|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawiddawid
Nowicjusz
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:41, 27 Cze 2015 Temat postu: Dziwne nagłe buczenie |
|
|
Witam ponownie.
Mój Simson chyba mnie nie lubi, albo to ja mam takie antyumiejętności.
Simson często ścinał klin na magnecie, toteż postanowiłem lekko dotrzeć wał używając pasty do docierania zaworów.
Posmarowałem wał, magneto( troszeczkę dostało się na simerring ale dokładnie wytarłem) i delikatnie dotarłem.
Klin jak narazie jest cały ale nagle pojawiło się takie buczenie.
Występuje ono na jałowych obrotach, później jest cichsze.
https://www.youtube.com/watch?v=qfvRXI_clP0
Dodam też że na magnecie na zewnętrznej(!) stronie pojawiły się 2 zarysowania chociaż niczego tam nie było.
Dziękuje za każdą pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
irekb
Nowicjusz
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:34, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
pierwsze słysze o docieraniu wału pastą jakąkolwiek , klin ścina ponieważ masz źle zapłon ustawiony , a co za tym idzie musi jakieś dziwne dźwięki wydawać ustawienie zapłonu wyleczy twój silnik z buczenia oraz ścinania klina , jak się ustawia jest na forum wiele tematów .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:46, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam docieranie ze sobą czopu wału i magneta. Klina może ścinać wtedy gdy magneto nie przylega całą swoją powierzchnią do czopu. Zabieg coraz częściej zastępowany "klinem" z podkładki sprężystej co jest idiotyzmem.
A masz dobrze cały tłumik poskręcany i dokręcony?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nico_Grant
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:36, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ścinanie klina powoduje złe przyleganie powierzchni stożkowej czopa wału i piasty- docieranie jak najbardziej wskazane (kiedyś ten zabieg był częściej spotykany, dziś ze względu na lepszą fabryczną obróbkę pow. stożkowych robi się to rzadziej,. dlatego wiele osób o tym w ogóle nie słyszało).
Niepokojące są te rysy- może to są pęknięcia piasty magneta? Powstałyby same rysy bez powodu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawiddawid
Nowicjusz
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:55, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Witam.
Zlokalizowałem problem.
Pomalowałem nabiegunniki cewek zapłonowych markerem, złożyłem wszystko, pojeździłem i okazało się że magneto ociera o jeden z nich o część milimetra. Odkręciłem tę cewkę, uderzyłem młoteczkiem i wszystko jest cacy.
Dziękuje za odpowiedzi.
PS
Docierałem wał z magnetem ponieważ wał jest nowy a magneto stare i ścinało klina.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|