Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chodzi lepiej na ssaniu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pecik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:12, 22 Gru 2012    Temat postu: Chodzi lepiej na ssaniu

Witam. ;]
Od dłuższego czasu zmagam się z jednym problemem. Simson chodzi lepiej na ssaniu a dokładniej przy początkowym podniesieniu tłoczka. Bez ssania po dodaniu gazu słychać buuu, buu.. Dysza główna czyściutka(70) i ogólnie cały gaźnik(16n3-4). Iglica ustawiona na największą dawkę. Uszczelniacze w porządku. Zdjąłem głowice, tłok ustawiłem 1-2 cm od GMP i wlałem troche benzyny. Może po minucie paliwo "uciekło" Delikatnie szczelinomierzem sprawdziłem: tłok w tulei ma ok 0,1mm luzu.

Doradźcie co może być przyczyną :look

Z góry dziękuje za pomoc i życzę wszystkim Wesołych Świąt


Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Sob 14:14, 22 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:21, 22 Gru 2012    Temat postu:

Jak chodzi lepiej na ssaniu to moim zdaniem lewe powietrze łąpie, i ma go za dużo a za mało paliwa. Posprawdzaj dysze, połączenia gażnik-cylinder, cylinder-karter, głowica-cylinder.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pecik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:41, 22 Gru 2012    Temat postu:

stasiu007 napisał:
Jak chodzi lepiej na ssaniu to moim zdaniem lewe powietrze łąpie, i ma go za dużo a za mało paliwa. Posprawdzaj dysze, połączenia gażnik-cylinder, cylinder-karter, głowica-cylinder.


Są w porządku. Z leciutką warstwą silkonu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kmicic1692
Gość





PostWysłany: Sob 15:30, 22 Gru 2012    Temat postu:

Czy przypadkiem to nie jest gaźnik z regulacją "od góry" przy łączeniu z cylindrem? Jeśli tak to powiem Ci że miałem taki gaźnik JEGO NIE DA SIĘ WYREGULOWAĆ!! po prostu nie utrzymuje wolnych obrotów (zgaduje że na wysokich chodzi dobrze bez ssania)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pecik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:47, 22 Gru 2012    Temat postu:

kmicic1692 napisał:
Czy przypadkiem to nie jest gaźnik z regulacją "od góry" przy łączeniu z cylindrem? Jeśli tak to powiem Ci że miałem taki gaźnik JEGO NIE DA SIĘ WYREGULOWAĆ!! po prostu nie utrzymuje wolnych obrotów (zgaduje że na wysokich chodzi dobrze bez ssania)


Bieg jałowy ma bardzo dobry. Pyrkocze jak to simek. Na niskich obrotach (bardzo) idzie ujechać. A jak chce się mu trochę docisnąć to do 2 prawie do końca idzie a później buuu.. i trzeba włączyć ssanie bo zgaśnie. A na ssaniu to normalnie szatan nie simson - ale tylko na lekkim ssaniu


Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Sob 15:48, 22 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek199710
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:29, 22 Gru 2012    Temat postu:

Kolego , mam tak samo ale na gazniczku 16n1-11 , tylko ze po rozgrzaniu jako tako da rade jechac , ale trzyma wolne tylko na ssaniu i sie ladnie wkreca , puszczam ssanie a on nic daje cala manetke i robi bu buuuu bu buuu i sie wkreca, jak dalem wiecej powietrza - iglica najwyzszy ząbek troche sie poprawiło ujdzie jechac , ale nadal za duzo paliwa dostaje . taka jets moja sugestia , bo probowalem wszystkiego , a mam takie same objawy jak ty ... i to jest chyba przyczyna zapchanego kanału powietrznego jakiegos w gazniku ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kmicic1692
Gość





PostWysłany: Nie 9:14, 23 Gru 2012    Temat postu:

Może kombinowaliście przy poziomowaniu paliwa albo po prostu są założone zbyt duże dysze. Też tak raz kombinowałem stożkowy filtr powietrza dysza bodajże 102 a od wolnych obrotów od chińczyka jakiegoś 97. Z rury ciekło jak z kranu. Do dziś nie wiem czemu to zrobiłem
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:58, 23 Gru 2012    Temat postu:

Ja też miałem bardzo podobny problem tzn. na biegu jałowym nie chciał się wkręcić i robił buuu a na ssaniu ładnie się wkręcał.Wymieniłem kondensator i od tego czasu jest spokój.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek199710
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:07, 23 Gru 2012    Temat postu:

Ja mialem tak ze cielko mi mocno paliwo bo gumowa uszczelka na kmomorze plywakowej sie rozciagneła , potrzebowalem szybko pojechac , dalem tam silikon , odpalilem pojechalem wszystko bylo onej na nastepny dziec to sie stało ... te same objawy co u kolegi ... Albo jakis kanał mi sie zapchal albo nie wiem , gaznik czyszczony dmuchany we wszystkie kanały i zadnego skutku ... Pozycz od kolegi gaznik i zobacz czy bedzie jaks zmiana , jesli tam to wymien gaznik albo kombinuj
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pecik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:28, 23 Gru 2012    Temat postu:

Z dyszą, filtrem nie kombinowane. Stało się to nagle, jechałem polną i był lód i na 2 go trochę przeciągłem i buuu. Później raz chodził bez ssania drugi raz z ssaniem. A teraz prawie zawsze z.

Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Nie 21:30, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kmicic1692
Gość





PostWysłany: Pon 12:09, 24 Gru 2012    Temat postu:

dawidek199710 napisał:
to wymien gaznik albo kombinuj



Dobra rada :] :] gratuluję :] :] Czy posiadasz założona gumkę na tłoczku od ssania?? zmierz poziom paliwa w komorze pływakowej. Jeśli często rozbierałeś gaźnik to wymień uszczelke i uszczelnij lepiej połączenie cylinder-gaźnik. Piszesz że igl.ica ustawiona na największą dawkę może ustaw ja na prawidłowe położenie i jaka to pojemność skoro dysza 70?


Ostatnio zmieniony przez kmicic1692 dnia Pon 12:10, 24 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pecik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:57, 25 Gru 2012    Temat postu:

kmicic1692 napisał:
dawidek199710 napisał:
to wymien gaznik albo kombinuj



Dobra rada :] :] gratuluję :] :] Czy posiadasz założona gumkę na tłoczku od ssania?? zmierz poziom paliwa w komorze pływakowej. Jeśli często rozbierałeś gaźnik to wymień uszczelke i uszczelnij lepiej połączenie cylinder-gaźnik. Piszesz że igl.ica ustawiona na największą dawkę może ustaw ja na prawidłowe położenie i jaka to pojemność skoro dysza 70?


Gumka na tłoczku jest.

Poziom paliwa jest z 1mm ponad tą wypustkę na dekielku komory.

Prawidłowe położenie iglicy? "Każdy silnik jest inny i nie można powiedzieć: iglica ma byc na tym ząbku."
Prawidłowe położenie czyli?

Dysza 70 w zwykłej 50. Mam ją od kupna simsona(czyli kawałek czasu)

Postaram się uczczelnić połączenie cyl/gaź. Lecz nie zaobserwowałem nic niepokojącego ;]


Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Wto 17:59, 25 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kmicic1692
Gość





PostWysłany: Śro 11:22, 26 Gru 2012    Temat postu:

Dysza 70 w 50ccm wydaje mi się nieco za duża w 70ccm mam dysze 72. Prawidłowe ustawienie iglicy to bodajże 2 ząbek od góry albo od dołu nieby pierdoła ale nigdy nic nie wiadomo. Co do twojej wypowiedzi to nie wydaje mi się a mówię to z pełną odpowiedzialnością ze wiem ze simsony stare ze takie ze owakie... Inżynierowie tak to opracowali żeby ktoś kto składał kolejne części silnika w całość nie musiał się zastanawiać na którym ząbku ma być iglica akurat w tym konkretnie silniku tylko ma byc tak i h u j żeby mogli każdego tumoka postawić na lini produkcyjnej bez obawy że coś spieprzy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pecik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:00, 26 Gru 2012    Temat postu:

kmicic1692 napisał:
Dysza 70 w 50ccm wydaje mi się nieco za duża w 70ccm mam dysze 72. Prawidłowe ustawienie iglicy to bodajże 2 ząbek od góry albo od dołu nieby pierdoła ale nigdy nic nie wiadomo. Co do twojej wypowiedzi to nie wydaje mi się a mówię to z pełną odpowiedzialnością ze wiem ze simsony stare ze takie ze owakie... Inżynierowie tak to opracowali żeby ktoś kto składał kolejne części silnika w całość nie musiał się zastanawiać na którym ząbku ma być iglica akurat w tym konkretnie silniku tylko ma byc tak i h u j żeby mogli każdego tumoka postawić na lini produkcyjnej bez obawy że coś spieprzy


Jest to cytat z regulacji gaźnika simsona.
To co Ty piszesz to jest "wstępna regulacja"
Sprawdzałem ustawienie iglicy na prawie każdym ząbku i jest to samo.
Jutro albo w piątek, przedmucham kompresorem gaźniczek dla pewności i uszczelnię. Dam znać co i jak, ale wątpię żeby lepiej chodził ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek199710
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:40, 27 Gru 2012    Temat postu:

Too tak , dobry masz pomysł , ale jak to nie wypali to pozycz od kolegi gazniczek jak mozesz , najlepiej gdyby był taki sam .. jesli nie to nic sie nie stanie ... Zobaczysz czy beda te same objawy . Ja bym od tego zaczał
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin