|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bober927
Nowicjusz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:04, 24 Mar 2009 Temat postu: Generalny remont |
|
|
Czes planuje zrobic generalny remont mojemu simkowi doradzcie ile musze szykowac kasy (chodzi tylko o silnik) i co wymieniac. doradzcie prosze
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomsko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:19, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Łożyska, szlif, tłok+pierścienie, zimmery nowy albo odnowiony wał i wszystkie inne zepsute części.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:44, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Przenoszę do odpowiedniego działu, warn za nieprawidłowe umieszczenie tematu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simluczek
Bywalec
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Wto 23:00, 24 Mar 2009 Temat postu: Re: Generalny remont |
|
|
bober927 napisał: | Czes planuje zrobic generalny remont mojemu simkowi doradzcie ile musze szykowac kasy (chodzi tylko o silnik) i co wymieniac. doradzcie prosze |
Zalezy co rozumiesz pod pojęciem "generalny remont". Najsłabszym ogniwem w dwusuwie jest zestaw tlok-cylinder i to on podlega najczęściej remontowi. Natomiast wal warto wymieniać jedynie wtedy gdy daje on wyraźne sygnaly o swoim zuzyciu lub gdy zmieniasz pojemność silnika na większą. Kompletny nadwymiarowy tłok to koszt 30zl, szlif ok. 20-30zl, uszczelka pod cylinder 2 zl. Dodam ze szlif najlepiej powierzyć zaufanemu zakładowi lub polecanemu, bo nie kazdy potrafi zrobic dobrze ta robote.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:37, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Jaki przebieg bez remontu, moze latwiej bedzie "wywrozyc" zuzycie czesci?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
deeamon
Nowicjusz
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 1:23, 25 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chcesz to zrobić na dłuższy czas to nie radze oszczędzać na częściach, a tak wogule to bez min. 200zł (bez wymiany cylindra i wału) nie masz co brać się za silnik i lepiej zawsze mieć troszkę kasy w zapasie bo mogą wyskoczyć jakieś nieoczekiwane wydatki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simluczek
Bywalec
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Śro 18:45, 25 Mar 2009 Temat postu: Re: Generalny remont |
|
|
Tak jak kolega wcześniej napisał, najwięcej można wywnioskować po ilości przejechanych km od remontu lub nowości. A co do 2 stowek na remont silnika bez wymiany walu to kwota lekko wygórowana...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:01, 25 Mar 2009 Temat postu: Re: Generalny remont |
|
|
simluczek napisał: | Tak jak kolega wcześniej napisał, najwięcej można wywnioskować po ilości przejechanych km od remontu lub nowości. A co do 2 stowek na remont silnika bez wymiany walu to kwota lekko wygórowana... |
Heh, dziwne okreslenie wygorowana.
Podkladki kontrujace, zestaw srub, duperele takie, simmeringi, uszczelki 40 zl, komplet lozysk 70 zl. Juz jest ponad stowa. Nowy tlok, pierscienie, sworzen, 30-50 zl. No to juz mamy 160 a tu jeszcze sprzeglo - lepsze tarczki 6-10 zl/szt to daje nam juz prawie opor. Przy generalce czesto zmienia sie zebatki startera, kulki w skrzyni, popychacze sprzegla. Jak widac 200 zl to wygorowana cena? Ja tak nie uwazam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simluczek
Bywalec
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Śro 19:58, 25 Mar 2009 Temat postu: Re: Generalny remont |
|
|
antonio napisał: | Heh, dziwne okreslenie wygorowana.
Podkladki kontrujace, zestaw srub, duperele takie, simmeringi, uszczelki 40 zl, komplet lozysk 70 zl. Juz jest ponad stowa. Nowy tlok, pierscienie, sworzen, 30-50 zl. No to juz mamy 160 a tu jeszcze sprzeglo - lepsze tarczki 6-10 zl/szt to daje nam juz prawie opor. Przy generalce czesto zmienia sie zebatki startera, kulki w skrzyni, popychacze sprzegla. Jak widac 200 zl to wygorowana cena? Ja tak nie uwazam. |
A co sie stalo ze starymi srubami?? Po co komplet uszczelek i lozysk?? Tlok za 5 dych do standardowego Simsona?? Co z tym sprzęgłem, jezeli dziala poprawnie po co je ruszac??
Ostatnio zmieniony przez simluczek dnia Śro 20:02, 25 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brozek
Simson Fan
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: .. z daleka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:16, 25 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
jak generalny to generalny. Robisz to raz na iles km a nie co sezon bd silnik kroił albo nawet nie co sezon. Łożyska to raczej przy każdym remoncie, zwłaszcza te na wale. Moje nie miały znaków zużycia ale wolałem wymienić na skf bo tamte były od nowosci a dla samych łożysk nie bd kroił silnika w połowie sezonu.
jak kroisz silnik to zakładasz te same, poszarpane uszczelki?
tłok u kniazia 30 zł, wysyłka 20. chyba ze Ty kupujesz tłok na targu na 5 zł..
pamiętaj, ze czasami przez jedną starą cześć na którą zabrakło kasy, typu łożysko na wale możesz zje%$# prawie cały silnik w który włożyłeś powiedzmy 200 zł a głupie łożysko to koszt ok 25 zł. Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kozix
Simson Fan
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Czw 17:01, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
najwazniejsze nie oszczedzać na łozyskach ja zaoszczedziłem i kupiłem jakies no name z motoryzacyjnego i po dokładnie 1100 km sciagałem koło zamachowe patrze a tu juz idzie wyczuc luz na łożyskach wału, a ramat robiłem jesienia czyli pół roku, porazka teraz skaładałem drugiego sima i dałem kąplet łozysk fag ze simosn strony i zobacze jak sie spiszą narazie nie narzekam ale sim dopiero ma 300km heh czyli nie dotarty, wogule na czesciach do silnika nie oszczedzaj chyba ze myslisz pojeździc rok dwa i sprzedac to ewentualnie mozesz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:09, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Simluczek, odpowiedz mi na to jedno, no wlasciwie 2 zasadnicze pytania.
Po co robic remont generalny, skoro silnik jeszcze jako tako ciagnie?
Co to jest remont generalny?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simluczek
Bywalec
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Czw 19:00, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Antonio napisał: | Simluczek, odpowiedz mi na to jedno, no wlasciwie 2 zasadnicze pytania.
Po co robic remont generalny, skoro silnik jeszcze jako tako ciagnie?
Co to jest remont generalny? |
Kazdy określa według swoich reguł,kiedy jego silnik wymaga remontu np. poprzez pomiar średnicy cylindra, lub słabe osiągi.
Koledze chodziło o remont silnika, a nie, o układu przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia biegów). Ja w swoim poscie wymieniłem takie minimalne minimum remontu. Przeprowadzając go, można właściwie wymienić wszystko, przekraczając i nawet te 2 stówki.
Natomiast Brozek zle mnie zrozumiał. Nie chodzi mi o to zeby nie wymieniać przy rozpoławianiu silnika uszczelek i łożysk, tylko o to żeby nie kupować całego kompletu bo np masz inny gaźnik, nie wymieniasz uszczelki pod zębatką itd. Podobnie z łożyskami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike
Simson Fan
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Zamościa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:49, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
z tymi łożyskami to szkoda sobie głowy zawracać na jakieś SKF, DDR czy Bóg wie jakie. miałem swego czasu takowe i po 4 tysiączkach wytarło mi łożyska(tak tak łożyska a nie wał i mówię już że wszystko było złożone tak jak należy bez luzów) teraz mam zwykłe KRAŚNIKA mają ok 10 tysięcy i jest ok bez problemów. nie warto przepłacać. dałem prawie 40 i dziadostwo a teraz płaciłem po 4,50 czy 5 i ok. jeżeli chodzi o łożyska w skrzyni to pracują one praktycznie w idealnych warunkach(cały czas olej więc ich zużycie jeżeli jest nawet to jest minimalne).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Czw 20:08, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Spike, winisz łożyska za to, że miały luz względem wału ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|