|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bober927
Nowicjusz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:08, 30 Gru 2008 Temat postu: Dotarcie pierscieni i tłoka. |
|
|
czesc. załozyłem nowy tłok do simka i pierscionki ile musze km docierac z jaka predkoscia max i jaka mieszanke stosowac. prosze o odpowiedz na moje pytanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:10, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
docieraj ok 300 km, ze zmiennymi prędkościami. Daj trochę więcej oleju do mieszanki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
House
Z Simsonem na ty
Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 3488
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Cieszyna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:47, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
pierwsze ok 200 jezdzij co najwyzej na 4 na dosyc malych obrotach , potem coraz to szybciej , przy 250 raz zrob v- maxa i te 50 km dalej srednia predkoscia .... mieszanka hmmm jak lejesz 5l i do tego 100 ml oleju to nalej teraz ze 130 ml oleju bedzie dobrze ;D
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 4:13, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Kazdy mowi inaczej...
sloniu-artykul w internecie napisał: |
Z racji tego, że temat ten jest jak rzeka i budzi wiele kontrowersji i sprzeczności postanowiłem się trochę naprodukować i zamieścić to od razu w jednym miejscu.
Będzie długo ale i konkretnie. Starałem się dość prostym językiem wytłumaczyć logicznie o co w tym chodzi i rozwiać Wasze wątpliwości. W tym temacie skupię się tylko na docieraniu DWUSUWU, czterotakt może później
Docieranie, docieraniu nie równe jak to powiedział kiedyś mój tata, wbrew pozorom różni się docieranie motocykla tylko po szlifie cylindra i wymianie tłoka, a nowego bądź po kompletnym tuningu. Zapytacie więc a to czemu? w nowych mimo doskonałej obróbki technicznej elementów silnika i tak skrzynia biegów, bądź łożyska muszą się do siebie dotrzeć/dopasować. W 2t nie ma większego znaczenia pierwsza wymiana oleju po 50 km tak jak w 4t - nie ma wspólnego oleju do cylindra i do skrzyni biegów -> nie ma możliwości że syf zalegnie nam w pompie oleju co doprowadzi do późniejszego zatarcia, jednak możemy skrócić żywotność łożysk skrzyni biegów i sprzęgła.
Coś dalej.
Zapewne wiecie, że nowy sprzęt ma nie tylko nowy silnik, ale też opony, klocki, wszystko to ze sobą musi się zgrać, również kierowca z maszyną. Dlatego też zalecam przede wszystkim ZDROWY ROZSĄDEK. Na stronie którą podam na końcu jest napisane, żeby używać oleju mineralnego na czas docierania, i nie szczędzić obrotów. Jest jednak "Ale" ta metoda głównie odnosi się do silników czterosuwowych, jednak ma po części związek z dwusuwem. Podczas szybszego docierania, większe obroty (ciśnienie i jakieś tam siły )
mocniej dociskają pierścienie do ścianek cylindra i pozwalają się dokładniej osadzić pierścieniom w rowkach, powodując wzrost szczelności nawet do 15%. Jednak obecnie w 2t stosowane są dość ciasne pasowania tłoka z cylindrem, więc ta metoda również może się nie do końca sprawdzić- możemy zatrzeć bądź przytrzeć ukochany sprzęt.
Dochodzimy do sedna sprawy, co i jak robić by zapewnić silnikowi jak najlepsze osiągi i żywotność. rozpiszę to w punktach, myślę, że będzie przystępniej czytać
- Mimo tego, co napisałem wcześniej stosujemy olej SYNTETYCZNY, na czas docierania powinno się lać tego oleju ciut więcej, w seryjnym silniku ta ilość powinna być minimalna (za dużo oleju nie pozwoli się dotrzeć tłokowi) myślę ze 2-3 nakrętki na cały bak paliwa)
Tuningowane cylindry wymagają mieszanki na dotarcie około 1:40 - ja na takiej jeżdżę normalnie (polini 80cc), na jakiej jeździć później - pownno być w instrukcji :P
- ZAWSZE ROZGRZEWAMY silnik przed jazdą, zanim nie osiągnie on właściwej temperatury pracy NIE WOLNO katować!
- Jeździjcie w całym zakresie obrotów! nie chodzi mi tu jak niektórzy pomyślą o pałowanie silnika do odcinki na każdym biegu, jednak nie bójcie się kręcić wyżej silnika! Nie jeździmy również długi czas na jednostajnych obrotach - tworzy się wtedy próg w cylindrze.
- Do 300 km jeździmy w miarę spokojnie jednak nie zapominajcie (punkt wyżej), możemy przestać lać dodatkowy olej ( tuningowców odsyłam do instrukcji )
- Pilnujcie temperatury! Na początku po kilku/nastu kilometrach jazdy róbcie krótkie przerwy.
- Nicasil można uznać za dotarty po 100 km.
To narazie tyle, jak coś mi się przypomni to coś dopiszę, liczę również na Wasze sugestie,
nie bójcie się o coś zapytać, liczę jednak na sensowne wypowiedzi
|
Wedlug mnie wiekszosc z tych sposrzezen to faktycznie prawda.
Niedawno nieumiejetnie docieralem cylinder, nie katowalem, 40km/h max i za duzo oleju do mieszanki. Efekt- straty w kompresji, przedmuchy na tloku, przedwczesne zuzycie pierscieni.
Ostatnio zmieniony przez Antonio dnia Pią 4:14, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pią 6:12, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Wg mnie jedyna rzecz o której trzeba pamiętać podczas docierania to temperatura silnika. No i oczywiście więcej oleju do zupy, tak jak producent zaleca 1:33.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziu
V.I.P
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgierz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:17, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Producent? To dlaczego na korku od paliwa wybite jest 1:50?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AdrianTBS
Bywalec
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 18:47, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
1:33 leje sie wtedy gdy sie dociera silnik
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiel_budyta
Z Simsonem na ty
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 3080
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Grójca Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:27, 04 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja docieram sumienie prze około 100km a później to starałem się oszczędzać ale zdarzało mi się poszaleć. A olej to lałem 1:40
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezi
Bywalec
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Narol Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:35, 27 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
przecież jeżeli ma się dotarty cylinder to nie trzeba tak długo docierać prawie wcale, jeżeli dałeś tylko nowe pierścienie i tłok. Jeżeli się ma nowy cylinder to się dociera gładź cylindryczną, i wtedy się robi 300km, a tak to nie musisz docierać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Sob 0:36, 28 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Kaziu napisał: | Producent? To dlaczego na korku od paliwa wybite jest 1:50? |
Bo więcej beny zatankujesz do dotartego niż na dotarciu... co mieli napisać?
Das docieraten 1:33, Kajne dotarten 1:50 :P ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|