Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak ustawić zapłon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:40, 09 Lip 2006    Temat postu: Jak ustawić zapłon

Witam mam simsona s51 4 biegi mam problem z ustawieniem zapłonu prosze o rady i instrukcje jak to zrobić i jak to powinno wyglądać z góry dziękuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gabriel2407
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 878
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 12:17, 09 Lip 2006    Temat postu:

a twoj simson jaki ma zaplon elektroniczny czy platynowy?????jak co to pisz na gg 606863 postaram sie pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 12:21, 12 Lip 2006    Temat postu:

książka o simosnach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamillo_93
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:34, 17 Maj 2007    Temat postu:

właśnie... Odkopałem stary temat, gdyż jak założyłem, nowy to kazaliście szukać... Wide grin Chciałbym się dołączyć do pytania... Jak się ustawia zapłon?? Nie mam książki o simkach ... Mój simson to B s51-3 (czy jakoś tak :P) Z góry dzięki Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudnik nad Sanem

PostWysłany: Czw 19:03, 17 Maj 2007    Temat postu:

Jaki masz kolego zapłon? platynkowy (zwykły) czy elektroniczny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalm113
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Czw 21:38, 17 Maj 2007    Temat postu:

jak ustawic w elektroniku ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 1559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudnik nad Sanem

PostWysłany: Czw 22:08, 17 Maj 2007    Temat postu:

na płytce iskrownika w elektroniku i zresztą w zwykłym też są takie dwa ząbki i one muszą sie pokrywać ze znakami w kształcie takich ząbków na karterze. To wszystko jeśli chodzi o elektronika
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamillo_93
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 8:25, 19 Maj 2007    Temat postu:

Witam Wide grin
Mam platynkowy zwykły zapłon Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:33, 19 Maj 2007    Temat postu:

W platynkowym ksiazkowo jest tak samo jak w elektroniku, ale ja proponuje cofnac go o 2mm (przeciwnie do kierunku jazdy). Ustawiasz jeszcze przerwe na platynkach, swiecy i to tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:22, 19 Maj 2007    Temat postu:

Ustawienie zapłonu sprawdza się przez ustalenie momentu rozwarcia styków przerywacza, przy jednoczesnym ustaleniu położenia tłoka względem ZZ. W tym celu, po wykręceniu świecy zapłonowej, w otwór głowicy wkręca się czujnik zapłonu lub suwmiarkę z głębokościomierzem, przez pokręcenie kołem magnesowym ustala się ZZ. Jednocześnie pomiędzy styki przerywacza wkłada się pasek bibułki (Np. z papierosa) i cofa się koło magnesowe w lewo. Przy prawidłowo ustawionym zapłonie rozwarcie styków przerywacza powinno nastąpić 1,8mm przed GMP (górny martwy punkt) i jednocześnie włożona bibułka między styki przerywacza powinna dać się wysuwać.
Przy pokręceniu w lewo wcześniejsze rozwarcie styków (zwolnienie bibułki) wskazuje na opóźniony zapłon, natomiast późniejsze rozwarcie wskazuje na zapłon przedwczesny. Zapłon reguluje się przez odpowiednie ustawienie podstawy iskrownika. W tym celu należy poluzować 3 śruby mocujące podstawę iskrownika. Przedwczesny zapłon opóźnia się przez przekręcenie podstawy w prawo, a opóźniony zapłon przyspiesza się przez przekręcenie podstawy w lewo. Po ustawieniu zapłonu należy jeszcze raz sprawdzić prawidłowość jego ustawienia. Zapłon można ustawiać podstawą iskrownika bez zdejmowania koła magnesowego, jeżeli będzie stosowany odpowiednio wąski klucz umożliwiający dojście do śrub. Zbyt duża lub zbyt mała szczelina przerywacza powoduje trudności w uruchomieniu silnika oraz nierówną jego pracę, zwłaszcza przy wyższych obrotach. Takie same objawy dają też nadpalone styki przerywacza. Po stwierdzeniu silnego nadpalenia styków należy sprawdzić czy kondensator nie ma przebicia lub luźnego osadzenia w podstawie iskrownika. Prawidłowa szczelina przerywacza powinna wynosić 0,3-0,4 mm. Sprawdza się ją szczelinomierzem, który wsuwa się między styki przerywacza Zbyt małą lub zbyt dużą szczelinę należy wyregulować. Zluzowany korpus regulacji przerywacza przesuwa się w górę, gdy szczelinę należy zmniejszyć, lub w dół gdy szczelinę należy powiększyć. Po przeprowadzeniu regulacji i dokręceniu wkręta należy jeszcze raz sprawdzić czy szczelina jest prawidłowa. W przypadku gdy nie można ustawić zapłonu, należy sprawdzić czy nie został ścięty klin ustalający koło magnesowe na wale korbowym.

ZZ=GMP=najwyzsze polozenie tłoka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 10:13, 19 Maj 2007    Temat postu:

ja mam bardzo osobliwe bytanie. bo mam S51 B 1-4 i na karterach jest wygrawerowany rowek na plytce twornikowej i na magnecie wiec tutaj rodzi sie moje pytanie. poco jest wogle mozliwosc przestawiania zaplonu skoro w fabryce zrobiono idealnie (?) czy jesli jest ustawione zgodnie z fabrycznym ustawieniem to jest dobrze czy lepiej chodzi jak jest troche opozniony albo przyspieszony??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Środa Wielkopolska

PostWysłany: Sob 10:43, 19 Maj 2007    Temat postu:

ja powiem tak...kazdy simson jak wychodzil z fabryki chodzil tak samo i w zasadzie byly tak samo ustawiane..teraz maja juz swoj wiek i kazdy chodzi inaczej Wink (1)..wiec kazdy ustawia optymalnie dla swojego silnika Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin