 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:26, 20 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Z pewnością dało by radę dojść z tym do ładu ale nie wydaje mi się, żeby można było zrobić z tego iskrownika światła i ładowanie.
Zasada przy samym zapłonie silnika jest taka sama. Prąd z cewki magazynowany jest w kondensatorze, przy otwarciu przerywacza dostaje się do fajki / cewki WN.
Zrób dokładne fotki tego iskrownika.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gacek16103
Nowicjusz

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:35, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] więcej zdjęć zrobię jutro
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Sob 13:46, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
ten iskrownik na pewno jest do zrobienia ale ja bym osobiście wolał wstawić oryginalny jeśli miałbym fundusze
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gacek16103
Nowicjusz

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:44, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
A czy instalacja oryginalnego iskrownika jest bardzo trudna ? boje się tego sam podejmować żebym coś nie popsuł ale nie ma mi kto tego zrobić? a i czy magneto też muszę kupić nowe ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:31, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Podłączenie iskrownika nie jest trudne - przy zapłonie z przerywaczem raptem 4 kable trzeba podłączyć. Gdybyś kupował nowy iskrownik, to lepiej na 12V.
Chyba, że chodzi ci o całą instalację... Jeśli czytanie schematu cię przeraża a nauczenie czegoś nowego jeszcze bardziej, to może być problem. To jest bardziej kwestia chęci niż aktualnie posiadanej wiedzy.
Pytania dodatkowe:
1. Jakie magneto masz teraz(fotki z obu stron)?
2. Czy masz w ogóle światła?
3. Czy masz akumulator (na jakie napięcie)?
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 22:32, 26 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gacek16103
Nowicjusz

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:53, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi o cała instalację bo chciałem wywalić to co mam u siebie aktualnie i zrobić tak jak powinno byś.
1. Fotki magneta zrobię jutro
2. Światła mam tylko krótkie
3. Akumulatora nie posiadam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:22, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Skoro nie masz akumulatora - a będziesz go musiał kupić, jeśli chcesz mieć kierunki - to tym bardziej pomyśl o instalacji na 12V. Łatwiejsza do ogarnięcia jest z przerywaczem (moim zdaniem).
Zastanawia mnie z czego są zasilane światła skoro jakieś masz, bo to co jest w iskrowniku, to cewka zapłonowa niskiego napięcia (NN) i zapewne cewka zapłonowa wysokiego napięcia (to czarne na dole). Cewki świetlnej nie ma.
Chyba, że cewka NN ma nawinięte podwójne uzwojenie i jest cewką zapłonową i świetlną jednocześnie - wtedy powinny do niej być przylutowane 2 kable.
W sumie ciekawa konstrukcja. Ktoś się namyślał trochę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gacek16103
Nowicjusz

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:45, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Magneto
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:14, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
To nie jest magneto od Simsona i obawiam się, że nie będzie ono dobre do oryginalnego iskrownika z uwagi na większy odstęp między biegunami magnesów.
Musisz więc się zastanowić, czy naprawiasz stary iskrownik, czy wymieniasz na zbliżony do oryginalnego, co wiąże się ze sporymi kosztami (100-300 zł). Musiałbyś kupić co najmniej iskrownik, magneto, cewkę butelkową. Jeśli mają być kierunki, to akumulator, ELBĘ, prostownik. Nie wiem, czy masz stacyjkę, klosze kierunków, przełączniki na kierownicy.
Pisałeś o wymianie instalacji - być może stara będzie OK, trzeba by ją sprawdzić.
Podstawa, to "inwentaryzacja": co masz w Simsonie z elektryki, co można wykorzystać aby zredukować koszty.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gacek16103
Nowicjusz

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:55, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Stacyjka jest, klosze kierunków również, przełącznik kierunków kiedyś był ale guzik ktoś niestety urwał. Elbę prawdopodobnie mam przynajmniej tak samo wygląda jak na allegro, przerywacz do kierunków też mam(szczerze mówiąc to na razie mi elektryka nie potrzebna, interesuje mnie to żeby normalnie jeździł jak do tej pory, a kierunki i inne rzeczy można zrobić kiedy indziej). A i jak mógł bym sprawdzić tą instalację co mam teraz ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:03, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o przewody to sprawdź czy nie są poprzecierane, czy styki nie są zaśniedziałe - warto przeczyścić. Końcówki przewodów do stacyjki jeśli trzeba to docisnąć kombinerkami aby pewnie siedziały przy stacyjce.
Miernikiem sprawdź ciągłość każdego przewodu.
Te przełączniki które masz to sprawdź miernikiem czy działają poprawnie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gacek16103
Nowicjusz

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:59, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedna fotka
[link widoczny dla zalogowanych]
A jak mam sprawdzić miernikiem napięcie w kablach jak nie ma skąd się wziąć to napięcie
Ostatnio zmieniony przez gacek16103 dnia Czw 17:40, 28 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|