|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:57, 03 Sty 2009 Temat postu: Czy mam olej w skrzyni korbowej? |
|
|
Witajcie !
Dwa dni temu kupiłem Simsonka S51 i nie mogę go uruchomić. U sprzedającego zapalał, choć z oporami. Iskra jest, paliwo dochodzi. Zdaję sobie sprawę, że przyczyn takiego zachowania może być mnóstwo. Między innymi nieszczelność simmeringów na wale głównym. Czy mogę sprawdzić, bez drastycznej ingerencji w silnik, obecność oleju przekładniowego w skrzyni korbowej? Skąd takie podejrzejnia? W skrzyni biegów był nadmiar oleju ok. 200 ml. Podejrzewam, że sprzedający chciał w ten sposób ukryć nieszczelności oringów, a spowodowało to rozszczelnienie uszczelnień. Niestety mam już w garażu mnówstwo plam po oleju. Jeżeli oringi od starości puszczają, to prawdopodobnie simmeringi też. Ale czy mogę to bez ryzyka sprawdzić, czy lepiej oddać maszynkę do mechanika. Powiedzcie mi też proszę, ile takie uszczelnienie powinno kosztować ? Nie chciałbym dać się oskubać dwa razy w ciągu tygodnia. (" border="0" />
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez Arnold_Layne dnia Sob 15:03, 03 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Sob 15:19, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Przyczyn może być mnóstwo, ale w skrzyni korbowej w żadnym dwusuwie nie ma prawa znajdować się olej przekładniowy.
Niech moją wypowiedź ktoś jeszcze potwierdzi, ale sprawdzić możesz to w taki sposób: zdejmij cylinder i ruszaj wałem. Jeżeli spód wału będzie mokry to najprawdopodobniej wina lewego simmeringu.
Ale z kolei kierując się twoją wypowiedzią, że było 200 ml nadmiaru oleju i wtedy silnik odpalał to raczej nie wina simmeringu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:38, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zdejmowania cylindra wolałbym uniknąć. Jeżeli to jedyna możliwość, to pozostaje wizyta u mechanika.
Ten olej mógł być dolany na 15 min przed moją wizytą, zwłaszcza, że byliśmy umówieni na konkretną godzinę. A później sobie pomalutku poprzeciekał.
Ostatnio zmieniony przez Arnold_Layne dnia Sob 15:39, 03 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Sob 16:12, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Gdyby oringi były nieszczelne to po dolaniu oleju do skrzyni jeszcze bardziej by ciekło. Poza tym w simsonie na cały silnik są tylko dwa oringi, które nie mają większego znaczenia na prace silnika.
Jak sprawdzić czy olej masz w skrzyni korbowej ?? To proste, spróbuj kilkakrotnie odpalić simsona najlepiej na wyłączonym zapłonie i zobacz czy świeca zapłonowa jest mokra od oleju.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Sob 16:16, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
A ja mam takie pytanie: czy nie ma problemów odróżnić olej dolewany do mieszanki z olejem przekładniowym?
Bo Tomku na świecy będzie wtedy także mieszanka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Sob 16:34, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli ma mieć olej w skrzyni korowej to po próbie zapalenia silnika ze świecy aż będzie kipieć olej. Poza tym olej przekładniowy typu HIPOL (bo wątpię żeby tam było co innego) ma taki typowy smród, że nawet mając ostry katar można rozróżnić go od zwykłego oleju.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:36, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Na świecy raczej nie widać śladów hipolu. Tylko tłusta mieszanka. Przeźroczysta, olej z przekładni jest taki bardziej szary. Nawiasem mówiąc, nie spodziewałem się, że hipol może tak daleko zajść, aż do świecy. Czyli wniosek taki , że simmeringi w miarę szczelne. Muszę zacząć od czyszczenia gaźnika i zmiany paliwa, bo nie wiem właściwie co tam jest wlane i jak długo jest w tym baku. Mogą być śladowe ilości wody.
Dzięki za porady Panowie!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ponkol
Nowicjusz
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 18:05, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
kumplowi w simku jak sie zepsul lewy simering od walu to bardzo ciezko palil a kopcil jak nie wiem ale 10 km zrobil i padl musial rozkopac silnik i wymienic lozyska z simeringami;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Sob 18:09, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
zlej olej ze skrzyni i go powąchaj, jak będzie zalatywać benzyną, to możesz wymieniać simmery
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:16, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Drugi sposob, to zobacz gestosc tego oleju, odkrec korek spustu i podloz cos plaskiego, jak olej bedzie sie rozpryskiwal i rozchlapywal przy sciekaniu to znaczy ze jest rozcienczony benzyna.
Ale z wlasnego doswiadczenia powiem, ze jezeli masz olej w skrzyni korbowej, to napewno go dojrzysz, czy to przez gaznik jak to u mnie bywalo, ze rzucalo olejem ze skrzyni przez gaznik do filtra, czy tez przez wydech, olej ten sie nie przepali tak szybko, wiec bedzie cieklo a cieklo. Jezeli jakos uda ci sie go zalac, to zalej go czysta benzyna, jezeli na czystej zapali i po dluzszej pracy bedzie kopcil sa 2 mozliwosci:
Do skrzyni dostaje sie olej przez lewy simmering, lub tez syfy zalegajace w tlumiku ulegaja spalaniu i powoduja dym. Po zdjeciu koncowki wydechu wyjasniloby sie wszystko.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:06, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
marcias napisał: | zlej olej ze skrzyni i go powąchaj, jak będzie zalatywać benzyną, to możesz wymieniać simmery |
Właśnie poszedłem jeszcze raz powachać te 200 ml nadmiaru oleju, które wczoraj spuściłem. Na szczęście nie czuć ich benzyną.
Antonio napisał: | Drugi sposob, to zobacz gestosc tego oleju, odkrec korek spustu i podloz cos plaskiego, jak olej bedzie sie rozpryskiwal i rozchlapywal przy sciekaniu to znaczy ze jest rozcienczony benzyna. ..
|
Raczej jest gęsty. 200 ml spływało ok 4 godzin. Niestety nie mogę go uruchomić. Nie chcę się brać za rozkrecanie gaźnika, czy czegokolwiek bo nie mam w domu żadnej uszczelki na wymianę, a podczas tegorocznego 2 tygodniowego weekendu wszystkie sklepy są nieczynne. Robota musi więc poczekać do poniedziałku.
Tak się jeszcze zastanawiałem nad tym nadmiarem oleju w skrzyni i zaczynam podejrzewać, że sprzedającemu chodziło o ukrycie jakiś niesprawności przekładni. Mam tylko nadzieję, że mi się nie rozsypie w drobny mak na pierwszym kilometrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszkal
V.I.P
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:24, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Raczej jest gęsty. 200 ml spływało ok 4 godzin.
To chyba spuszczałeś przez śrubę kontrolująca poziom oleju.
Sprężanie silnik ma dobre ?Moze paliwo nie dochodzi ?Sprubuj nalac troche paliwa do cylindra jak zalapie to znaczy ze coś z gaźnikiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:49, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mateuszkal napisał: |
To chyba spuszczałeś przez śrubę kontrolująca poziom oleju.
Sprężanie silnik ma dobre ?Moze paliwo nie dochodzi ?Sprubuj nalac troche paliwa do cylindra jak zalapie to znaczy ze coś z gaźnikiem. |
Dokładnie tak jak napisałeś, przez śrubę kontrolną - chciałem uzyskać prawidłowy poziom oleju, a przy dzisiejszych temperaturach, to tak niestety trwa.
Wydaje mi się, że sprężanie jest dobre, ale nie mogę tego w 100% potwierdzić , bo nie mam skali porównawczej. To mój pierwszy motorek.
Nalać do cylindra, czyli odkręcić gaźnik i wstrzyknąć paliwko przez otwór?
Ale ile konkretnie 5, 10, 15 cm3 ?
Rozumiem, że gdyby wówczas nie chciał zapalić, to w następnej kolejności zapłon, tak? Muszę kupić ściągacz do magneta. Czyli znowu na poniedziałek. Jak ja nie znoszę długich weekendów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszkal
V.I.P
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:54, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie,odkrec poprostu swiece i nalej troche paliwa z 20ml i spróbuj odpalic.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|