jak chodzi lepiej na ssaniu to moim zdaniem lewe powietrze łąpie, i ma go za dużo a za mało paliwa. Posprawdzaj dysze, połączenia gażnik-cylinder, cylinder-karter, głowica-cylinder.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz

Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:41, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
stasiu007 napisał: | Jak chodzi lepiej na ssaniu to moim zdaniem lewe powietrze łąpie, i ma go za dużo a za mało paliwa. Posprawdzaj dysze, połączenia gażnik-cylinder, cylinder-karter, głowica-cylinder. |
Są w porządku. Z leciutką warstwą silkonu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kmicic1692
Gość
|
Wysłany: Sob 15:30, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Czy przypadkiem to nie jest gaźnik z regulacją "od góry" przy łączeniu z cylindrem? Jeśli tak to powiem Ci że miałem taki gaźnik JEGO NIE DA SIĘ WYREGULOWAĆ!! po prostu nie utrzymuje wolnych obrotów (zgaduje że na wysokich chodzi dobrze bez ssania)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz

Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:47, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
kmicic1692 napisał: | Czy przypadkiem to nie jest gaźnik z regulacją "od góry" przy łączeniu z cylindrem? Jeśli tak to powiem Ci że miałem taki gaźnik JEGO NIE DA SIĘ WYREGULOWAĆ!! po prostu nie utrzymuje wolnych obrotów (zgaduje że na wysokich chodzi dobrze bez ssania) |
Bieg jałowy ma bardzo dobry. Pyrkocze jak to simek. Na niskich obrotach (bardzo) idzie ujechać. A jak chce się mu trochę docisnąć to do 2 prawie do końca idzie a później buuu.. i trzeba włączyć ssanie bo zgaśnie. A na ssaniu to normalnie szatan nie simson - ale tylko na lekkim ssaniu
Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Sob 15:48, 22 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidek199710
Bywalec

Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:29, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego , mam tak samo ale na gazniczku 16n1-11 , tylko ze po rozgrzaniu jako tako da rade jechac , ale trzyma wolne tylko na ssaniu i sie ladnie wkreca , puszczam ssanie a on nic daje cala manetke i robi bu buuuu bu buuu i sie wkreca, jak dalem wiecej powietrza - iglica najwyzszy ząbek troche sie poprawiło ujdzie jechac , ale nadal za duzo paliwa dostaje . taka jets moja sugestia , bo probowalem wszystkiego , a mam takie same objawy jak ty ... i to jest chyba przyczyna zapchanego kanału powietrznego jakiegos w gazniku ...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kmicic1692
Gość
|
Wysłany: Nie 9:14, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Może kombinowaliście przy poziomowaniu paliwa albo po prostu są założone zbyt duże dysze. Też tak raz kombinowałem stożkowy filtr powietrza dysza bodajże 102 a od wolnych obrotów od chińczyka jakiegoś 97. Z rury ciekło jak z kranu. Do dziś nie wiem czemu to zrobiłem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Avo
Bywalec

Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:58, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ja też miałem bardzo podobny problem tzn. na biegu jałowym nie chciał się wkręcić i robił buuu a na ssaniu ładnie się wkręcał.Wymieniłem kondensator i od tego czasu jest spokój.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidek199710
Bywalec

Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:07, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mialem tak ze cielko mi mocno paliwo bo gumowa uszczelka na kmomorze plywakowej sie rozciagneła , potrzebowalem szybko pojechac , dalem tam silikon , odpalilem pojechalem wszystko bylo onej na nastepny dziec to sie stało ... te same objawy co u kolegi ... Albo jakis kanał mi sie zapchal albo nie wiem , gaznik czyszczony dmuchany we wszystkie kanały i zadnego skutku ... Pozycz od kolegi gaznik i zobacz czy bedzie jaks zmiana , jesli tam to wymien gaznik albo kombinuj
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz

Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:28, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Z dyszą, filtrem nie kombinowane. Stało się to nagle, jechałem polną i był lód i na 2 go trochę przeciągłem i buuu. Później raz chodził bez ssania drugi raz z ssaniem. A teraz prawie zawsze z.
Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Nie 21:30, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kmicic1692
Gość
|
Wysłany: Pon 12:09, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
dawidek199710 napisał: | to wymien gaznik albo kombinuj |
Dobra rada gratuluję Czy posiadasz założona gumkę na tłoczku od ssania?? zmierz poziom paliwa w komorze pływakowej. Jeśli często rozbierałeś gaźnik to wymień uszczelke i uszczelnij lepiej połączenie cylinder-gaźnik. Piszesz że igl.ica ustawiona na największą dawkę może ustaw ja na prawidłowe położenie i jaka to pojemność skoro dysza 70?
Ostatnio zmieniony przez kmicic1692 dnia Pon 12:10, 24 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz

Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:57, 25 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
kmicic1692 napisał: | dawidek199710 napisał: | to wymien gaznik albo kombinuj |
Dobra rada gratuluję Czy posiadasz założona gumkę na tłoczku od ssania?? zmierz poziom paliwa w komorze pływakowej. Jeśli często rozbierałeś gaźnik to wymień uszczelke i uszczelnij lepiej połączenie cylinder-gaźnik. Piszesz że igl.ica ustawiona na największą dawkę może ustaw ja na prawidłowe położenie i jaka to pojemność skoro dysza 70? |
Gumka na tłoczku jest.
Poziom paliwa jest z 1mm ponad tą wypustkę na dekielku komory.
Prawidłowe położenie iglicy? "Każdy silnik jest inny i nie można powiedzieć: iglica ma byc na tym ząbku."
Prawidłowe położenie czyli?
Dysza 70 w zwykłej 50. Mam ją od kupna simsona(czyli kawałek czasu)
Postaram się uczczelnić połączenie cyl/gaź. Lecz nie zaobserwowałem nic niepokojącego
Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Wto 17:59, 25 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kmicic1692
Gość
|
Wysłany: Śro 11:22, 26 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Dysza 70 w 50ccm wydaje mi się nieco za duża w 70ccm mam dysze 72. Prawidłowe ustawienie iglicy to bodajże 2 ząbek od góry albo od dołu nieby pierdoła ale nigdy nic nie wiadomo. Co do twojej wypowiedzi to nie wydaje mi się a mówię to z pełną odpowiedzialnością ze wiem ze simsony stare ze takie ze owakie... Inżynierowie tak to opracowali żeby ktoś kto składał kolejne części silnika w całość nie musiał się zastanawiać na którym ząbku ma być iglica akurat w tym konkretnie silniku tylko ma byc tak i h u j żeby mogli każdego tumoka postawić na lini produkcyjnej bez obawy że coś spieprzy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz

Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:00, 26 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
kmicic1692 napisał: | Dysza 70 w 50ccm wydaje mi się nieco za duża w 70ccm mam dysze 72. Prawidłowe ustawienie iglicy to bodajże 2 ząbek od góry albo od dołu nieby pierdoła ale nigdy nic nie wiadomo. Co do twojej wypowiedzi to nie wydaje mi się a mówię to z pełną odpowiedzialnością ze wiem ze simsony stare ze takie ze owakie... Inżynierowie tak to opracowali żeby ktoś kto składał kolejne części silnika w całość nie musiał się zastanawiać na którym ząbku ma być iglica akurat w tym konkretnie silniku tylko ma byc tak i h u j żeby mogli każdego tumoka postawić na lini produkcyjnej bez obawy że coś spieprzy |
Jest to cytat z regulacji gaźnika simsona.
To co Ty piszesz to jest "wstępna regulacja"
Sprawdzałem ustawienie iglicy na prawie każdym ząbku i jest to samo.
Jutro albo w piątek, przedmucham kompresorem gaźniczek dla pewności i uszczelnię. Dam znać co i jak, ale wątpię żeby lepiej chodził
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidek199710
Bywalec

Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:40, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Too tak , dobry masz pomysł , ale jak to nie wypali to pozycz od kolegi gazniczek jak mozesz , najlepiej gdyby był taki sam .. jesli nie to nic sie nie stanie ... Zobaczysz czy beda te same objawy . Ja bym od tego zaczał
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|