|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawek_s51
Bywalec
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zakliczyn
|
Wysłany: Wto 20:43, 29 Maj 2007 Temat postu: Docieranie |
|
|
„Docieraj powoli to zawsze będzie wolny, docieraj szybko to będzie szybki”
Eksperci budujący od lat silniki wyścigowe docierając silniki na hamowni – po około 20 testach uzyskują spadek nieszczelności pierścieni o około połowę. Jeden test to trwające 10-15 sekund przyśpieszanie pod obciążeniem na ostatnim biegu przez cały zakres obrotów.
Docieranie motocykli drogowych wiąże się z tym samym: częstym otwieraniem przepustnicy na maxa, jednak bez dłuższego utrzymywania wysokich obrotów lub obciążenia. Pomiędzy pełnymi otwarciami silnik powinien mieć czas na odprowadzenie ciepła z silnie nagrzanych miejsc i usunięcie cząsteczek metalu z docierających się elementów. Dzisiejsze silniki są produkowane z taką dokładnością, że naprawdę potrzebują dużych obciążeń aby elementy mogły przedrzeć się przez film olejowy i przez częściowy kontakt dotrzeć się do idealnego spasowania. Pyrkanie kilometr za kilometrem z oszczędnym manipulowaniem manetką gazu w żaden sposób tego nie dokona. Tu potrzebne są Prawdziwe obciążenia.
Jak to mówią: „Docieraj powoli to zawsze będzie wolny, docieraj szybko to będzie szybki”
Podczas tego całego wstępnego dopieszczania nie należy jednak zapominać o najważniejszych zasadach:
1. Zawsze nagrzej silnik do temperatury pracy /większość szkód jest wyrządzana silnikom przez obciążanie ich przed nagrzaniem/
2. Stosując gwałtowne otwarcia i zamknięcia gazu w ruchu ulicznym, pamiętaj o pojazdach za tobą – chyba nie chcesz by rozochocony dres zaparkował ci Golfa GTIturboMpowerRS zaparkował ci w tył..
3. Uważaj na temperaturę. Nawet chwilowe przegrzanie na oleju niesyntetycznym może doprowadzić do jego zeszklenia na honowanej powierzchni cylindra uniemożliwiając skuteczne dotarcie i uszczelnienie.
Decyzja należy do Ciebie! Delikatnym docieraniem możesz „oszczędzić” sobie 2-10% mocy i podobny procent żywotności /bo tego, że przedmuchy przez pierścienie są „niezdrowe” dla silnika to nikogo nie musze przekonywać/.
Damian Sapiński
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 21:43, 29 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
popieram !
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:45, 29 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
To jest do motocykli czterosuwowych o duzych pojemnosciach, nie wiem czy mozna to zastosowac do dwusuwow smarowanych mieszanką
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 21:47, 29 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
mozna..i to sprawdzone przezemnie i mopich znajoziomkoff ..ci co jezdzili spokojnie wymiekaja z tymi co jezdzili szybciej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emilkok1
Stały bywalec
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 1044
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Janów Lubelski ( polowa trasy lublin-rzeszow )
|
Wysłany: Wto 22:05, 29 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
ja szybko docieralem i jezdzilem i idzie 65-70 nie wiem ile dokladnie bo zebatka 16
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawek_s51
Bywalec
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zakliczyn
|
Wysłany: Wto 22:17, 29 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
U mnie tez sie to sprawdzilo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simek1998
Simson Fan
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany: Wto 22:42, 29 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
To znaczy że jak się dociera do mu dawać w pizdę do oporu ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Duszek
Simson Fan
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Pobiedziska (Koło Poznania) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:47, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
No właśnie!Zastanowcie sie jak z tym docieraniem jest i mi odpowiedziecie bo ja teraz docieram,i juz w koncu nie wiem!Jedni mowią ze wolno a wy znowu ze szybko to jak to wrescie jest??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maniek 12
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 2200
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:02, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ja docieram powoli jeżdząc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:06, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Szczerze mowiac sam docieralem w bardzo podobny sposob do tego z opisu (po prostu nie moglem sie powstrzymac). Wraz z przebiegiem nie odczuwam zadnej roznicy z mocą. Chodzi tak samo jak na poczatku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Duszek
Simson Fan
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Pobiedziska (Koło Poznania) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:08, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
No w sumie w ksiązce E.Wernera pisze ze na dotarciu"początkowo jedynie na krotkich odcinkach drogi dopuszcza sie jazdę z pełnym otwarciem przepustnicy"i pisze jeszcze ze"Podczas jazdy na wzaniesieniach odpowiednio wcześnie redukować biegi.Silnik musi pracować płynnie praca z małą prędkością obrotową powoduje jego wcześniejsze zużycie"To ja juz sam nie wiem jak to w koncu ma być
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hamus
Bywalec
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:15, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Moj brat docierał simka powoli jezdząc a potem simek był mocny.
Ja własnie teraz docieram i jezdze powoli bo wszyscy mi mowią ze trzeba nie przegzewac silnika i jezdzic góra 50 km/h.Przestrzegam tego ale czasami jak mu tak dowale to sie zagrzewa odrazu i sie boje zebym go zle nie dotarł i dalej jade 40
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Duszek
Simson Fan
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Pobiedziska (Koło Poznania) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:28, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
ja tam mam nakulane narazie 180 lub 200km.I jezdze gora 35-40 km/h
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudnik nad Sanem
|
Wysłany: Śro 17:50, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
czy ja wiem..... ja zawsze byłem za powolną jazdą na dotarciu...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Muszy
Simson Fan
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 18:17, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Przez pierwsze 500 km jazdy motorowerem nowym lub motorowerem z nowym silnikiem należy przestrzegać następujących zasad:
1. Silnik podczas docierania wymaga więcej srodka smarującego, tak więc mieszanka powinna być w stosunku 1:33, czyli do 3,3l etyliny należy dodać 100ml oleju.
2. Należy ograniczyć jazde z pasażerem, jazde "ile fabryka dała", długą jazdę na 1-szym biegu.
3. Podczas jazdy na wzniesieniach odpowiednio wcześnie redukować biegi.
Powyższe wskazówki wynikają z nastepujących powodów: mimo precyzyjnego wykonania elementów układu napędowego podczas docierania zachodzą procesy wygładzania się powierzchni łożysk oraz docierania tłoka, kół zębatych i przekładni łańcuchowej. Zmniejsza się dzięki temu zużycie, będące wynikiem tarcia. Wraz z upływem czasu zwiększa się sprawność pojazdu i coraz więcej użytecznej energii może być wykorzystywane do jego napędzania.
Podsumowując można stwierdzić: podczas docierania moc silnika motoroweru w porównaniu do stanu początkowego wzrasta o około 0,5 kW (0,7 KM) i jednocześnie zmniejsza się zużycie paliwa o około 15%.
Dwie ważne czynności konieczne do wykonania w pierwszym okresie eksploatacji pojazdu to: wymiana oleju w skrzyni biegów po 600-700 km oraz zmiana stosunku oleju do paliwa po przekroczeniu 500 km. Dalsza eksploatacja na bogatszej mieszance byłaby przyczyną nie tylko znacznego zanieczyszczenia środowiska nadmiernś ilością toksycznych składników spalin, lecz również intensywnego osadzania się w silniku i układzie wydechowym znacznie większej ilości pozostałości po procesie spalania (nagaru olejowego).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|