|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Śro 17:41, 24 Paź 2007 Temat postu: Czyżby to kondensator ?? |
|
|
Kupiłem w niedziele niesprawnego Simsona SR50. Zapala, chodzi na wolnych ładnie, ale za chu**ja nie może wejść na obroty (przerywa, kicha i strzela w tłumik). Jako że mam na stanie drugiego w pełni sprawnego Simsona (a właściwie Charta z silnikiem od sima) to zacząłem przekładać różne częsci. Najpierw założyłem gaźnik, ale to nic nie pomogło. Potem zamontowałem cewkę wraz z kablem i świece, ale dalej było tak samo. Jako następną część wsadziłem zapłon i po tej operacji silnik chodzi jak należy.
A więc zabrałem się za naprawe tego niesprawnego zapłonu. Wymieniłem w nim na nowe przerywacz i oryginalny niemiecki kondensator. Zamontowałem ten zapłon do tej SR-ki ale było tak jak na początku (nie mógł wejść na obroty). Zauważyłem też że na tym "naprawianym" zapłonie mocno iskrzą platynki. Czyżby winny był NOWY kondensator ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:49, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
inaczej, nż przez założenie kondensatora z tego sprawnego zapłonu na którym ci ladnie chodzil, nie sprawdzisz.
zauwazylem takie zjawisko że przy luźnym wale, luznych lozyskach, przerwa na platynkach nie jest za kazdym razem taka sama co moze byc powodem iskrzenia przerywacza.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Snakers
Stały bywalec
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 1172
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Witkowo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:50, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
To jest możliwe. Kolega miał podobnie. Kupił nowy kondensator, założył i przerywał z wyższych, kupił jeszcze jeden i dopiero chodził jak należy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Śro 19:16, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
romek_s51 napisał: | zauwazylem takie zjawisko że przy luźnym wale, luznych lozyskach, przerwa na platynkach nie jest za kazdym razem taka sama co moze byc powodem iskrzenia przerywacza. |
To jest bardzo możliwe, bo łożyska na wale są już troche wylatane. Czyli polecacie zmniejszyć przerwe na platynkach ?? Czy pozostaje tylko zmiana łożysk ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:41, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Możesz kombinować z przerwą ale można sie przy tym zdenerwowac i to ostro. Jak nie jest tak źle to mozna jezdzic
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:42, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
To najczesciej jest wina platynek. Sprawdz kable w zaplonie i umocuj dobrze kondensator zeby nie byl luzny. Ewentualnie zamien cewke zaplonowa, byc moze slabo masuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Śro 20:04, 24 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
No właśnie kondensator kupiłem oryginalny, ale był węższy o jakieś 2mm od dziury w statorze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gangsta
Stały bywalec
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 1109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: KiElCe Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:52, 25 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
moze dziura byla rozwiercana albo kupiles g***o.. mozesz sprubowac wcisnac miedzy stator a kondensator aluminiowa lub miedziana blaszke tak zeby kondensator siedzial sztywno
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kopi92
Bywalec
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzepice k. Czewy
|
Wysłany: Czw 20:54, 25 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
jeżeli masz luz na łożyskach na wale (żeby to sprawdzić chwyć na magneto i poruszaj góra-dół, jak będzie luz, to nawet się nie męcz bo będziesz cały dzień moto robił i nic nie wskórasz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamo_04
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Susiec
|
Wysłany: Czw 21:24, 25 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
mi simson chodził podobnie, nie mógł się rozpędzić, strzelało z tłumika i to dlatego że miałem przebicie w kondensatorze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Czw 23:47, 25 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Bronek, nie mów mi jak sprawdzić luż na łożyskach. Co do kondensatora, to oczywiste że wsadziłem w tę szczelinę kawałek materiału o dobrej konduktywności (w tym wypadku kawałek blaszki miedzianej). Na razie sobie daruję narawę tego simsona, ponieważ rozbieram fiata 125p na części i mam zajęty garaż.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|