|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robert
Nowicjusz
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:40, 09 Lip 2006 Temat postu: Jak ustawić zapłon |
|
|
Witam mam simsona s51 4 biegi mam problem z ustawieniem zapłonu prosze o rady i instrukcje jak to zrobić i jak to powinno wyglądać z góry dziękuje
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gabriel2407
Simson Fan
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 878
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Nie 12:17, 09 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
a twoj simson jaki ma zaplon elektroniczny czy platynowy?????jak co to pisz na gg 606863 postaram sie pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Simson Fan
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 12:21, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
książka o simosnach
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamillo_93
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1618
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:34, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
właśnie... Odkopałem stary temat, gdyż jak założyłem, nowy to kazaliście szukać... Chciałbym się dołączyć do pytania... Jak się ustawia zapłon?? Nie mam książki o simkach ... Mój simson to B s51-3 (czy jakoś tak :P) Z góry dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudnik nad Sanem
|
Wysłany: Czw 19:03, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Jaki masz kolego zapłon? platynkowy (zwykły) czy elektroniczny?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalm113
Bywalec
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: Czw 21:38, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
jak ustawic w elektroniku ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudnik nad Sanem
|
Wysłany: Czw 22:08, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
na płytce iskrownika w elektroniku i zresztą w zwykłym też są takie dwa ząbki i one muszą sie pokrywać ze znakami w kształcie takich ząbków na karterze. To wszystko jeśli chodzi o elektronika
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamillo_93
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1618
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 8:25, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Mam platynkowy zwykły zapłon
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:33, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
W platynkowym ksiazkowo jest tak samo jak w elektroniku, ale ja proponuje cofnac go o 2mm (przeciwnie do kierunku jazdy). Ustawiasz jeszcze przerwe na platynkach, swiecy i to tyle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:22, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ustawienie zapłonu sprawdza się przez ustalenie momentu rozwarcia styków przerywacza, przy jednoczesnym ustaleniu położenia tłoka względem ZZ. W tym celu, po wykręceniu świecy zapłonowej, w otwór głowicy wkręca się czujnik zapłonu lub suwmiarkę z głębokościomierzem, przez pokręcenie kołem magnesowym ustala się ZZ. Jednocześnie pomiędzy styki przerywacza wkłada się pasek bibułki (Np. z papierosa) i cofa się koło magnesowe w lewo. Przy prawidłowo ustawionym zapłonie rozwarcie styków przerywacza powinno nastąpić 1,8mm przed GMP (górny martwy punkt) i jednocześnie włożona bibułka między styki przerywacza powinna dać się wysuwać.
Przy pokręceniu w lewo wcześniejsze rozwarcie styków (zwolnienie bibułki) wskazuje na opóźniony zapłon, natomiast późniejsze rozwarcie wskazuje na zapłon przedwczesny. Zapłon reguluje się przez odpowiednie ustawienie podstawy iskrownika. W tym celu należy poluzować 3 śruby mocujące podstawę iskrownika. Przedwczesny zapłon opóźnia się przez przekręcenie podstawy w prawo, a opóźniony zapłon przyspiesza się przez przekręcenie podstawy w lewo. Po ustawieniu zapłonu należy jeszcze raz sprawdzić prawidłowość jego ustawienia. Zapłon można ustawiać podstawą iskrownika bez zdejmowania koła magnesowego, jeżeli będzie stosowany odpowiednio wąski klucz umożliwiający dojście do śrub. Zbyt duża lub zbyt mała szczelina przerywacza powoduje trudności w uruchomieniu silnika oraz nierówną jego pracę, zwłaszcza przy wyższych obrotach. Takie same objawy dają też nadpalone styki przerywacza. Po stwierdzeniu silnego nadpalenia styków należy sprawdzić czy kondensator nie ma przebicia lub luźnego osadzenia w podstawie iskrownika. Prawidłowa szczelina przerywacza powinna wynosić 0,3-0,4 mm. Sprawdza się ją szczelinomierzem, który wsuwa się między styki przerywacza Zbyt małą lub zbyt dużą szczelinę należy wyregulować. Zluzowany korpus regulacji przerywacza przesuwa się w górę, gdy szczelinę należy zmniejszyć, lub w dół gdy szczelinę należy powiększyć. Po przeprowadzeniu regulacji i dokręceniu wkręta należy jeszcze raz sprawdzić czy szczelina jest prawidłowa. W przypadku gdy nie można ustawić zapłonu, należy sprawdzić czy nie został ścięty klin ustalający koło magnesowe na wale korbowym.
ZZ=GMP=najwyzsze polozenie tłoka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Sob 10:13, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
ja mam bardzo osobliwe bytanie. bo mam S51 B 1-4 i na karterach jest wygrawerowany rowek na plytce twornikowej i na magnecie wiec tutaj rodzi sie moje pytanie. poco jest wogle mozliwosc przestawiania zaplonu skoro w fabryce zrobiono idealnie (?) czy jesli jest ustawione zgodnie z fabrycznym ustawieniem to jest dobrze czy lepiej chodzi jak jest troche opozniony albo przyspieszony??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 10:43, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
ja powiem tak...kazdy simson jak wychodzil z fabryki chodzil tak samo i w zasadzie byly tak samo ustawiane..teraz maja juz swoj wiek i kazdy chodzi inaczej ..wiec kazdy ustawia optymalnie dla swojego silnika
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|