Cerkvian
Nowicjusz
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:06, 01 Mar 2012 Temat postu: Gaźniki - jaki gaźnik? |
|
|
Gaźniki AMAL
AMAL 16
Cena: 140zł
Zastosowanie: 50-70cm3
Najmniejszy AMAL. Dobry do seryjnych cylindrów, o wiele tańszy od Binga, a moim zdaniem niewiele mu ustępuje. Gaźnik przez lepsze przygotowanie mieszanki paliwowo-powietrznej nieco poprawia osiągi i zmniejsza spalanie. Jest nieporównywalnie łatwiejszy w regulacji od każdego BVF'a. Myślę ze można je polecić jako zamiennik naszego BVF'a
AMAL 18
Cena: 130zł
Zastosowanie: 50-70/4
Rzadko stosowany, głównie z powodu obecności większego kolegi, AMALa 19, który daje już nieco większe możliwości.
AMAL 19
Cena: 140zł
Zastosowanie: 60-80cm3
Najczęściej kupowany z AMALi. Zalecany do zestawów tuningowanych. Niewiele droższy, a nieporównywalnie lepszy od 19N1.
AMAL 21
Cena: 145zł
Zastosowanie: 70/4 i większe
Największy AMAL. Stosowany tylko do najbardziej zmodowanych setów. Przy jego zastosowaniu spalanie wyniesie 3,5l/100 km i w górę, ale kto robi taki tuning, aby potem patrzeć na spalanie.
UWAGA: Niektóre serie AMALi ciekną. Nie będę tutaj opisywał rozwiązania, bo temat był klepany setki, jeśli nie tysiące razy.
Zapraszam do opcji "Szukaj".
Gaźniki BING
Bing 17
Cena: 265zł
Zastosowanie: 50-70cm3
Gaźnik montowany seryjnie w Simsonach z lat 90. Znacznie obniża spalanie, poprawia osiągi. Wyjątkowo przyjemny w regulacji. Posiada sitko przy wejściu wężyka paliwa, co prawie uniemożliwia zapchanie dyszy. Silnik na nim jest o wiele elastyczniejszy niż na 16N3. Można go stosować tylko do niemodyfikowanych cylindrów, bo na tuningi może okazać się po prostu za mały.
Gaźniki BVF
Seria 16N1 i 19N1
Cena: 80-95zł (zależnie od modelu, 19N1: 130zł
Zastosowanie: 50-70cm3 19N1: 60-70/4cm3
Cała seria tych gaźników była stosowane w Simsonach serii KR, S50, a do roku 1985 także w S51. Wycofana z powodu zaostrzenia norm emisji spalin w NRD. Gaźniki, o ile nie są chińską podróbką, są łatwe w regulacji i w miarę niezawodne. Różnica w ostatniej cyfrze oznaczenia (np. 16N1-11, 16N1-8 ) wynikała z innej dyszy głównej, bądź innego ustawienia wejścia wężyka paliwa.
19N1 to rozwiercony na 19mm 16N1. Użytkownicy mówią o ich dość trudnej regulacji i wysokim zużyciu paliwa. Osobiście polecam AMALa 19, ponieważ jest tylko kilka zł droższy, a o wiele mniej problematyczny w użyciu.
Seria 16N3
Cena: 75-80zł
Zastosowanie: 50-70cm3 (60-70cm3 - dysza 72)
Gaźniki stosowane w latach 1985-1990. Osobiście uważam je za mniej udane niż starszych braci. Nieco trudniejsze w regulacji, mają mniejsze zużycie paliwa niż 16N1. Niektórzy mówią że Simki są słabsze na tych gaźnikach, ale tak samo wielu ludzi tej opinii nie potwierdza.
Podobnie jak przy 16N1, ostatnia cyfra oznacza rozmiar dyszy i/lub ustawienie wejścia wężyka.
Ceny ze sklepu stazet.pl aktualne na dzień 01.03.2012, godzina 17.00.
Nie zezwalam na kopiowanie tego poradnika bez mojej wiedzy i zgody!
Jeśli dostrzeżecie jakiś błąd, proszę pisać na PW lub GG.
Ostatnio zmieniony przez Cerkvian dnia Czw 18:11, 01 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|