|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
obywatel1990
Nowicjusz
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:52, 10 Lut 2010 Temat postu: Jaka zębatka zdawcza?? |
|
|
Witam
Jutro jadę kupić zębatkę zdawczą do simsona S51 (simak jest po kapitalny remoncie, cylinder zwykła 50) mam mały problem bo nie wiem jaką kupić. Zastanawiałem się między 16 a 17 zębów. Przed remontem silnika miałem zębatkę 15 i leciał ok 60-65km/h. Chciałbym zwiększyć predkość. Jakie v-max będzie na zębatkach 16 i 17 zębów?
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziu
V.I.P
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgierz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:42, 10 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
16 max.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adriano19921106
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czerwona Woda Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:48, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ale nie wiem czy wiesz, że po zmianie zębatki różnicy prędkości na prędkościomierzu nie zobaczysz. Licznik będzie pokazywał taką prędkość jak wcześniej pokazywał, a rzeczywista prędkość powinna się zwiększyć o 4-5 km/h.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:56, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli licznik będzie pokazywał mniej.
Ile naprawdę pojedzie, to trudno określić bo zależy to od mocy silnika.
Teoretycznie możesz sobie to zobaczyć tutaj, w pierwszej tabelce.
Kaziu na pewno radzi Ci dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AdamS512
Bywalec
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Praszka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:06, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie nie bedzie pokazywał mniej. Bedzie pokazywał tyle samo bo czujnik ok prędkościomierza jest na zębatce a nie kole.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziu
V.I.P
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgierz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:31, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie dlatego, ze jest na zębatce będzie zaniżał.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Czw 16:09, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Czyli licznik będzie pokazywał mniej. |
Zależy kolego co masz na myśli.
Mniej niż prędkość rzeczywista, czy mniej niż pokazywał wcześniej.
Jeżeli silnik osiągnie takie obroty jak na wcześniejszej zębatce licznik będzie pokazywał tyle samo, prędkość wzrośnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:17, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wskazanie licznika odnosi się do rzeczywistej prędkości.
Przy tych samych obrotach silnika jak przy zębatce 15z licznik pokaże taką samą prędkość, jednak koło tylne będzie się obracało szybciej przy zębatce 16z.
Zatem licznik będzie zaniżał pomiar i np. przy rzeczywistej prędkości 55 km/h pokaże 51 km/h.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Czw 18:02, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, do tego dążę. Nie wiedziałem tylko, czy "wskazanie licznika odnosi się do rzeczywistej prędkości", czy do wcześniejszych danych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adriano19921106
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czerwona Woda Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 3:39, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Rozwiązaniem jest aby licznik nie oszukiwał przy zębatce 16z zastosowanie napędu licznika od simsona sr50, on ma oryginalnie 16z (ok 30zł napęd licznika + ok 10zł zębatka) lub zastosowanie kosza sprzęgłowego od s70 (zębatka zostaje wtedy 15z, kosz ok 90zł), tylko wtedy simson musi mieć większą moc, bo to tak jakby zastosował sobie zębatkę większą o 2 zęby.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Pią 11:55, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Lub jeszcze tańsza metoda - przeskalować tarcze o ~ 15:16.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adriano19921106
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czerwona Woda Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:55, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tańsza jest, ale może stać się jeszcze droższa jak się zepsuje licznik. Przeskalować tarcze nie jest taką prostą sprawą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:26, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
adriano19921106 napisał: | Rozwiązaniem jest aby licznik nie oszukiwał przy zębatce 16z zastosowanie napędu licznika od simsona sr50, on ma oryginalnie 16z |
Czy to jest sprawdzony sposób? SR50 ma co prawda 16z z przodu, ale 31 zębów z tyłu (S51 ma 34z) o średnicy koła nie wspomnę.
Nie mam w tej chwili pod ręką przełożeń itp żeby to policzyć.
Na Allegro napędy licznika są przeważnie sprzedawane jako "napęd do S51/SR50" - uniwersalny. Czy to niewiedza sprzedawców, czy czegoś tu nie kumam ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adriano19921106
Bywalec
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czerwona Woda Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:19, 13 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tylna zębatka nie ma znaczenia ile ma zębów, gdyż licznik napędzany jest przez zębatkę zdawczą a nie przez koło, więc ważna jest tylko zębatka przednia.
"Na Allegro napędy licznika są przeważnie sprzedawane jako "napęd do S51/SR50" - uniwersalny. Czy to niewiedza sprzedawców, czy czegoś tu nie kumam ?" Sprzedawcy się nie znają, Kniaź ma napędy licznika do sr50 i do s51. Sposobem więc na to aby licznik nie oszukiwał, a simson uzyskiwał większą prędkość maksymalną jest jeszcze zmiana tylnej zębatki na mniejszą, lecz ludzie to rzadko stosują, bo koszt takiej zębatki tylnej waha się w granicach 40zł i jest przy tym trochę roboty.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Sob 0:25, 13 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Pier**dolicie Hipolicie. Napęd licznika jest identyczny zarówno w modelu SR50 jak i S51.
Jeżeli chodzi o wskazania licznika to znaczenie ma zarówno zębatka na wałku zdawczym jak i na kole.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|